Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівПро затвердження Типового положення про притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

Про затвердження Типового положення про притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі


 

Проект

 

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

П О С Т А Н О В А

 

від                  2018 р.                                                         №

 

Київ

 

Про затвердження Типового положення про притулок для осіб,

які постраждали від домашнього насильства

та / або насильства за ознакою статі

 

 Відповідно до частини другої статті 14 Закону України „Про запобігання та протидію домашньому насильству” та частини другої статті 132 Закону України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1.      Затвердити Типове положення про притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі (далі - Типове положення), що додається.

 

2.      Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним, районним у мм. Києві та Севастополі державним адміністраціям забезпечити створення притулків для осіб, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі, відповідно до потреб адміністративно-територіальної одиниці, керуючись Типовим положенням, затвердженим цією постановою.

 

3.  Міністерству соціальної політики України за погодженням з Міністерством фінансів України розробити та затвердити типові структуру і штатні нормативи притулків для осіб, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі.

 

4.  Рекомендувати органам місцевого самоврядування керуватися Типовим положенням, затвердженим цією постановою, при виконанні повноважень, передбачених пунктами 2, 3 частини другої статті 8 Закону України „Про запобігання та протидію домашньому насильству”.

 

Прем’єр-міністр України                                                        В. ГРОЙСМАН

        

   ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України
від _________ 2018 р.    №  _____

 

Типове положення про притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі

 

Загальні положення

  1.  Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі (далі – Притулок), є спеціалізованим закладом соціального захисту для надання комплексної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі (далі – насильство), щодо яких існує загроза їх життю чи здоров’ю (далі – постраждалі особи).

2. Притулок  може  утворюватися  місцевими   державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, благодійними фондами, громадськими об’єднаннями та окремими громадянами (далі – засновник) відповідно до соціальних потреб регіону на базовому (територіальні громади), районному (райони) та регіональному (області, мм. Київ та Севастополь) рівнях адміністративно-територіального устрою та діє відповідно до Положення про притулок, затвердженого його засновником у встановленому порядку.

3. У своїй діяльності Притулок керується Конституцією України, законами України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та Мінсоцполітики, а також цим Положенням.

На основі цього Положення Притулок розробляє власне Положення, яке затверджується засновником відповідно до законодавства.

4. Притулок здійснює свою діяльність на принципах верховенства права, законності, соціальної справедливості, безпеки, забезпечення конфіденційності, дотримання етичних і правових норм, заборони дискримінації, а також на засадах, визначених Законом України „Про запобігання та протидію домашньому насильству”.

 5. Притулок може бути:

юридичною особою, яка має самостійний баланс, реєстраційні рахунки;                 

структурним підрозділом іншого закладу / установи соціального чи іншого  спрямування  (заклад соціального захисту, соціального обслуговування, охорони здоров’я тощо).

6. Притулок підпорядковується засновнику в порядку, передбаченому законодавством України.

Притулок, утворений місцевим органом державної влади та органом місцевого самоврядування, підпорядковується його структурному підрозділу, до повноважень якого належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству.

7. Приміщення (будівля, споруда), в якому знаходиться Притулок, повинно бути забезпеченим усіма видами комунальних послуг, відповідати санітарно-гігієнічним нормам та вимогам пожежної безпеки, а також бути облаштованим з урахуванням забезпечення в установленому порядку доступності для осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю та гарантування безпеки осіб, які перебувають у Притулку (у тому числі працівників Притулку).

8. Притулок здійснює свою діяльність без розголошення інформації про своє місцезнаходження та без розміщення вивіски на приміщенні (будівлі, споруді), в якому знаходиться Притулок.

9. Терміни, зазначені у цьому Положенні, вживаються у значеннях, наведених у законах України „Про запобігання та протидію домашньому насильству”, „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”,  „Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю” та інших нормативно-правових актах України.

 

Основні завдання та напрямки діяльності Притулку

10. Основними завданнями Притулку є: 

забезпечення безпечним тимчасовим житлом постраждалих осіб, щодо яких існує загроза їх життю чи здоров’ю;

проведення оцінки потреб постраждалих осіб;

організація надання комплексної допомоги (психологічні, соціально-побутові, соціально-медичні, інформаційні, юридичні та інші послуги) постраждалим особам на основі оцінки їхніх потреб та індивідуального підходу до особи з урахуванням її віку та соціального становища.

11. Відповідно до основних завдань та за результатами оцінки потреб постраждалих осіб Притулок у межах своїх повноважень, у порядку, визначеному цим Типовим положенням:

створює безпечні умови проживання постраждалих осіб;

забезпечує створення соціально-побутових умов перебування у Притулку (забезпечення в межах наявних ресурсів продуктами харчування, користування душем та пральнею, надання наявного у Притулку м’якого інвентаря, збереження документів тощо);

здійснює захист прав та інтересів постраждалих осіб через послуги, які надаються в Притулку, а також у співпраці з іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству, організовує надання комплексної допомоги постраждалій особі;

надає психологічні послуги постраждалій особі;

надає, у разі необхідності, домедичну допомогу та забезпечує наявними у Притулку медикаментами;

організовує, при потребі, госпіталізацію постраждалої особи;

організовує надання юридичних послуг (юридичні консультації, правова допомога у підготовці документів, необхідних для захисту прав та законних інтересів постраждалих осіб), інформує про можливість отримання безоплатної правової допомоги відповідно до Закону України „Про безоплатну правову допомогу”;

надає інформаційні та інші консультативні послуги, необхідні для комплексної допомоги постраждалій особі (зокрема, надання постраждалим особам повної та вичерпної інформації щодо їхніх прав і можливостей отримання ними дієвої допомоги);

сприяє реалізації (відновленню) прав постраждалої особи, реалізація яких унеможливлюється (ускладнюється) внаслідок вчинення насильства (працевлаштування тощо);

здійснює іншу діяльність, передбачену законодавством України та Положенням про притулок.

12. Надання послуг Притулкупостраждалим особам здійснюється на безоплатній основі в обсягах, визначених державними стандартами надання соціальних послуг.

13.   Притулок може надавати платні соціальні послуги (в межах наявних можливостей) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України                  від 14.01.2004 року № 12 „Про порядок надання платних соціальних послуг та затвердження їх переліку” (Офіційний вісник  України,  2004  р., № 2, ст. 42, 2016 р., № 73, ст. 2448).

14.    Соціальні послуги надаються відповідно до державних стандартів надання соціальних послуг постраждалим особам, затверджених Мінсоцполітики.

    Умови прийняття, тимчасового перебування та вибуття з Притулку

15. Право на прийняття до Притулку має повнолітня (крім винятків, зазначених у абзаці другому цього пункту) постраждала особа, щодо якої існує загроза її життю чи здоров’ю, та скерована до Притулку одним із суб’єктів, що здійснюють заходи щодо запобігання та протидії насильству (структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, до повноважень яких належать запобігання та протидія насильству, уповноважені підрозділи органів Національної поліції, органи охорони здоров’я, центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служби у справах дітей тощо).                                                                                                                                                                    

Право на прийняття до Притулку з дотриманням умов цього Положення також мають особи, які не досягли повноліття, але перебувають (перебували) у зареєстрованому шлюбі; діти – у разі їх прийняття до Притулку разом з матір’ю / батьком (або особою, яка їх замінює).

У разі скерування до Притулку матері / батька (або особи, яка їх замінює) з дитиною, такі постраждалі особи приймаються до Притулку, про що терміново (протягом однієї доби) інформується служба у справах дітей, відповідний орган Національної поліції, а також структурний підрозділ місцевої державної адміністрації та / або орган місцевого самоврядування з питань запобігання та протидії насильству, який забезпечує координацію заходів щодо запобігання та протидії насильству.

16. Прийняття до Притулку здійснюється на підставі скерування одним із суб’єктів, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії насильству,  щодо якої існує загроза її життю чи здоров’ю, що визначена за результатами оцінки ризиків, а також особистої заяви постраждалої особи, до якої додається копія документа, що посвідчує особу заявника.

17. Про прийняття або відмову у прийнятті постраждалої особи видається наказ директора Притулку, в якому зазначається працівник, відповідальний за організацію та надання допомоги (послуг) такій особі (далі – відповідальний працівник).

Протягом трьох робочих днів з дня видання наказу директора про прийняття постраждалої особи до Притулку відповідальний працівник проводить оцінку потреб постраждалої особи та забезпечує укладення між Притулком та постраждалою особою договору про надання послуг.

18. Впродовж трьох робочих днів постраждала особа зобов’язана пройти медичнийогляд, організація проходження якого забезпечується Притулком.

19. У разі відсутності у постраждалої особи документа, що посвідчує її особу, протягом трьох робочих днів з дня звернення постраждалої особи, відповідальним працівником спільно з відповідними суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству, здійснюються організаційні заходи, спрямовані на сприяння постраждалій особі в отриманні необхідного документа та подання його копії до Притулку.

Якщо протягом цього часу, з поважних та не залежних від постраждалої особи причин, не отримано документа, що посвідчує її особу, вжиття відповідних заходів продовжується на строк, достатній для отримання необхідного документа з одночасною можливістю перебування постраждалої особи у Притулку та отримання усіх послуг, що в ньому надаються.

20. У Притулку забезпечується відокремлене перебування жінок та чоловіків, а також жінок / батьків (або осіб, які їх замінюють) з дітьми.

21. Перебування постраждалої особи у Притулку не є підставою для реєстрації її місця проживання за місцем знаходження Притулку та не породжує жодних майнових прав на приміщення, в яких вона перебуває.

22. Порядок перебування постраждалих осіб у Притулку  регламентується Правилами внутрішнього розпорядку, які затверджуються директором Притулку та доводяться до відома (під розписку) постраждалої особи, в день її зарахування до Притулку.

23. Термін перебування постраждалих осіб у Притулку становить не більше трьох місяців.

24. У разі необхідності, на основі оцінки потреб постраждалих осіб, термін їх перебування у Притулку може бути продовжено до шести місяців, а у виняткових випадках – до дев’яти місяців.

25. Про продовження терміну перебування постраждалої особи у Притулку видається наказ директора Притулку (на підставі оцінки потреб постраждалої особи) з обов’язковим продовженням / пролонгацією терміну дії договору про надання послуг Притулку.

26. До притулку не приймаються постраждалі особи у разі наявності в них:

алкогольного або наркотичного сп’яніння;

гострих інфекційних та венеричних захворювань;

психічних захворювань, пограничних станів, що супроводжуються  розладом поведінки, шкідливим для хворого і оточуючих;

заразних захворювань шкіри та волосся, туберкульозу;

за інших обставин, що свідчать про безпосередню небезпеку для постраждалої особи чи оточуючих.

Зазначені постраждалі особи підлягають невідкладному направленню до закладів охорони здоров’я з одночасним повідомленням про факт вчинення щодо них насильства відповідного підрозділу органу Національної поліції та структурного підрозділу місцевої державної адміністрації чи органу місцевого самоврядування з питань запобігання та протидії насильству.

27. Підставами для вибуття з Притулку є:

виявлення умов, зазначених у пункті 26 цього Типового положення;

відмова від укладення або продовження терміну дії договору про надання послуг Притулку;

письмова заява постраждалої особи;

вирішення проблемних питань постраждалої особи, які були підставою для прийняття до Притулку;

відмова від проходження медичного огляду;

розголошення без згоди керівника Притулку інформації про Притулок (місцезнаходження, персонал, осіб, які в ньому перебувають, або залучаються до його роботи);

закінчення терміну перебування у Притулку;

одноразове грубе або систематичне (більше одного разу) порушення Правил внутрішнього розпорядку;

умисне перешкоджання постраждалою особою в отриманні документа, що підтверджує її особу;

смерть постраждалої особи.

28. Про вибуття постраждалої особи з Притулку видається наказ директора Притулку із зазначенням причини вибуття.

29. На осіб, прийнятих до Притулку, заводяться особові справи, в яких зберігаються усі матеріали щодо звернення постраждалої особи до Притулку, перебування у ньому (заява постраждалої особи, наказ про зарахування, договір про надання послуг, акт оцінки потреб, індивідуальний план заходів щодо надання послуг тощо) та вибуття з нього.

30. Інформація, що міститься в особових справах, є конфіденційною інформацією.

Особи, винні у неправомірному розголошенні цієї інформації несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

 

Організація роботи Притулку

31. Для забезпечення комплексного підходу до питання допомоги постраждалим особам Притулок співпрацює з усіма суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству.

32. Керівництво Притулком здійснює його директор, який призначається та  звільняється  з   посади   засновником   Притулку  у  порядку,  визначеному законодавством України.

33. Директор Притулку:

несе персональну відповідальність за виконання покладених на Притулок завдань,   додержання  належних  умов перебування    постраждалих   осіб   і збереження матеріально-технічної бази;

діє від імені Притулку, представляє його інтереси у органах державної влади, органах місцевого самоврядування, у відносинах з об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, громадянами та іншими особами як в Україні, так і за її межами;

розпоряджається у встановленому порядку майном і коштами Притулку;

видає в межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання;

забезпечує цільове використання майна і коштів Притулку у межах затвердженого кошторису, його збереження та поточне утримання;

приймає на роботу і звільняє з роботи працівників Притулку згідно з штатним розписом;

затверджує посадові інструкції працівників Притулку;

затверджує Правила внутрішнього розпорядку Притулку та контролює їх виконання;

організовує ведення бухгалтерського та статистичного обліку, складення і подання звітності відповідно до чинного законодавства;

забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки;

організовує навчання, підвищення кваліфікації та атестації працівників Притулку;

здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на Притулок завдань.

 

Фінансово-господарська діяльність

34. Кошторис, штатний розпис та гранична чисельність працівників Притулку затверджуються засновником у встановленому законодавством порядку з урахуванням типових штатних нормативів Притулку, затверджених Мінсоцполітики за погодженням з Міністерством фінансів України.

35. Засновник Притулку з метою більш повного та якісного захисту постраждалих осіб має право в межах наявних ресурсів утворювати додаткові, понад  типові  нормативи,  структурні  підрозділи  Притулку  та  визначати його граничну чисельність.

36. Джерелами фінансування Притулку є:

кошти державного або місцевих бюджетів;

благодійні внески, пожертвування фізичних і юридичних осіб, в тому числі міжнародних організацій (майно, кошти у національній та іноземній валюті тощо);

інші надходження, не заборонені чинним законодавством України.

37. Ведення діловодства і бухгалтерського обліку у Притулку визначається чинним законодавством України та актами засновника Притулку.

 

Порядок припинення діяльності

38. Припинення діяльності Притулку здійснюється за рішенням його засновника або у випадках, визначених законодавством України.

 


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 20 Березня 2018р. по 20 Квітня 2018р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів