Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаГендерна політикаЗвернення заступника Міністра Н. Федорович з нагоди до 12-ї річниці з часу прийняття Закону України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”

Звернення заступника Міністра Н. Федорович з нагоди до 12-ї річниці з часу прийняття Закону України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”

8 Вересня 2017, 16:10

 

Гендерна рівність – це умова розквіту і розвитку демократії. Творення суспільства, побудованого на принципах справедливості й розвитку, можливе за справедливого підходу до місця і ролі особистості жінки і чоловіка як рівних у правах, свободах, обов’язках, можливостях і відповідальності.

Саме держави, орієнтовані на гендерну рівність, займають перші місця серед держав світу щодо забезпечення життєвого рівня народу (Нова Зеландія, Швеція, Фінляндія, Канада, Норвегія).

Підґрунтям усіх статей Конституції України, які регулюють політичні, соціально-економічні та інші права людини, є принцип рівноправності.

Українська держава була у першій п’ятірці країн світу, що внесла до Конституції України самостійну норму, в якій йдеться про рівні права й можливості жінки і чоловіка (стаття 24).

8 вересня цього року виповнюється 12 років з часу прийняття Закону України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”.

Законодавче врегулювання забезпечення гендерної рівності створило правове підґрунтя для діяльності державних і громадських структур, визначило роль Парламенту, Уряду, неурядових організацій, забезпечило гарантію юридичних можливостей самоутвердження жінок і чоловіків як рівних у правах, обов’язках і відповідальності.

Закон України складається з шести основних розділів, якими визначається механізм забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у різних сферах життєдіяльності суспільства, зокрема у виборчому процесі, у сфері державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, у соціально-економічній сфері (сфері праці та одержанні винагороди за неї, сфері підприємництва, соціального захисту), сфері освіти. Законом передбачено можливість проведення гендерно-правової експертизи законодавчих нормативних актів. На сьогодні розробка проектів нормативно-правових актів здійснюється з обов’язковим врахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків.

Прийняття Закону дозволило закласти надійні основи проведення єдиної державної політики щодо досягнення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Це стало поштовхом для розробки цілої низки важливих документів, що розвивають його основні положення та інституційні механізми його забезпечення:

Прийнято Указ Президента України «Про вдосконалення роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», постанову Кабінету Міністрів України «Про консультативно-дорадчі органи з питань сім'ї, ґендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми».

Мінсоцполітики визначено спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Відповідно до наказу Мінсоцполітики діє Експертна рада з питань запобігання та протидії  дискримінації за ознакою статі.

Затверджено Положення про Урядового уповноваження з питань забезпечення гендерної рівності.

В Україні прийнято низку стратегічних документів, де враховано гендерний аспект:

- Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року» ;

- Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки України ООН 1325 «Жінки, мир, безпека»;

- Національна стратегія у сфері прав людини та план дій з її реалізації;

- Стратегія подолання бідності та План дій з її реалізації;

- Концепція реформування державного управління.

Міністерством освіти і науки розроблено проект Стратегії „Освіта: гендерний вимір 2020”.

Національний план дій з виконання Резолюції Ради Безпеки ООН № 1325 «Жінки, мир, безпека», затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України у 2016 році, консолідує дії державних інституцій і суспільства щодо активізації участі жінок у встановленні миру, наданні допомоги, захисті та реабілітації постраждалих від насильства.

У квітні 2017 року Урядом затверджено розроблену Мінсоцполітики Концепцію Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року.

З метою забезпечення рівних прав осіб з інвалідністю та їх інтеграцію в суспільство також прийнято низку нормативно-правових актів, які регулюють згадані питання.

На виконання Конвенції про права осіб з інвалідністю, ратифікованої Украною у 2008 році, Урядом України затверджена Державна цільова програма „Національний план дій щодо реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю” на період до 2020 року”.

Розроблення проектів нормативно-правових актів здійснюється з обов’язковим урахуванням принципу недискримінації.

З метою виявлення у проектах нормативно-правових актів норм, що містять ознаки дискримінації, проводиться антидискримінаційна експертиза проектів нормативно-правових актів.

Мінсоцполітики розроблено, а Урядом схвалено та подано до Верховної Ради України проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, метою якого є приведення чинного законодавства в частині соціального захисту осіб з інвалідністю у відповідність до офіційного перекладу Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї та запровадження європейських стандартів у цій сфері.

На виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях Комітету ООН з прав людей з інвалідністю щодо первинного звіту України про стан реалізації положень Конвенції про права осіб з інвалідністю розроблено та Урядом затверджено План заходів з виконання рекомендацій.

З метою недопущення дискримінації Мінсоцполітики розроблено та подано на розгляд Верховної Ради України:

проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (Реєстр. № 5546 від 16.12.2016);

проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення виборчих прав осіб з інвалідністю”(реєстр. № 5559 від 20.12.2016)

проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення вимог законів України, спрямованих на створення безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю до будівель і споруд”  (Реєстр. № 6536 від 01.06.2017), належний супровід яких буде забезпечувати Мінсоцполітики.

проект Закону України „Про про внесення змін до деяких законів України щодо поліпшення доступу до інформації осіб з порушенням слуху” (реєстр. № 6031 від 03.02.17), розроблений Держкомтелерадіо.

Однією з найбільш гострих соціальних проблем в Україні сьогодні є домашнє насильство, від якого страждають як жінки, так і чоловіки, і діти, а також особи з інвалідністю та люди похилого віку.

Із прийняттям 15 листопада 2001 року Закону України „Про попередження насильства в сім’ї” в Україні розпочато створення нормативно-правової бази та  механізму протидії домашньому насильству.

Функціонує мережа закладів (20 центрів соціально-психологічної допомоги та 649центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді), які надають послуги постраждалим від домашнього та гендерно зумовленого насильства, в тому числі закладів соціального захисту дітей, у яких діти, постраждалі від жорстокого поводження з ними, отримують необхідну допомогу.

З метою удосконалення національного законодавства, Мінсоцполітики підготовлено проект Закону України „Про ратифікацію Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами” (Стамбульська конвенція), яку було підписано від імені України  7 листопада  2011 року.

Конвенція пропонує заходи профілактики та захисту осіб, які постраждали від насильства, розслідування випадків на належному рівні, а також кримінальне переслідування та засудження винних за вчинення такого насильства.

Відповідно до її вимог Міністерством спільно з представниками інших центральних органів виконавчої влади, міжнародних та громадських організацій розроблено проект Закону України „Про запобігання та протидію домашньому насильству” та зміни до низки інших законодавчих актів.

Ведеться робота по створенню мережі притулків для жертв насильства. Перші такі заклади створено в м. Харкові, Дніпропетровській та Запорізькій областях за підтримки міжнародних організацій.

Спільно з Фондом народонаселення ООН в Україні та МБФ «Українська фундація громадського здоров’я»,  створено мобільні бригади, які надають соціально-психологічні послуги особам, постраждалим від ґендерно зумовленого та домашнього насильства. Наразі функціонують 26 мобільних бригад в Донецькій, Луганській, Дніпропетровській, Запорізькій та Харківській областях.

Одним із викликів, який вимагає заходів в державній політиці, низька тривалість життя чоловіків, і як наслідок, високий ризик самотнього проживання літніх жінок, які переважають серед людей літнього віку.

Законом України „Про соціальні послуги” передбачено, що громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, в тому числі жінки, які перебувають в складних життєвих обставинах забезпечуються соціальним обслуговуванням, яке здійснюється шляхом надання соціальних послуг, в тому числі через мережу 287 інтернатних установ, в яких проживають 46,3 тис. осіб (у тому числі 20,7 тис. – жінки).

Наразі триває реформування інтернатних установ, в межах якого розроблено нові норми та нормативи для забезпечення підопічних твердим та м’яким інвентарем, одягом, взуттям з урахуванням гендерного підходу.

Крім стаціонарного обслуговування, соціальні послуги громадянам надаються за місцем їх проживання вдома, зокрема територіальними центрами соціального обслуговування. Мережа територіальних центрів на сьогодні налічує 667 установ, якими  обслуговується понад 1,4 млн. осіб, із них 773,4 тис. осіб проживають у сільській місцевості.

Із загальної кількості осіб, які обслуговуються в територіальних центрах кількість жінок становить 66%.

Подолання фактичної нерівності жінок і чоловіків на сьогодні є актуальним завданням українського суспільства, вирішення якого потребує цілеспрямованого комплексного впливу на відповідні процеси.

Таким чином, в Україні існує гарне підґрунтя забезпечення рівності. Важливим є практичне застосування Закону України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”.



Всі Гендерна політика