Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!
Про затвердження Порядку надання Державною податковою службою України відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи (відсутність доходів) фізичних осіб, які звернулись за призначенням державної допомоги
Міністерство соціальної політики України |
Міністерство фінансів України |
Н А К А З
м. Київ
№ _________/_________
Про затвердження Порядку надання Державною податковою службою України відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи (відсутність доходів) фізичних осіб, які звернулись за призначенням державної допомоги
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423 (зі змінами), підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 20 серпня 2014 року № 375 (зі змінами), з метою приведення нормативно-правового акта у відповідність до чинного законодавства
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок надання Державною податковою службою України відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи (відсутність доходів) фізичних осіб, які звернулись за призначенням державної допомоги, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України від 04 листопада 2016 року № 1287/926 „Про затвердження Порядку надання Державною фіскальною службою України інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи (відсутність доходів), отримані фізичними особами, які звернулись за призначенням державної допомоги”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01 грудня 2016 року за № 1558/29688.
3. Директорату адресної соціальної підтримки населення та розвитку соціального інспектування Міністерства соціальної політики України (Рязанова Н. Г.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра соціальної політики України відповідно до розподілу обов’язків та Голову Державної податкової служби України.
Міністр соціальної політики України
______________ Марина ЛАЗЕБНА
|
Міністр фінансів України
_____________ Сергій МАРЧЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України
___________№_________/_________
ПОРЯДОК
надання Державною податковою службою України відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи (відсутність доходів) фізичних осіб, які звернулись за призначенням державної допомоги
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено з метою визначення механізму отримання з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) відомостей стосовно доходів (відсутності доходів) фізичних осіб, які звернулись за призначенням державної допомоги відповідно до пункту 6 Порядку надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2000 року № 1192, пункту 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня
2001 року № 1751, пункту 19 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року № 250, та пункту 81 Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 року № 189 (далі – порядки призначення).
2. Цей Порядок регламентує обмін інформацією між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі – органи соціального захисту населення) та ДПС, складання та подання органами соціального захисту населення запитів на отримання інформації з Державного реєстру про доходи (відсутність доходів) фізичних осіб, які звернулись за призначенням щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, державної допомоги сім’ям з дітьми, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме (далі – державна допомога).
3. Суб’єктами інформаційного обміну є органи соціального захисту населення та ДПС.
Адміністраторами інформаційного обміну, що забезпечують та здійснюють технічне супроводження процедур подання запитів та отримання відповідей, є державне підприємство „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” та ДПС.
4. При здійсненні інформаційної взаємодії між органами соціального захисту населення та ДПС із використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів застосовуються електронні повідомлення, структура та формат яких визначається договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до Порядку організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 357 (зі змінами), Положення про електронну взаємодію електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 року № 606 (зі змінами).
У разі здійснення інформаційної взаємодії з використанням систем, визначених абзацом другим пункту 1 розділу ІІ цього Порядку, формат і структура запитів і відповідей на запити, форми журналів обліку запитів і відповідей на запити, регламент обміну інформацією, вимоги до захисту інформації, терміни впровадження програмного забезпечення для обміну інформацією визначаються відповідними спільними рішеннями Мінсоцполітики та ДПС, які оформляються окремими протоколами.
5. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Податковому кодексі України, Законі України „Про електронні довірчі послуги”.
ІІ. Регламент обміну інформацією між органами соціального захисту населення та ДПС
1. Інформаційна взаємодія між органами соціального захисту населення та ДПС здійснюється на центральному рівні засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів із використанням інформаційних систем Мінсоцполітики та ДПС.
У разі відсутності технічної можливості передання даних за допомогою засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, як це визначено абзацом першим цього пункту, інформаційна взаємодія може здійснюватися із використанням інших інформаційно-телекомунікаційних систем за умови застосування засобів захисту інформації, відповідність яких підтверджується експертним висновком за результатами державної експертизи відповідно до Закону України „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”.
2. Суб’єкти інформаційного обміну забезпечують ведення електронних журналів обліку запитів і відповідей на запити.
3. Подання запитів і надання відповідей на запити проводиться з дотриманням вимог законів України „Про електронні документи та електронний документообіг”, „Про електронні довірчі послуги”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, „Про захист персональних даних”.
4. У разі виникнення обставин, які унеможливлюють виконання положень цього Порядку, Мінсоцполітики та ДПС зобов’язані поінформувати про це один одного не пізніше ніж до завершення другого робочого дня після виникнення цих обставин.
ІІІ. Порядок формування запитів та надання відповідей на запити
1. Порядок формування запиту
1. Органи соціального захисту населення формують запит із використанням інформаційних систем Мінсоцполітики та подають його до ДПС. Запит може стосуватись інформації щодо однієї або декількох фізичних осіб.
2. Запит містить такі відомості:
код з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України органу соціального захисту населення, який подає запит;
найменування органу соціального захисту населення;
реєстраційний номер і дата (число, місяць, рік) подання запиту;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті);
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи;
місце проживання фізичної особи (область, район області, населений пункт, тип вулиці, назва вулиці, номери будинку, корпусу (за наявності), квартири (за наявності);
період, за який запитується інформація (визначається порядками призначення та протоколами обміну інформацією).
3. Запит може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Мінсоцполітики та ДПС відповідно
до пункту 4 розділу І цього Порядку.
2. Порядок надання відповідей на запити
1. ДПС через інформаційні системи Мінсоцполітики надає відповідь на запит органу соціального захисту населення, що надіслав запит, у п’ятиденний строк з дня його отримання.
2. Відповідь на запит обов’язково має містити такі відомості:
реєстраційний номер запиту і дата (число, місяць, рік) відправлення відповіді;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті);
результати опрацювання запиту.
Якщо фізичну особу ідентифіковано і в Державному реєстрі наявна інформація про її доходи за запитуваний період, у відповіді на запит зазначаються такі відомості:
сума / суми нарахованого фізичній особі доходу за його джерелами та ознаками; сума доходу, отриманого фізичною особою від провадження підприємницької або незалежної професійної діяльності; розмір утриманого податку з доходів фізичних осіб, група платників єдиного податку, до якої належить фізична – підприємець, що вибрала спрощену систему оподаткування;
період, за який надається інформація.
3. Відповідь на запит може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Мінсоцполітики та ДПС відповідно до пункту 4 розділу І цього Порядку.
4. Інформація з Державного реєстру про доходи окремої фізичної особи не надається, якщо:
відомості про отримані доходи за вказаний період відсутні у Державному реєстрі;
реєстраційний номер облікової картки платника податків закрито або фізичну особу за вказаними у запиті серією (за наявності) та номером паспорта знято з обліку у Державному реєстрі;
у запиті вказано недійсний (помилковий) реєстраційний номер облікової картки платника податків або за вказаними у запиті серією та номером паспорта у Державному реєстрі фізичну особу не зареєстровано;
реквізити, зазначені у файлі-запиті, зокрема реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), не відповідають інформації, яка наявна у Державному реєстрі;
не заповнені або некоректно заповнені поля;
неправильно вказано період, за який запитується інформація;
файл-запит містить більше ніж один запис щодо однієї фізичної особи.
5.1Суб’єкти інформаційного обміну перевіряють отримані
запити / відповіді на запити на відповідність вимогам щодо їх наповнення інформацією, установленим пунктом 2 глави 1 / пунктом 2 глави 2 цього розділу, вимогам щодо формату і структури, які визначено договорами / протоколами інформаційної взаємодії відповідно до пункту 4 розділу І цього Порядку.
Запити і відповіді на запити, які за результатами перевірки, проведеної згідно з абзацом першим цього пункту, не відповідають визначеним вимогам, а також запити, подані повторно (після надання на них відповіді), вважаються неприйнятими та не опрацьовуються.
6. Про виявлені в запиті / відповіді на запит помилки суб’єкти інформаційного обміну протягом одного робочого дня інформують один одного за допомогою електронного повідомлення про неприйняття запиту / відповіді на запит із зазначенням причин.
У разі отримання повідомлення про неприйняття запиту / відповіді на запит до опрацювання суб’єкти інформаційного обміну зобов’язані не пізніше ніж наступного робочого дня подати коректно сформовані запити / відповіді на запити замість раніше поданих.
IV. Захист інформації при інформаційному обміні
1. Під час обміну інформацією відповідно до цього Порядку суб’єкти інформаційного обміну проводять організаційно-технічні заходи для забезпечення захисту інформації, що передається, з урахуванням ступеня обмеження доступу до неї та згідно із законодавством у сфері захисту інформації.
2. Для захисту інформації при інформаційному обміні використовуються засоби захисту інформації, щодо яких існує сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного та / або криптографічного захисту інформації.
3. Інформація, що передається, обробляється з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та використовується суб’єктами інформаційного обміну виключно з метою реалізації ними своїх функцій та повноважень, передбачених законодавством, і не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.
Керівник експертної групи з питань соціальної допомоги Директорату адресної соціальної підтримки населення та розвитку соціального інспектування Міністерства соціальної політики України
|
Надія РЯЗАНОВА
|
Директор Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи Міністерства фінансів України |
Юрій КОНЮШЕНКО |
Додаткові матеріали
Обговорення
Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту: | 0 |
Додано пропозицій: | 0 |
Підтримка проекту: | Так:0 Ні:0 |
Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів