Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівПро затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери


                                                                                                               Проект

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ 

ПОСТАНОВА

від                      2021 р.    №  

Київ

 

Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери

 

З метою забезпечення реалізації Стратегії цифрової трансформації соціальної сфери, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 р. № 1353-р, та на виконання вимог пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2020 р. № 1278 „Про запровадження експериментального проекту з реалізації функціоналів першої черги Єдиної інформаційної системи соціальної сфери”  

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери, що додається.

2. Міністерству соціальної політики разом із Міністерством цифрової трансформації у місячний термін:

розробити і затвердити план організаційних заходів зі створення протягом 2021–2022 років Єдиної інформаційної системи соціальної сфери;

подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо внесення до актів Кабінету Міністрів України змін, спрямованих на забезпечення функціонування Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

 

Прем’єр-міністр України                                              Д. ШМИГАЛЬ      

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України

від                      2021 р.  №

  

ПОЛОЖЕННЯ

про Єдину інформаційну систему соціальної сфери

 

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає засади та порядок функціонування Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

2. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:

адміністратор ЄІССС (Єдиний соціальний оператор) – державне підприємство „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України”, яке реалізує заходи з упровадження, адміністрування, підтримки та супроводу програмного забезпечення ЄІССС, відповідає за його технічне обслуговування, збереження та захист даних, накопичених у базах ЄІССС, вживає технічних і технологічних заходів з надання, блокування, анулювання доступу до ЄІССС, проводить пошук і відбір даних для підготовки аналітичних звітів, забезпечує ведення довідників ЄІССС;

держатель ЄІССС – Мінсоцполітики;

Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС) – єдина комплексна інформаційно-аналітична система соціальної сфери, призначена для накопичення, зберігання та автоматизованого оброблення інформації щодо соціального захисту / соціальної підтримки населення, створена з урахуванням новітніх інформаційних та управлінських технологій, єдиних сучасних стандартів якості обслуговування громадян, можливостей вироблення ефективних організаційних і структурних рішень;

Єдиний соціальний веб-портал – розміщена на Порталі „ДІЯ” підсистема ЄІССС для забезпечення дистанційного доступу громадян до всіх послуг, що надаються інституціями соціального захисту;

Єдиний соціальний реєстр (ЄСР) – загальнодержавний централізований реєстр отримувачів будь-яких видів соціальної підтримки, створений відповідно до законодавства;

заявник – потенційний / дійсний отримувач соціальної підтримки або його законний представник, який звертається до інституцій соціального захисту чи взаємодіє з ними в електронній формі  шляхом використання відповідних функцій Єдиного соціального веб-порталу;

інституції соціального захисту – Мінсоцполітики, установи та організації, що належать до сфери управління Мінсоцполітики, Пенсійний фонд України та його територіальні органи, Нацсоцслужба та її територіальні органи, Виконавча дирекція Фонду соціального страхування України та її робочі органи, Фонд соціального захисту інвалідів та його територіальні відділення, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, інші надавачі будь-яких видів соціальної підтримки;

користувач ЄІССС – працівник інституції соціального захисту, наділений відповідними правами на використання ЄІССС;

надавачі соціальних послуг на непрофесійній основі – фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до Закону України „Про соціальні послуги” без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг із числа членів своєї сім’ї, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки;

надавачі соціальних послуг на професійній основі – юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які провадять діяльність відповідно до законодавства про соціальні послуги, установчих та інших документів, якими визначено перелік соціальних послуг і категорії осіб, яким надаються такі послуги, за умови забезпечення їх відповідності критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, установленим Кабінетом Міністрів України;

отримувач соціальної підтримки – особа, якій надання будь-якого виду такої підтримки забезпечується відповідно до законодавства інституціями соціального захисту;

СЕВ ДЕІР – система електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, за допомогою якої забезпечується інтеграція ЄІССС із Порталом „ДІЯ” та іншими суб’єктами інформаційної взаємодії;

соціальний захист / соціальна підтримка – будь-які соціальні виплати, пільги, послуги, заходи, що передбачені для громадян законодавством і забезпечуються інституціями соціального захисту за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування України, інших джерел, не заборонених законодавством;

суб’єкти інформаційної взаємодії – міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, володільці та розпорядники державних електронних інформаційних ресурсів, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, банки та інші фінансові установи незалежно від форми власності, які здійснюють обмін даними з ЄІССС;

суб’єкти обов’язкової накопичувальної пенсійної системи – визначені законодавством особи, які здійснюють діяльність, нагляд і контроль у системі обов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у законах України „Про соціальні послуги”, „Про інформацію”, „Про доступ до публічної інформації”, „Про електронні документи та електронний документообіг”, „Про електронні довірчі послуги”,  „Про захист персональних даних”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”.

 

ІІ. Завдання та принципи побудови ЄІССС

3. ЄІССС забезпечує:

створення єдиної інформаційної бази соціальної сфери та обов’язкової накопичувальної пенсійної системи, зокрема,  шляхом взаємодії інформаційних ресурсів інституцій соціального захисту, суб’єктів обов’язкової накопичувальної пенсійної системи та їх інтеграції з іншими державними інформаційними ресурсами, в тому числі державними реєстрами;

автоматизацію, стандартизацію, уніфікацію, моніторинг, контроль та усунення дублювання ділових процесів і функцій інституцій соціального захисту, зокрема, шляхом централізації цих процесів і функцій;

стандартизацію, автоматизацію, централізований облік та моніторинг звернень громадян до інституцій соціального захисту, суб’єктів обов’язкової накопичувальної пенсійної системи;

єдиний електронний документообіг інституцій соціального захисту;

постійний автоматизований моніторинг і контроль усіх фінансових потоків у соціальній сфері;

захист інформації в інституціях соціального захисту, зокрема персональних даних громадян;

адміністрування обов’язкової накопичувальної пенсійної системи.

4. Принципи побудови та функціонування ЄІССС:

ЄІССС будується на основі веб-технологій та промислових систем керування базами даних;

в ЄІССС діє єдина централізована база даних (ЦБД);

доступ користувачів до ЄІССС забезпечується незалежно від їх місцезнаходження з використанням телекомунікаційних мереж (у тому числі інтернету);

створення та впровадження ЄІССС проводиться поетапно, включаючи міграцію до ЦБД даних із діючих інформаційних систем інституцій соціального захисту, при цьому ЄСР створюється на базі реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

обчислювальні ресурси та ЦБД ЄІССС розміщуються в основному та резервному центрах обробки даних (ЦОД) адміністратора ЄІССС;

користувачам ЄІССС забезпечується доступ до ЄІССС із будь-якої інституції соціального захисту та від будь-якого суб’єкта обов’язкової накопичувальної пенсійної системи, що уповноважені її використовувати та виконали необхідні технічні вимоги;

технічними вимогами до використання ЄІССС інституцією соціального захисту чи суб’єктом обов’язкової накопичувальної пенсійної системи є забезпечення телекомунікаційного доступу до ЦОД ЄІССС, наявність необхідних програмно-апаратних ресурсів робочих місць користувачів ЄІССС, підготовка (навчання) користувачів ЄІССС, виконання інструкцій з експлуатації ЄІССС та захисту інформації;

створення та функціонування ЄІССС фінансується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, суб’єктів обов’язкової накопичувальної пенсійної системи, доходів, отриманих адміністратором ЄІССС від провадження статутної діяльності,  міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством;

функції ЄІССС розподіляються на адміністративні (пов’язані з налагодженням і моніторингом функціонування ЄІССС, аналітичним обробленням даних, їх обміном, міграцією) та прикладні (пов’язані із забезпеченням автоматизації діяльності користувачів ЄІССС в інституціях соціального захисту і суб’єктах обов’язкової накопичувальної пенсійної системи).

 

ІІІ. Структура та функції ЄІССС

5. До складу ЄІССС входять:

5.1. Загальні підсистеми:

Єдиний соціальний реєстр;

Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг;

підсистема „Електронний бюджет”;

підсистема „Соціальне казначейство”;

підсистема верифікації отримувачів соціальних виплат та інших видів соціальної допомоги;

підсистема взаємодії інституцій соціального захисту з правоохоронними органами;

підсистема інтеграції із суб’єктами інформаційної взаємодії;

підсистема „Єдиний соціальний процесинг”;

Єдиний моніторинговий центр соціальної сфери;

аналітична підсистема;

підсистема ретроконверсії паперових документів;

підсистема дистанційного інформування;

централізована служба технічної підтримки інституцій соціальної сфери;

юридична підсистема;

адміністративна підсистема;

підсистема ведення довідників та реєстрів загального призначення;

підсистема „Єдиний соціальний веб-портал”, розміщена на Порталі „ДІЯ”.

5.2. Прикладні підсистеми.

6. Порядок та умови міграції даних з діючих інформаційних систем інституцій соціального захисту до ЄІССС визначаються держателем ЄІССС за погодженням із відповідними інституціями соціального захисту.

Основними інформаційними системами, з яких необхідно забезпечити міграцію даних до ЄІССС, є:

реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (РЗО);

Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП);

Автоматизована система оброблення документації з призначення та виплати допомоги на базі комп’ютерних технологій (АСОПД-КОМТЕХ/СОЦ);

Програмний комплекс „Житлові субсидії”;

Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій на базі підсистеми „Сегмент Житлові субсидії”;

Програмний комплекс „Наш дім”;

Єдина інформаційна база даних про внутрішньо переміщених осіб (ЄІБДВПО);

Єдина інформаційно-аналітична система „Діти” (ЄІАС „Діти”); 

Централізований банк даних з проблем інвалідності (ЦБІ);

Єдина інформаційно-аналітична система Фонду соціального страхування.

За потреби, визначеної держателем ЄІССС, міграція даних до ЄІССС може проводитись також з інших інформаційних систем та інформаційних ресурсів.

7. ЄСР створюється  на базі РЗО шляхом перенесення необхідних даних з діючих інформаційних систем соціальної сфери та подальшого їх накопичення в процесі функціонування ЄІССС та обміну даними із суб’єктами інформаційної взаємодії.

До ЄСР включається інформація про громадян, які мають (матимуть) право на отримання  будь-яких видів соціальної підтримки, з обов’язковим зазначенням їхніх ідентифікаційних даних, статусу, права на отримання того чи іншого виду соціальної підтримки, а також відомостей про реалізацію такого права або користування ним.

Дані ЄСР, які накопичено в процесі функціонування ЄІССС при виконанні своїх завдань інституціями соціального захисту, надаються у передбачених законодавством випадках іншим організаціям та фізичним особам.

ЄСР діє на підставі положення, яке затверджує держатель ЄІССС.

8. Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг – це автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, використання, знеособлення і знищення даних про надавачів та отримувачів соціальних послуг, визначених законодавством, що складається з трьох розділів (модулів): надавачі соціальних послуг на професійній основі; надавачі соціальних послуг на непрофесійній основі; отримувачі соціальних послуг. 

Механізм формування та ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг і доступу до нього визначається Порядком формування та ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг і доступу до нього, який затверджується Кабінетом Міністрів України.

9. Підсистема „Електронний бюджет” забезпечує прогнозування, планування та визначення потреби в коштах на фінансування будь-яких видів соціальної підтримки за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, суб’єктів обов’язкової накопичувальної пенсійної системи, доходів, отриманих адміністратором ЄІССС від провадження статутної діяльності,  міжнародної технічної допомоги, та інших джерел, не заборонених законодавством, а також розподіл, облік цих коштів, звітність про їх використання, аналіз і контроль їх використання як в цілому, так і за окремими видами соціальної підтримки, розпорядниками коштів, отримувачами, періодами тощо.

10. Підсистема „Соціальне казначейство” (Єдиний розрахунково-виплатний центр соціальної сфери) забезпечує на підставі даних підсистем „Електронний бюджет” і „Єдиний соціальний процесинг” автоматизацію нарахування, проведення та обліку усіх видів соціальної підтримки у грошовій формі (соціальних виплат), включаючи забезпечення їх прямого централізованого зарахування на банківські рахунки отримувачів.

11. Підсистема верифікації отримувачів соціальних виплат та інших видів соціальної допомоги призначена для забезпечення верифікації отримувачів будь-яких видів соціальної підтримки, запобігання їх незаконному, безпідставному призначенню.

Ця підсистема має забезпечувати як верифікацію права на отримання соціальної підтримки при її призначенні, так і регулярний контроль за зміною факторів, які можуть призвести до виникнення підстав для припинення такої підтримки.

12. Підсистема взаємодії інституцій соціального захисту з правоохоронними органами призначена для автоматизації діяльності щодо виявлення фактів нецільового використання коштів, які спрямовуються на соціальну підтримку громадян, та запобігання таким випадкам, а також відповідного інформування правоохоронних органів.

Інформація правоохоронним органам може надаватись на їхні запити автоматично або за ініціативою інституцій соціальної сфери. Інформація надається у вигляді наборів даних за визначеною структурою.

Регламент надання інформації визначається нормативно-правовими актами або договорами (угодами) між відповідним правоохоронним органом і держателем ЄІССС.

13. Підсистема інтеграції із суб’єктами інформаційної взаємодії забезпечує автоматизований обмін даними із суб’єктами інформаційної взаємодії, необхідність у якому виникає в процесі функціонування ЄІССС       (у тому числі з використанням СЕВ ДЕІР).

Ця підсистема включає засоби моніторингу процесів обміну даними для забезпечення оперативного реагування на можливі проблеми під час інформаційної взаємодії. 

Під час автоматизованого обміну інформацією суб’єкти інформаційних відносин упроваджують організаційно-технічні заходи для забезпечення захисту інформації, що передається, з урахуванням ступеня обмеження доступу до неї та згідно із законодавством у сфері захисту інформації.

Для захисту інформації, що передається, використовуються засоби захисту інформації, які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного та/або криптографічного захисту інформації.

14. Підсистема „Єдиний соціальний процесинг” забезпечує єдину стандартизовану автоматизацію комплексу функціональних процесів із розгляду звернень заявників, пов’язаних із наданням соціальної підтримки (реєстрація та розгляд звернень, оцифрування поданих паперових документів, формування електронних справ і відповідних електронних документів, перевірка права на призначення соціальної виплати, зміна умов надання, перерахунки, формування даних для зворотного зв’язку із заявником тощо).

Ця підсистема включає в себе також додаткові сервісні засоби, такі як електронна черга прийому громадян інституціями соціального захисту і можливість попереднього запису, в тому числі із використанням Єдиного соціального веб-порталу.

Разом із ЄСР ця підсистема забезпечує автоматизацію випуску та обліку (в тому числі в електронному вигляді) посвідчень та інших документів, що підтверджують статус отримувача соціальної підтримки.

15. Єдиний моніторинговий центр соціальної сфери призначений для відстеження в режимі реального часу процесів з опрацювання звернень заявників, прогнозування можливих ризиків і загроз у функціонуванні інституцій соціального захисту, забезпечення моніторингу та аналізу розгляду звернень заявників, пов’язаних з наданням будь-яких видів соціальної підтримки, в тому числі виконання функцій з нагляду за призначенням соціальної підтримки, ефективності роботи інституцій соціального захисту, їхніх окремих підрозділів і працівників.

16. Аналітична підсистема призначена для всебічного аналітичного оброблення інформації ЄІССС, формування звітності, в тому числі в форматі відкритих даних, і будується на базі технологій сховищ даних і бізнес-аналізу.

17. Підсистема ретроконверсії паперових документів призначена для оцифрування наявних (у тому числі архівних) паперових первинних документів та особових справ, що використовуються інституціями соціального захисту, створення Єдиного централізованого електронного архіву справ інституцій соціального захисту.

Ця підсистема включає мережу регіональних центрів ретроконверсії паперових документів.

18. Підсистема дистанційного інформування призначена для забезпечення зворотного зв’язку із заявниками та отримувачами будь-яких видів соціальної підтримки, оперативного їх інформування за допомогою  засобів електронного зв’язку (СМС-повідомлення, листи на електронну пошту) в процесі виконання своїх повноважень інституціями соціального захисту.

До інформації, яка надсилається через цю підсистему, належать, зокрема, повідомлення про зміну стану оброблення заяви, призначення або відмову заявнику в призначенні соціальної підтримки, перевірочні коди для верифікації паперових документів з QR-кодом тощо.

19. Централізована служба технічної підтримки інституцій соціальної сфери призначена для забезпечення супроводу та підтримки ЄІССС, у тому числі в інституціях соціального захисту, консультування користувачів ЄІССС та вирішення технічних проблем.

Автоматизація функціонування цієї підсистеми реалізується за допомогою програмного забезпечення із функціями обліку інцидентів (проблем, пропозицій, питань),  самостійного формування користувачами повідомлень для зворотного зв’язку із службою технічної підтримки.

20. Юридична підсистема призначена для автоматизації правових аспектів, пов’язаних із наданням будь-яких видів соціальної підтримки, в тому числі ведення судових справ, претензійної та позовної роботи, формування календарного плану дій за судовими справами та фіксації виконаних дій.

21. Адміністративна підсистема призначена для загального управління та налаштування параметрів роботи ЄІССС, ведення обліку користувачів ЄІССС, керування їхніми правами, ведення журналів дій користувачів ЄІССС та їх аналізу.

Доступ до функцій адміністративної підсистеми мають користувачі ЄІССС особливої категорії – адміністратори.

22. Підсистема ведення довідників та реєстрів загального призначення має забезпечувати їх підтримку в актуальному стані.

23. Підсистема „Єдиний соціальний веб-портал”, розміщена на Порталі „ДІЯ”, надає можливість заявникам підтримувати віддалену (електронну) комунікацію з інституціями соціального захисту та отримувати інші електронні послуги в соціальній сфері.

Також Портал „ДІЯ” може забезпечувати відповідним функціоналом для взаємодії з ЄІССС (звернення громадян, юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, результати їх розгляду тощо).  

24. Прикладні підсистеми призначені для адміністрування окремих видів соціальної підтримки.

Перелік прикладних підсистем і їх призначення визначається держателем ЄІССС.

25. Регламент роботи ЄІССС та її підсистем визначається держателем ЄІССС.

 

IV. Інформаційна взаємодія та захист інформації 

26. ЄІССС забезпечує інформаційну взаємодію із суб’єктами інформаційної взаємодії з використанням відповідних механізмів інтеграції, основним з яких є СЕВ ДЕІР. У разі потреби за рішенням держателя ЄІССС можуть використовуватись інші інструменти інтеграції, узгоджені сторонами інформаційної взаємодії.

Порядок та умови інформаційної взаємодії з державними електронними інформаційними ресурсами визначаються спільними нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері соціальної політики, та суб’єктів електронної взаємодії.

У процесі інформаційної взаємодії суб’єкти інформаційної взаємодії проводять організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації, що передається.

Інформаційна взаємодія здійснюється в електронній формі з дотриманням вимог законів України „Про електронні довірчі послуги”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, „Про захист персональних даних”.

27. Інформаційна взаємодія ЄІССС здійснюється з такими  суб’єктами інформаційної взаємодії:

Міністерство цифрової трансформації;

Міністерство фінансів;

Міністерство юстиції;

Міністерство внутрішніх справ;

Міністерство освіти і науки;

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства;

Державна податкова служба;

Державна митна служба;

Державна прикордонна служба;

Державна служба статистики;

Державна казначейська служба;

Державна судова адміністрація;

Державний центр зайнятості;

ПАТ „Укрпошта”;

банківські установи.

За потреби, визначеної держателем ЄІССС, може здійснюватися обмін даними  з іншими суб’єктами інформаційної взаємодії.

28. Захист інформації в ЄІССС забезпечується з дотриманням вимог законів України „Про інформацію”, „Про захист персональних даних”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах” шляхом проведення організаційних та інженерно-технічних заходів із використанням програмно-технічних засобів відповідно до законодавства.

29. Функціонуванням ЄІССС передбачено застосування кваліфікованого електронного підпису для підтвердження юридично значимих дій користувачів ЄІССС чи заявників, засвідчення електронних документів, авторизації та автентифікації користувачів в ЄІССС.

30. ЄІССС створюється із забезпеченням захисту інтересів держави, включаючи передання у державну власність вихідних кодів (програмних кодів та текстів) на всі елементи програмного забезпечення ЄІССС, крім тих, які представлено на міжнародному ринку технологій (операційні системи, системи керування базами даних, системи бізнес-аналізу тощо).

 

V. Адміністрування ЄІССС 

31. Держатель ЄІССС:

відповідно до цього Положення визначає методологічні, нормативно-правові та організаційні засади функціонування ЄІССС;

визначає та підтримує в актуальному стані вимоги до прикладного програмного забезпечення ЄІССС, організовує його розроблення, проводить його приймання;  

проводить моніторинг та аналіз якості функціонування ЄІССС;

забезпечує інформаційну взаємодію із державними електронними інформаційними ресурсами;

визначає порядок доступу до ЄІССС, перелік її користувачів та їхні повноваження;

визначає порядок, мету оброблення та захисту персональних даних в ЄІССС відповідно до вимог законодавства;

спрямовує та контролює діяльність адміністратора ЄІССС.

32. Адміністратор ЄІССС діє на підставі статуту, який затверджується Мінсоцполітики.

33. Адміністратор ЄІССС:

забезпечує впровадження, адміністрування, експлуатацію, підтримку, супровід і технічне обслуговування ЄІССС;

здійснює взаємодію з розробником (розробниками) програмного забезпечення ЄІССС щодо його створення, модернізації, супроводу та технічної підтримки;

створює основний та резервний ЦОД ЄІССС, забезпечує їх функціонування, адміністрування і технічну підтримку відповідних апаратно-програмних комплексів;

забезпечує технічний супровід обміну даними із суб’єктами інформаційної взаємодії;

забезпечує підтримку в актуальному стані класифікаторів, довідників, реєстрів та ідентифікаторів у процесі функціонування ЄІССС;

забезпечує функціонування централізованої служби технічної підтримки інституцій соціальної сфери;

проводить заходи щодо приймання прикладного програмного забезпечення, документації та вихідних текстів ЄІССС від розробника;

розробляє та подає на затвердження держателю ЄІССС регламент роботи ЄІССС загалом та її окремих підсистем;

затверджує інструкції з використання та адміністрування ЄІССС (для користувачів ЄІССС та адміністратора ЄІССС);

забезпечує захист інформації в ЄІССС відповідно до законодавства в порядку та на умовах, визначених держателем ЄІССС;

інформує держателя ЄІССС про виявлені факти несанкціонованих дій щодо інформації в системі;

готує пропозиції щодо розвитку прикладного програмного забезпечення та програмно-технічної платформи ЄІССС в процесі її функціонування, збільшення кількості даних, функцій та користувачів ЄІССС;

проводить навчання та підвищення кваліфікації користувачів ЄІССС;

виконує інші функції, визначені його статутом.

34. Адміністратор ЄІССС має право користуватися в установленому законодавством порядку відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними (в тому числі урядовими) системами зв’язку і комунікації, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.

35. Усі майнові права (в тому числі виключні), права інтелектуальної власності на прикладне програмне забезпечення ЄІССС набуваються державою в особі держателя ЄІССС відповідно до Закону України „Про авторське право і суміжні права”. Також держателю ЄІССС передаються права власності на апаратне забезпечення, яким забезпечується функціонування ЄІССС.

36. Користувачі ЄІССС:

використовують прикладне програмне забезпечення ЄІССС відповідно до його функціонального призначення, експлуатаційної документації та прав доступу до нього;

наповнюють бази даних ЄІССС інформацією про призначення, нарахування та проведення виплат, здійснення контролю за додержанням вимог законодавства при наданні соціального захисту, взаємодію надавачів та отримувачів соціальних послуг;

забезпечують підтримку в актуальному стані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, його скасування, блокування та поновлення;

забезпечують захист інформації в ЄІССС відповідно до законодавства та в межах своїх повноважень.

37. Порядок та умови використання ЄІССС в інституціях соціального захисту і права користувачів ЄІССС визначаються держателем ЄІССС за погодженням із відповідними інституціями.

Заявники, що є користувачами Єдиного соціального веб-порталу на Порталі „ДІЯ”, взаємодіють із ЄІССС на підставі договору публічної оферти.                                                                    


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 4 Лютого 2021р. по 4 Березня 2021р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів