Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отриманняГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-даніДеінституціалізаціяСоціальна карта територіальних громадСоціальна допомога малозабезпеченим
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняE-SocialВідкриті дані УкраїниМуніципальна няня
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомога
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітаціїОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністю
КомандаЛазебна Марина ВолодимирівнаКотик Євген ДмитровичМузиченко Віталій ВолодимировичЛебедцов Борис БорисовичРевук Ольга МиколаївнаБушков Валерій ГеннадійовичСуярко Сергій Миколайович
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітейКартки про надання сім"ям соціальних послугСлужби у справах дітей в ОТГ
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоПроекти, що підтримуються МБРРБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономСпростовуємо міфи про пенсійну систему
Прес-центрНовиниЗМІ про насФотогалереяВідеогалереяКонтакти для ЗМІ
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваПріоритети МіністерстваКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Результати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй мене
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних


 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства соціальної

політики України

______________ № ______  

  

 

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ

соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних

 

І. Загальні положення

                                                                                          

1. Цей Державний стандарт визначає зміст, обсяг, умови, норми і нормативи, порядок надання соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних, та показники її якості.

                                                                                          

2. Цей Державний стандарт застосовується для:

організації надання соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних;

моніторингу та оцінки якості надання соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних.

                                                                                          

3. Соціальна послуга догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних, в обсягах, визначених цим Державним стандартом, надається безоплатно.

                                                                                          

4. У цьому Державному стандарті терміни вживаються в таких значеннях:

 соціальна послуга догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних (далі – соціальна послуга) – комплексна соціальна послуга, що передбачає заходи із забезпечення умов для проживання, наближених до сімейних, формування та підтримка навичок самообслуговування, побутових навичок, необхідних для організації самостійного життя; виховання та розвиток індивідуальних здібностей, сприяння в отриманні освітніх, медичних, реабілітаційних і соціальних послуг у відповідних закладах тощо. Соціальна послуга надається тимчасово – сім’єю патронатного вихователя, постійно - надавачами державного, комунального або недержавного секторів;

умови наближені до сімейних – умови перебування дитини, в яких забезпечуються всебічні потреби дитини, реалізація її прав та можливостей в атмосфері безпеки, довіри, взаємоповаги, турботи та піклування, спрямовані на повернення до рідної сім’ї / влаштування до сімейних форм виховання / підготовку до самостійного життя та соціальну інтеграцію до територіальної громади;

замовник соціальної послуги (далі – замовник) – районна, районна у
мм. Києві та Севастополі держадміністрація, виконавчий орган міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади;

отримувач соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних (далі – отримувач послуги) - дитина, яка опинилась у складних життєвих обставинах, дитина-сирота, дитина, позбавлена батьківського піклування, у тому числі дитина з обмеженою життєдіяльністю, в тому числі дитина з інвалідністю, особа з їх числа;

дитина з обмеженою життєдіяльністю, в тому числі дитина з інвалідністю (далі – дитина з обмеженою життєдіяльністю) – дитина, життєдіяльність якої характеризується будь-якими обмеженнями або відсутністю здатності здійснювати діяльність способом або в рамках, що вважаються нормальними для дитини даного віку, яка має інвалідність або ризик її отримання та згідно з медичним висновком потребує постійного стороннього догляду;

надавач соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних (далі – надавач соціальної послуги) – юридична особа, фізична особа – підприємець, яка відповідає критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2012 № 1039, сім’я патронатного вихователя;

працівник надавача – фахівець із соціальної роботи, вихователь, медична сестра, які безпосередньо виконують заходи, що становлять зміст соціальної послуги, що працює у штаті надавача, патронатний вихователь;

основний працівник – визначена надавачем ключова особа, яка відповідає за планування роботи з дитиною та забезпечення реалізації індивідуального плану (у разі надання послуги сім’єю патронатного вихователя його функцію виконує патронатний вихователь);

            моніторинг та оцінка якості надання соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних – постійний або періодичний перегляд діяльності працівників надавача соціальної послуги,  метою якого є оцінка поточних результатів, виявлення труднощів, визначення проблем і надання рекомендацій для їх усунення;

міждисциплінарна  команда – команда фахівців, до складу якої входять фахівець із соціальної роботи або соціальний працівник, вихователь, психолог,  реабілітолог та інші фахівці, які безпосередньо виконують заходи, що становлять зміст соціальної послуги, в тому числі залучені з інших установ, організацій, закладів. До складу міждисциплінарної команди включається і працівник служби у справах дітей;

індивідуальний план надання послуги (далі – індивідуальний план) – документ, складений на підставі визначення індивідуальних потреб отримувача, в якому зазначено заходи, що проводяться для надання такої послуги, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки виконання, відповідальні за виконання, результати моніторингу і перегляду цього плану.

Інші терміни в цьому Державному стандарті вживаються у значеннях, визначених Сімейним та Цивільним кодексами України, Законами України „Про соціальні послуги”, „Про охорону дитинства”, „Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю”, „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми”, „Про реабілітацію осіб з інвалідністюˮ та іншими нормативно-правовими актами.

 

ІІ. Загальні підходи до організації та надання соціальної послуги

 

1. Для організації проживання отримувачів послуг в умовах, наближених до сімейних, у надавача повинні бути:

-       приміщення для вживання їжі, особистої та загальної гігієни, сну та відпочинку, творчих занять та навчання, проведення змістовного дозвілля, облаштовані з урахуванням вимог для маломобільних груп населення  та пристосовані відповідно до їхніх потреб;

-       транспортний засіб, пристосований для перевезення дітей з обмеженою життєдіяльністю, в тому числі таких, що пересуваються на візках (за необхідністю, для надавачів послуги дітям з обмеженою життєдіяльністю)  або організовано отримання послуги транспортування на договорних підставах.

 

2. Життя та побут отримувачів послуги організуються в умовах максимально наближених до сімейних, в яких отримувачі беруть участь у побуті, самообслуговуванні і веденні домашнього господарства.

 

3.Штатна чисельність працівників надавача послуги, що мають статус юридичної особи, встановлюється відповідно до орієнтовних штатних нормативів, що затверджуються Мінсоцполітики.

 

4. Кількість отримувачів соціальної послуги має складати не більше десяти осіб, у разі, коли є діти з інвалідністю, - восьми осіб, які проживають в окремих кімнатах не більш як одна - дві особи в одній кімнаті з урахуванням родинних зв’язків, віку, статі, інвалідності, особистих уподобань та особливостей розвитку кожної дитини, стану здоров’я. У разі влаштування родинних груп діти розміщуються разом.

У разі надання послуги сім’єю патронатного вихователя послуга надається одночасно тільки дітям, які є рідними братами та сестрами, або дітям, які виховувалися в одній сім’ї.

 

5. Отримання медичних, освітніх, реабілітаційних, додаткових соціальних послуг отримувачами забезпечується місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та здійснюється закладами охорони здоров’я, освіти, реабілітації,  іншими закладами за місцем  розташування надавача, або за місцем їх попереднього отримання дитиною в порядку, передбаченому чинним законодавством.

 

6.Соціальна послуга надається на підставі рішення органу опіки та піклування про влаштування дитини, направлення служби у справах дітей районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади та згоди дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити.

 

III. Зміст, умови та порядок надання соціальної послуги

                                                                                          

1. Основні заходи, що становлять зміст соціальної послуги, форми роботи та орієнтовний час для їх виконання (додаток 1) передбачають:

забезпечення місця проживання та особистих потреб;

формування та підтримку навичок самообслуговування та особистої гігієни;

виховання та розвиток особистості;

забезпечення отримання освітніх, медичних та  реабілітаційних послуг, та інших допоміжних соціальних послуг, які відповідають потребам отримувачів;

організація надання додаткових соціальних послуг;

організацію дозвілля, відпочинку та оздоровлення отримувачів послуги;

підготовку дитини до реінтеграції в біологічну сім’ю або влаштування в сімейну форму виховання;

підготовку до самостійного життя та соціалізацію в громаді.

 

2. Зміст соціальної послуги та її обсяг для кожного отримувача визначаються залежно від індивідуальних потреб та зазначаються в Індивідуальному плані.

 

3. З метою організації надання соцільної послуги надавачем соціальної послуги визначається основний працівник, який:

встановлює з дитиною особистий контакт, формує близькі та довірливі стосунки;

відповідає за формування мережі контактів дитини, підтримку стосунків із дітьми/сім’ями громади, за підтримку контактів із родичами дитини;

присвячує не менш ніж 8 годин на тиждень індивідуальній роботі з дітьми, які закріплені за ним надавачем;

веде особову справу/випадок отримувача послуги;

надає пропозиції до складу міждисциплінарної команди;

відслідковує виконання взятих зобовязань членами команди.

 

ІV. Місце та строки надання соціальної послуги

                                                                                          

1. Соціальна послуга надається у приміщенні надавача соціальної послуги, яке має знаходитись у житловому масиві громади.

 

2. Строки надання соціальної послуги визначаються індивідуально з урахуванням  індивідуальних потреб отримувача і зазначаються у відповідному рішенні органу опіки та піклування, договорі про надання соціальної послуги (для надання соціальної послуги на постійній основі), або в договорі про патронат над дитиною (для надання соціальної послуги тимчасово, відповідно до ч. 6 ст. 252 СК України).

 

V. Приміщення та обладнання

                                                                                          

1. Надавач соціальної послуги забезпечує наявність необхідної кількості приміщень для надання соціальної послуги.

                                                                                          

2. Приміщення надавача соціальної послуги мають відповідати санітарним і протипожежним вимогам, бути забезпеченим гарячим і холодним безперебійним водопостачанням і водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами законодавства, обладнаним засобами безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд та інших державних будівельних норм і стандартів».

У разі надання послуги сім’єю патронатного вихователя дитині з обмеженою життєдіяльністю  орган опіки та піклування вживає заходів до пристосування житлового приміщення патронатного вихователя до потреб дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, в тому числі забезпечення безперешкодного доступу до будівлі, де розташовано приміщення надавача послуги.

 

3. Надавач соціальної послуги для забезпечення виконання взятих на себе зобов’язань та заходів, визначених індивідуальним планом, повинен:

забезпечити наявність твердого та м’якого інвентарю (меблі, посуд, постіль), мийних та дезінфекційних засобів відповідно до індивідуальних потреб отримувача;

забезпечити працівників робочим місцем, обладнанням, інвентарем, витратними матеріалами та робочим одягом, необхідними для виконання їхніх посадових обов’язків з надання соціальної послуги. Якщо відповідно до виявлених потреб отримувачів передбачено цілодобове перебування персоналу, для працівників мають бути обладнані окремі місця для відпочинку (спальні місця).

VI. Укладення договору про надання послуги

 

1. Договір про надання соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних (у разі надання послуги сім’єю патронатного вихователя - договір про патронат над дитиною) укладається між надавачем соціальної послуги та її замовником строком на один рік з правом продовження строку його дії згідно ч. 6 статті 22 Закону України «Про соціальні послуги».

2. При укладанні договору про надання соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних надавачем соціальної послуги застосовуються норми типового договору, затверджені Кабінетом Міністрів України.

У договорі визначаються права, обов’язки, відповідальність сторін, строк дії договору, умови та тривалість надання соціальної послуги. Невід’ємною частиною договору про надання соціальних послуг є індивідуальний план надання соціальних послуг, вимоги до якого передбачені розділом VIII даного Стандарту.

                                                                                          

VII. Визначення індивідуальних потреб дитини

 

1. У триденний строк після прийняття рішення про влаштування дитини служба у справах дітей передає надавачу соціальної послуги паперовий дублікат електронної обліково-статистичної картки дитини за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України
від 28.12.2015 № 1256, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України
12.03.2016 № 380/28510.

 

2. Основний працівник, патронатний вихователь із залученням інших спеціалістів протягом місяця з дати влаштування вивчають соціальну історію дитини та її сім’ї, аналізуючи причини надання послуги, інформацію щодо  стану здоров’я дитини та її розвитку, освітній рівень  дитини, характер її стосунків з біологічними батьками або особами, що їх замінюють, родичами та стан її соціалізації, стан виконання індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю, додаткові потреби  (засоби комунікації, додаткові  послуги, адаптація чи пристосування приміщення, визначення та дотримання індивідуального режиму тощо), використовуючи різні інструменти та методики налагоджує з дитиною ефективну комунікацію, веде спостереження, визначаючи  сильні сторони дитини та її індивідуальні потреби, під час бесід, ігор та інтерактивних форм роботи, відпочинку та організації дозвілля.

 

3. До процесу вивчення  та оцінки індивідуальних потреб та формування індивідуального плану максимально залучається дитина для врахування її думки (у разі, коли вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити).

 

4. За результатами визначення індивідуальних потреб дитини формується індивідуальний план та  визначається  склад міждисциплінарної команди.

                                                                                          

VIII. Складання індивідуального плану надання соціальної послуги

 

1. Індивідуальний план  (додаток 2) є основою для надання соціальної послуги та ґрунтується на результатах визначення індивідуальних потреб дитини.  

 

2. Індивідуальний план складається протягом семи робочих днів за результатами  визначення індивідуальних потреб дитини на строк, визначений рішенням міждисциплінарної команди, який за потреби переглядається впродовж надання послуги з метою коригування, з урахуванням індивідуальних потреб отримувача послуги.

Планування роботи проводиться спільно з дітьми та містить зрозумілі їм цілі та заходи. Завдання формулюються точно та конкретно, мають бути досяжними у виконанні. Для виконання завдань визначаються відповідальні особи, залучені до складу міждисциплінарної команди.  Індивідуальний план складається у двох примірниках і підписується основним працівником, членами міждисциплінарної команди та представником служби у справах дітей.

Перший примірник індивідуального плану надається службі у справах дітей, другий – залишається у основного працівника, іншим членам міждисціплінарної команди для надаються його копії.

 

3. В індивідуальному плані зазначаються:

загальні відомості про дитину;

заходи за розділами, що становлять зміст соціальної послуги;

періодичність та строк виконання заходів;

відомості про виконавців заходів;

дані щодо моніторингу результатів надання соціальної послуги та перегляду індивідуального плану (за потреби);

очікувані результати.

 

                                                                                          IX. Принципи надання соціальної послуги

                                                                                          

1. Доступність та відкритість соціальної послуги:

надавач соціальної послуги організовує свою діяльність у приміщеннях, спеціально обладнаних і пристосованих для обслуговування, перебування та проживання в них дітей, у разі надання послуги дітям з обмеженою життєдіяльністю - із забезпеченням розумного пристосування та універсального дизайну відповідно до державних будівельних норм і стандартів. За потреби, з урахуванням категорії отримувачів соціальної послуги, аналогічним чином облаштовується територія, прилегла до приміщень  надавача соціальної послуги та призначених для використання під час її надання;

інформація щодо надання послуги висвітлюється в засобах масової інформації, на офіційних сайтах місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з дотриманням принципів конфіденційності та захисту персональних даних.

 

2. Забезпечення найкращих інтересів дитини та індивідуальний підхід:

усі дії та рішення надавача соціальної послуги, що спрямовані на задоволення індивідуальних потреб отримувача послуги приймаються відповідно до його віку, статі, стану здоров’я, особливостей розвитку, інвалідності, життєвого досвіду, родинної, культурної та етнічної належності та забезпечують розвиток в безпечному, надійному та стабільному середовищі;

робота з дитиною будується на концепції сильних сторін, що передбачає визначення сильних сторін та ресурсів дитини, їх посилення, розвиток дитини через заохочення та стимулювання.

 

3. Недопущення жорстокого поводження  та дискримінації: 

отримувачі послуги мають бути захищені від усіх форм експлуатації та жорстокого поводження, образ та зловживань, відсутності турботи і недбалого з ними поводження, і забезпечені таким піклуванням та допомогою, які б сприяли їх зростанню, розвитку та вихованню у максимально можливій мірі;

надавач соціальної послуги організовує діяльність із дотриманням етичних норм та правил, із повагою до гідності дитини та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій щодо неї;

у доступному для отримувачів місці розміщується контактна інформація (адреса, телефон) служби у справах дітей, Центру соціальних служб , Національної поліції України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Уповноваженого Президента України з прав дитини;

 

4. Комплексність та мультидисциплінарний підхід:

надавач соціальної послуги організовує роботу орієнтуючись на досягнення мети за результатами командного, компетентного підхіду до надання послуги.

 

5. Участь отримувача послуги при вирішенні питань, що стосуються   його життя:

правила спільного життя та поведінки, планування заходів виробляються шляхом обговорення, базуються на взаємній довірі дітей та працівників надавача соціальної послуги;

працівники надавача соціальної послуги надають підтримку отримувачам послуги у висловленні ними поглядів, проявляють належну повагу до особистості отримувача, його індивідуальності, набутого досвіду та соціальної історії його сім’ї та враховують їх.

 

6. Гендерна рівність:

надавач соціальної послуги організовує роботу з дотриманням гендерного підходу у вихованні хлопчиків та дівчаток, врахуванням їх психофізіологічних особливостей та індивідуальних потреб.

 

7. Надання соціальної послуги здійснюється з дотриманням інших принципів, визначених законодавством.

        

X. Використання ресурсів при організації надання соціальної послуги

                                                                                          

1. Надавач соціальної послуги, забезпечує необхідну кількість працівників  соціальної послуги відповідно до потреб отримувачів та згідно зі штатним розписом, складеним в установленому порядку (крім патронату над дитиною). У разі потреби він може додатково залучати до надання послуги психологів, реабілітологів, соціальних педагогів, юрисконсультів та інших фахівців, волонтерів тощо.

 

2. Для виконання заходів, передбачених індивідуальним планом,  на договірних засадах можуть бути залучені підприємства, установи, організації, фізичні особи – підприємці.

        

3. Працівники надавача повинні відповідати кваліфікаційним вимогам відповідного фахівця, визначеним у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80 „Соціальні послуги”, затвердженому наказом Міністерства соціальної політики України від 29 березня 2017 року № 518 (для підприємств, установ, організацій, закладів незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців, які відповідають критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги) (за виключенням випадків надання соціальної послуги сім’єю патронатного вихователя), володіти знаннями й навичками, необхідними для її надання.

Працівники зобов’язані пройти навчання за програмою підготовки працівників, що надають соціальну послугу догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері захисту прав дітей. Працівником надавача соціальної послуги не може бути особа, зазначена в статті 212 Сімейного кодексу України.

Патронатні вихователі та умови їх підготовки мають відповідати вимогам Постанови КМУ №148 від 16 березня 2017 року «Деякі питання здійснення патронату над дитиною».

                                                                                          

4. Працівники, що надають соціальні послуги повинні проходити обов’язкові медичні огляди не рідше ніж один раз на рік, що підтверджується довідками про стан їхнього здоров’я.

 

XI. Інформаційно-методичне забезпечення організації та надання соціальної послуги

        

Інформаційно-методичне забезпечення діяльності надавача здійснюють обласні, Київський та Севастопольський міські Центри соціальних служб, зокрема, забезпечують надавача нормативно-правовими актами, методичними та іншими матеріалами у сфері надання соціальних послуг та організують заходи з професійного навчання працівників надавача соціальної послуги, обмін досвідом працівників з працівниками інших надавачів соціальних послуг.

Підвищення кваліфікації працівників  за відповідною  програмою, затвердженою Мінсоцполітики, забезпечують обласні Центри соціальних служб із залученням служб у справах дітей.

 

 

XII. Взаємодія з іншими суб’єктами, що надають соціальну послугу

 

Надавач соціальної послуги взаємодіє зі структурними підрозділами районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від їх підпорядкування і форми власності, в тому числі міжнародними.

Організовує виконання заходів з надання соціальної послуги із залученням (за потреби та на договірній основі) інших підприємств, установ, організацій, закладів.

 

XIІI. Документація для організації процесу надання соціальної послуги

                                                                                          

Надавач соціальної послуги у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Конвенціями ООН „Про права дитини” та „Про права осіб з інвалідністю”, державними стандартами надання соціальних послуг, рішеннями місцевих органів виконавчої влади.

Надавачем соціальної послуги (за виключенням випадків надання соціальної послуги сім’єю патронатного вихователя) забезпечується ведення документації: індивідуальних планів надання послуги, місячних планів роботи з дитиною, щоденників успіхів дитини, місячних та піврічних звітів про виконання планів, річних звітів про діяльність, інших документів (у разі необхідності), яка ведеться, оформляється та зберігається відповідно до вимог чинного законодавства.

У випадку надання послуги сім’єю патронатного вихователя ведеться журнал спостережень, до якого патронатним вихователем вноситься інформація про дитину (психологічний і фізичний стан, потреби, особливості характеру та поведінки, досягнення, труднощі та зміни, що відбуваються), подолання нею складних життєвих обставин, контакт з батьками/законними представниками, родичами, у разі наявності законних підстав - з кандидатами в опікуни/ піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, усиновителі, а також підготовку до повернення її у сім’ю або зміну форми влаштування.

 

XIV. Оцінка ефективності надання соціальної послуги

 

1. Ефективність надання соціальної послуги оцінюється під час   проведення зовнішнього та внутрішнього оцінювання якості соціальної послуги.

                                                                                          

2. Надавач соціальної послуги кожні три місяці проводить аналіз виконання ідивідуальних планів надання соціальної послуги з метою оцінки її результатів.

 

Оцінка результатів обговорюється під час внутрішніх нарад з працівниками, під час засідань міждисциплінарної команди з ведення випадку  і враховується у подальшій роботі з метою підвищення ефективності та якості надання соціальної послуги.

 

XV. Моніторинг та оцінювання діяльності з надання соціальної послуги

 

1. Діяльність надавача соціальної послуги підлягає моніторингу, внутрішньому та зовнішньому оцінюванню на відповідність соціальної послуги, що ним надається, законодавству України, у тому числі вимогам цього Державного стандарту.

Контроль за умовами утримання та виховання отримувачів, забезпеченням його прав та найкращих інтересів здійснює відповідна служба у справах дітей.

 

Результати моніторингу, внутрішнього та зовнішнього оцінювання використовуються для усунення виявлених недоліків та вжиття заходів з  покращення якості надання соціальної послуги та діяльності  надавача послуги.

 

2. При моніторингу застосовуються статистичні, адміністративні та оперативні дані з надання соціальної послуги, аналіз індивідуальних планів та отриманих результатів їх виконання, журналів спостережень за дитиною.

                                                                                          

3. При проведенні внутрішнього та зовнішнього оцінювання застосовуються показники якості соціальної послуги (додаток 3).

Внутрішнє оцінювання проводиться надавачем соціальної послуги, не рідше ніж один раз на три місяці.

Зовнішнє оцінювання  надавачів соціальної послуги проводиться замовником соціальної послуги, іншими уповноваженими органами відповідно до законодавства.

До процедури оцінювання залучаються працівники надавача соціальної послуги, отримувачі соціальної послуги, незалежні експерти, представники обласних Центрів соціальних служб та служб у справах дітей.

 

4. Результати моніторингу та оцінювання якості надання соціальної послуги оприлюднюються і поширюються серед населення адміністративно-територіальної одиниці, де здійснює свою діяльність надавач соціальної послуги.

 

XVI. Фінансово-економічне обґрунтування вартості соціальної послуги

                                                                                          

Вартість соціальної послуги визначається з урахуванням собівартості послуги, адміністративних витрат і податку на додану вартість відповідно до законодавства.

Вартість соціальної послуги, що надається за рахунок коштів місцевих бюджетів, формується з урахуванням фінансових можливостей відповідних місцевих бюджетів та дотримання цього Державного стандарту.

Надання послуги сім’єю патронатного вихователя фінансується за рахунок субвенції державного бюджету місцевим бюджетам. Її вартість включає кошти соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя, оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та видатків на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за патронатного вихователя.

Розмір соціальної допомоги складає два прожиткові мінімуми для дитини відповідного віку, оплата послуг із здійснення патронату над дитиною складає п’ть прожиткових мінімумів для працездатної особи.

 

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

 

 


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 14 Травня 2019р. по 14 Травня 2019р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів