Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівПОРЯДОК створення та діяльності сім'ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім'ї патронатного вихователя

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

ПОРЯДОК створення та діяльності сім'ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім'ї патронатного вихователя
ПОРЯДОК створення та діяльності сім'ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім'ї патронатного вихователя


ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від                          2016 р.   

 

 

ПОРЯДОК

створення та діяльності сім’ї патронатного вихователя,

влаштування, перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя

 

1. Цим Порядком визначається механізм створення та організації діяльності сім’ї патронатного вихователя, влаштування й перебування дитини в цій сім’ї.   

Патронат над дитиною – це тимчасовий догляд, виховання та соціально-психологічна реабілітація дитини  в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин.

Метою патронату над дитиною є забезпечення та захист прав дитини, яка через складні життєві обставини тимчасово не може проживати разом зі своїми  батьками або іншими законними представниками, надання їй та її сім’ї  комплексу послуг відповідно до найкращих інтересів дитини.

Патронатний вихователь – це особа, яка за участю членів сім’ї надає послуги з догляду, виховання та соціально-психологічної реабілітації дитини у своїй сім’ї.

Сім’я патронатного вихователя – це сім’я, у якій за згоди всіх її членів повнолітня особа,  яка пройшла спеціальний курс підготовки, виконує обов’язки патронатного вихователя на професійній основі.

 

2. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Сімейному кодексі України, законах України „Про охорону дитинства”, „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, „Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей”, „Про соціальні послуги”, „Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю”.

 

3. Районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації,  виконавчі органи міських, районних у містах рад (у разі їх утворення) за результатами визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах приймають рішення (розпорядження) про запровадження послуги патронату над дитиною, яким визначається              організація / заклад, на який покладатимуться функції з організації її надання (далі – соціальний заклад).

Таким соціальним закладом може бути міський, районний, районний у місті центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, інший заклад, установа чи організація будь-якої форми власності, що надає соціальні послуги дітям і сім’ям з дітьми (крім соціальної послуги стаціонарного догляду).

 

4. Соціальний заклад проводить заходи щодо пошуку кандидатів у патронатні вихователі, їх первинного відбору, сприяння у проходженні ними навчання, обстеження умов проживання їхніх сімей, проведення оцінки потреб дитини та її сім’ї, надання соціальних послуг сім’ї дитини, підготовки рекомендацій про доцільність / недоцільність повернення дитини у свою сім’ю за результатами роботи із сім’єю.

5. Пошук кандидатів у патронатні вихователі проводиться шляхом інформаційних кампаній, співбесід і консультування осіб, які виявили бажання виконувати обов’язки патронатних вихователів.

 

6. Первинний відбір кандидатів у патронатні вихователі проводиться соціальним закладом разом зі службою у справах дітей районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті ради (далі – служби у справах дітей) відповідно до вимог цього Порядку на підставі аналізу документів, поданих кандидатами у патронатні вихователі, та проведеного соціальним закладом обстеження умов їхнього проживання, про що складається акт за формою, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 „Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76,  ст. 2561).

Якщо в сім’ї кандидата у патронатні вихователі є неповнолітня дитина / неповнолітні діти, соціальний заклад здійснює оцінку потреб дитини та її сім’ї за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

7. Патронатним вихователем може бути громадянин України, який має вищу освіту,  позитивний досвід виховання дітей,  відповідні житлові умови для надання послуг з догляду, виховання та соціально-психологічної реабілітації дитини у своєму помешканні.

Патронатний вихователь не може поєднувати надання послуг патронату над дитиною з іншими видами діяльності, які перешкоджатимуть якісному виконанню умов договору про патронат над дитиною. Патронатними вихователями не можуть бути  особи, зазначені в статті 212 Сімейного кодексу України, а також особи, чиї діти були засуджені, перебувають / перебували у конфлікті із законом.

 

8. Кандидат у патронатні вихователі подає до соціального закладу за місцем проживання такі документи:

заяву;

копію паспорта;

довідку про склад сім’ї (форма № 3);

копію диплома про вищу освіту;

копію трудової книжки (за наявності);

висновки про стан здоров’я (свого та осіб, які проживають разом із ним), складені за встановленою формою;

довідки від нарколога, психіатра та фтизіатра, в тому числі для осіб, які проживають разом із кандидатом у патронатні вихователі;

довідки про відсутність судимості, в тому числі у повнолітніх членів сім’ї, які проживають разом із кандидатом у патронатні вихователі;

документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;

письмову згоду на влаштування дітей до цієї  сім’ї усіх повнолітніх членів сім’ї кандидата в патронатні вихователі, які проживають разом із ним, а також дітей, які досягли віку, коли вони спроможні самостійно висловлювати свою думку.

 

9. Кандидат у патронатні вихователі, який пройшов первинний відбір, разом із повнолітнім членом своєї сім’ї, який братиме участь у наданні послуги з догляду, виховання та реабілітації дитини у сім’ї патронатного вихователя (за згодою), за клопотанням соціального закладу направляється до обласного, Київського та Севастопольського міських центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (далі – регіональний  центр) для обов’язкового проходження навчання за програмою, затвердженою Мінсоцполітики.

За результатами навчання регіональний центр видає кандидату в патронатні вихователі та члену його сім’ї довідку про проходження курсу підготовки та, в разі успішного проходження навчання, рекомендацію про можливість надання послуги патронату над дитиною за формою, встановленою Мінсоцполітики.

 

10. За наявності рекомендації орган опіки та піклування  впродовж місяця укладає з кандидатом  у патронатні вихователі договір про надання послуги патронату над дитиною за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

 

11. Обов’язки, права та відповідальність патронатного вихователя на період перебування дитини у його сім’ї визначаються статтею 253 Сімейного кодексу України та договором про патронат над дитиною, типова форма якого затверджується Кабінетом Міністрів України.

12. Патронатний вихователь та особи, які проживають разом із ним, не рідше ніж один раз на рік проходять обов’язкове медичне обстеження, що підтверджується відповідними висновками про стан здоров’я.

13. Регіональний центр за направленням соціального закладу забезпечує підвищення кваліфікації патронатного вихователя не рідше ніж один раз на два роки. 

14. Рішення про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя приймає орган опіки та піклування за місцем проживання (перебування) або виявлення дитини за результатами розгляду питання на засіданні Комісії з питань захисту прав дитини (далі – Комісія) на підставі представлених службою у справах дітей документів, що обґрунтовують доцільність такого влаштування.  Підставою для розгляду питання про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя є:

 1) у разі влаштування дитини за згодою батьків / її законних представників:

письмова заява / згода батьків чи інших законних представників дитини про її тимчасове влаштування до сім’ї патронатного вихователя у зв’язку зі складними життєвими обставинами, в яких вона перебуває;

висновок соціального закладу за результатами оцінки потреб дитини та її сім’ї;

письмова згода дитини (якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може висловити відповідну згоду).

Якщо мати чи батько дитини є неповнолітніми, крім їхньої згоди, на влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя потрібна згода їхніх батьків або інших законних представників.

Батьки або особи, які їх замінюють, є стороною договору про патронат над  дитиною, що укладається за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України;

2) у разі влаштування дитини без згоди батьків, інших законних представників:

рішення про негайне відібрання дитини відповідно до пункту 8 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України                    від 24.09.2008 № 866;

акт про покинуту чи знайдену дитину; про дитину, яку батьки (матір або батько), інші родичі або законний представник відмовилися забрати з пологового будинку, іншого закладу охорони здоров’я, у разі відсутності відомостей про місце перебування батьків, інших законних представників, а також за наявності безпосередньої загрози життю чи здоров’ю дитини;

акт проведення оцінки рівня безпеки дитини за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 „Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561), чи оцінка потреб дитини та її сім’ї, що підтверджує необхідність у влаштуванні дитини до сім’ї патронатного вихователя, за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

 

15. Після прийняття рішення про влаштування дитини не пізніше ніж через 5 робочих днів між органом опіки та піклування і патронатним вихователем укладається договір про патронат над дитиною за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

 

16. Дитина, яка залишилася без батьківського піклування та потребує термінового влаштування до такої сім’ї, може бути влаштована до сім’ї патронатного вихователя на підставі наказу служби у справах дітей та акта про факт передачі дитини. Протягом п’яти робочих днів з дня передачі дитини органом опіки та піклування приймається відповідне рішення про патронат над дитиною.

 

17. Передача дитини в сім’ю патронатного вихователя проводиться працівником служби у справах дітей. Акт про факт передачі дитини складається за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 „Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561).

До сім’ї патронатного вихователя можуть бути одночасно влаштовані тільки діти, які є рідними братами та сестрами, або діти, які виховувалися в одній сім’ї.

18. Період між вибуттям дитини із сім’ї патронатного вихователя та влаштуванням до цієї сім’ї наступної дитини не повинен бути меншим ніж 7 календарних днів. У разі потреби термінового влаштування дитини за згодою патронатного вихователя цей період може бути скорочений, але не менше ніж до 3 календарних днів. 

19. Щодо кожної влаштованої дитини служба у справах дітей, а також батьки, інші законні представники дитини (у випадку, передбаченому    підпунктом 1 пункту 14 цього Порядку) подають патронатному вихователю такі документи:

акт про факт передачі дитини;

копію свідоцтва про народження дитини (за наявності);

рішення про влаштування дитини до сім’ї патронатного вихователя;

договір про патронат над дитиною;

довідку про стан здоров’я дитини на дату влаштування її до сім’ї патронатного вихователя;

медичну картку дитини (за наявності);

документи, що підтверджують освітній рівень дитини (за наявності);

картку первинного спостереження за станом дитини на дату її влаштування, яка заповнюється працівником соціального закладу за формою, встановленою Мінсоцполітики;

короткий опис життєвої історії дитини із зазначенням причин її влаштування в сім’ю патронатного вихователя, підготовлений працівником соціального закладу.

Патронатному вихователю можуть бути передані інші наявні в дитини документи, письмові рекомендації щодо особливостей її виховання, догляду, лікування чи реабілітації, підтримки контактів із батьками, особами, які їх замінюють, родичами та з інших питань. Відсутність у дитини документів, що посвідчують її особу, не є перешкодою до влаштування її до сім’ї патронатного вихователя.

 

 20. Протягом усього періоду перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя ведеться журнал спостережень, до якого патронатним вихователем вноситься інформація щодо дитини, заходів із подолання складних життєвих обставин дитини, контактів дитини з її батьками або законними представниками, родичами, у разі наявності законних підстав – із кандидатами в опікуни / піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, усиновителі, підготовки дитини до повернення у власну сім’ю або зміни форми влаштування тощо. Форма журналу спостережень затверджується Мінсоцполітики.

21. Для забезпечення найкращих інтересів дитини, влаштованої до сім’ї патронатного вихователя, та комплексної підтримки в подоланні складних життєвих обставин її батькам або законним представникам створюється міждисциплінарна команда, що функціонує в установленому законодавством порядку. До складу міждисциплінарної команди обов’язково входять патронатний вихователь, працівники соціального закладу та служби у справах дітей.

 

22. Надання освітніх послуг, стаціонарної та амбулаторної медичної допомоги дитині забезпечується державними та комунальними навчальними закладами та закладами охорони здоров’я за місцем проживання сім’ї патронатного вихователя або за місцем, де дитина проживала до влаштування у сім’ю патронатного вихователя, якщо це відповідає її найкращим інтересам.

 

23. Соціальний супровід сім’ї дитини здійснює соціальний заклад із залученням інших надавачів соціальних послуг у встановленому законодавством порядку.

24. Служба у справах дітей здійснює контроль за умовами утримання та виховання дитини, забезпеченням її прав та найкращих інтересів у сім’ї патронатного вихователя.

25. Термін перебування дитини у сім’ї патронатного вихователя не може перевищувати трьох місяців і встановлюється органом опіки та піклування за результатами оцінки рівня безпеки або оцінки потреб дитини та її сім’ї.

Орган опіки та піклування у разі необхідності може прийняти рішення про продовження терміну перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя не більше ніж до шести місяців відповідно до висновку міждисциплінарної команди.

26. Рішення про вибуття дитини із сім’ї патронатного вихователя приймається органом опіки та піклування за результатами розгляду питання  Комісією на підставі представленого службою у справах дітей та соціальним закладом пакета документів, що обґрунтовують доцільність такого вибуття. 

Підставами для прийняття такого рішення є:

1) заява батьків або законних представників дитини та висновок міждисциплінарної команди про доцільність повернення дитини до батьків або її законних представників внаслідок подолання / мінімізації складних життєвих обставин дитиною та її сім’єю;

2) заява патронатного вихователя про неможливість виконання ним обов’язків із тимчасового догляду та виховання дитини у своїй сім’ї внаслідок виникнення  обставин, що об’єктивно унеможливлюють їх виконання, або копія свідоцтва про смерть патронатного вихователя;

3) рішення про надання дитині статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та:

рішення суду про усиновлення;

рішення органу опіки та піклування про влаштування дитини на виховання в сім’ю громадян (під опіку чи піклування, на виховання до прийомної сім’ї чи дитячого будинку сімейного типу) або до дитячого закладу, закладу охорони здоров’я, навчального або іншого закладу;

4) неналежне виконання патронатним вихователем своїх обов’язків за договором про патронат над дитиною, що може бути підтверджено:

обстеженням умов проживання дитини в сім’ї патронатного вихователя, проведеним службою у справах дітей, за письмовими повідомленнями, що надійшли від закладів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, інших структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій, житлово-експлуатаційних управлінь, батьків дитини, зверненням самої дитини тощо;

документально засвідченими відомостями, що надійшли від органів НПУ, прокуратури та судів;

5) наявність інших умов, передбачених договором про патронат над дитиною.

Підставою для вибуття дитини із сім’ї патронатного вихователя  також є досягнення дитиною повноліття або смерть дитини. У такому разі окреме рішення про вибуття дитини не приймається.

27. При вибутті дитини патронатний вихователь передає її батькам або іншим законним представникам дитини:

медичну довідку про стан здоров’я дитини на час її вибуття та медичну картку (за наявності);

рекомендації щодо подальшого виховання дитини та догляду за нею.

Передача дитини батькам, іншим її законним представникам проводиться в присутності посадової особи служби у справах дітей, про що складається акт про факт передачі дитини.

 

28. Оплата послуг патронатного вихователя, виплата соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя проводиться в розмірі та порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

 


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 29 Серпня 2016р. по 29 Серпня 2016р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів