Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаПенсії10 запитань та відповідей про накопичувальні пенсії. 6. Дострокові пенсії для людей, які працюють у важких та шкідливих умовах – позиція Уряду

10 запитань та відповідей про накопичувальні пенсії. 6. Дострокові пенсії для людей, які працюють у важких та шкідливих умовах – позиція Уряду

22 Квітня 2021, 11:28

 


6. Дострокові пенсії для людей, які працюють у важких та шкідливих умовах – позиція Уряду

Чинний механізм фінансування дострокових пенсій для людей, які працюють у важких та шкідливих умовах, не працює та є причиною ряду проблем для людей та бізнесу. Про це ми писали ось тут https://www.msp.gov.ua/news/19941.html.

Уряд пропонує вирішити цю проблему, змінивши механізм фінансування таких пенсій та запровадивши професійну накопичувальну пенсійну систему для людей, які працюють у шкідливих та важких умовах. Це такий спосіб фінансування дострокових пенсій, коли люди отримують від роботодавця кошти у свою власність, на свої пенсійні рахунки, кожного місяця, поки працюють у важких або шкідливих умовах. А потім з накопичених коштів отримують дострокову пенсію.

 

Що робити

Уряд ухвалив та подав на розгляд Верховної Ради України законопроект, у якому запропонував зберегти право людей, які працювали у важких та шкідливих умовах, вийти на пенсію достроково, і змінити непрацюючий механізм фінансування таких дострокових пенсій на накопичувальний.

Зокрема:

• Роботодавці не будуть відшкодовувати дострокові пенсії, сплачені людям, які працювали у них в минулому, а натомість будуть сплачувати фактично таку ж суму у вигляді підвищеного єдиного соціального внеску за людей, які працюють у шкідливих та важких умовах зараз.

• При цьому, за людей, старших за 35 років, роботодавці сплачуватимуть додатковий відсоток ЄСВ до пенсійного фонду, а людям, молодшим за 35 років, перераховуватимуть на індивідуальні пенсійні рахунки у тому пенсійному фонді, який людина обере собі сама. Обирати можна буде з тих накопичувальних пенсійних фондів, які авторизує Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку для роботи в цій системі.

• Таким чином, для людей, старших за 35 років, нічого не зміниться взагалі. Їм дострокові пенсії так само виплачуватиме Пенсійний фонд. Але це більше не буде відбуватись за рахунок інших пенсіонерів, пенсіонери не кредитуватимуть бізнес, Пенсійний фонд не чекатиме, коли надійде відшкодування і чи надійде, а гарантовано матиме ресурс за рахунок підвищеного єдиного соціального внеску, який сплатять роботодавці.

• Люди, молодші за 35 років, протягом роботи в шкідливих та важких умовах кожного місяця отримуватимуть від роботодавця кошти на власні пенсійні рахунки. Потім з накопичених коштів люди отримають дострокову пенсію. В окремих випадках людина зможе забрати кошти одноразово, не залежно від віку: у випадку критичного захворювання чи стану здоров’я, набуття інвалідності 1 або 2 групи. Навіть, якщо людина пропрацює у шкідливих умовах один-два роки, вона отримає за це кошти, які при виході на пенсію зможе забрати одноразово.

• Якщо людина, молодша за 35 років, має більше третини стажу, необхідного для призначення дострокової пенсії за роботу у важких та шкідливих умовах, вона самостійно обере, куди перераховуватиме внески за неї роботодавець – до накопичувальної чи до солідарної системи, і, відповідно, звідки вона отримає дострокову пенсію – з Пенсійного фонду України чи з власного накопичувального пенсійного рахунку у накопичувальному фонді.

• Підприємства, які мають заборгованість з відшкодування дострокових пенсій, зможуть розстрочити її сплату на строк до 60 місяців.

 

Що і кому це дасть

1. Справедлива компенсація людям за роботу в шкідливих умовах, без жодних додаткових вимог. Пенсійні накопичення будуть власністю працівника, на які він матиме право, навіть не набувши стажу, необхідного для отримання пенсії на пільгових умовах. В такому випадку він зможе скористатись ними після виходу на пенсію на загальних умовах.

Таким чином, людина отримає справедливу компенсацію за роботу на шкідливих та важких виробництвах, навіть протягом нетривалого часу, і в жодному випадку не буде позбавлена прав на накопичення, в тому числі і при ліквідації підприємства-роботодавця, відсутності у нього документів, які підтверджують, що людина працювала в шкідливих умовах тощо.

2. Інвестиції для економіки. Пенсійні накопичення людей у професійній пенсійній системі будуть внутрішнім інвестиційним ресурсом, який можна спрямувати на розвиток економіки. За попередніми розрахунками, за перші три роки такий ресурс може скласти понад 6 млрд гривень.

3. Покращення умов праці. Запропоновані заміни стимулюватимуть роботодавців модернізувати виробництва та покращувати умови праці, адже це зменшить їх витрати на фінансування пільгових пенсій.

4. Звільнення державного бюджету від фінансування зобов’язань роботодавців щодо пільгових пенсій. Сьогодні за рахунок державного бюджету покриваються недоотримані суми від підприємств по відшкодуванню витрат, пов’язаних з виплатою і доставкою пільгових пенсій. За умови зміни механізму відбудеться поступове звільнення державного бюджету від цих видатків до 2046 року.

5. Збільшення навантаження на роботодавців не відбудеться, оскільки ті кошти, які вони зараз відшкодовують ПФУ за пенсії, призначені на пільгових умовах, в подальшому сплачуватимуть через підвищену ставку ЄСВ за працюючих. Відбувається заміна механізму, а не збільшення навантаження. Звичайно, для тих роботодавців, які різними способами ухилялись від відшкодування ПФУ сплачених пенсій, навантаження зросте.

 

Довідково

*Зміни стосуються пенсійного забезпечення людей, які зайняті на роботах зі шкідливими та важкими умовами праці, за Списками №1 та №2, і за результатами атестації робочих місць, на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до закону (трактористи, доярки, свинарки, зайняті у с.-г. виробництві, робітники текстильних виробництв, водії міського пасажирського транспорту тощо).

Актуарні розрахунки. Науково-дослідним інститутом праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики та НАН України було проведено актуарну оцінку фінансування пенсій, призначених на пільгових умовах, за трьома сценаріями:

сценарій 1 – без заміни механізму відшкодування (чинне законодавство);

сценарій 2 – заміна механізму відшкодування на сплату підвищеної ставки ЄСВ за працівників до 35 років (проект закону);

сценарій 3 – поступова заміна механізму відшкодування на сплату підвищеної ставки ЄСВ за працівників, які вперше розпочинають трудову діяльність в особливих умовах праці.

Проводилась оцінка обсягу необхідного фінансування у цінах 2020 року з держбюджету та від роботодавців на період 2021 – 2055 рр. та порівняльний аналіз витрат підприємств.

Відповідно до актуарної оцінки, сценарій 2 є найоптимальнішим.

Для держави – до 2046 відбудеться повне звільнення державного бюджету від видатків на фінансування пенсій, призначених на пільгових умовах (за умов, визначених чинним законодавством, такі витрати практично зростатимуть). На перехідному етапі (2020 – 2045 роки) витрати державного бюджету становитимуть у піковий період 1 – 1,5 млрд грн на рік.

Для роботодавців – витрати на сплату підвищеного розміру ЄСВ в середньому залишаться співставними з витратами на відшкодування пільгових пенсій, але при цьому відповідатимуть обсягам виробництва. В довгостроковій перспективі видатки зменшаться. У розрізі окремих підприємств можуть бути як збільшення витрат, так і зменшення, що залежить від співвідношення працюючих зараз та пільгових пенсіонерів, що працювали на підприємстві раніше.

 

 



Всі Пенсії