Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиCоціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практики
ДП "Інформаційно-обчислювальний центр"ДП "Соцінформ"ДП "Технік"ДП "Центр сертифікації технічних засобів реабілітації та послуг"Казенні та державні експериментальні протезно-ортопедичні підприємства
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоціальні послугиПатронатна сім"яНаставництвоПрийомна сім"я/Дитячий будинок сімейного типуОпіка/ПіклуванняУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Переселенцям з зони АТОПереселенцям з КримуБезпритульнимЮридична допомогаВетеранам війни та учасникам АТО
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отриманняГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-сервісиДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняВідкриті дані УкраїниE-Social
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Стратегія комунікацій 2018 - 2021Презентації
Гендерна політикаПротидія дискримінації за ознакою статі
ГромадянамЗвернення громадянПенсіїМатеринство, сім'я, дітиМатеріальні виплати, компенсації та субсидіїІнвалідністьСоціальні гарантіїБланкиОздоровлення та відпочинок дітейСфера зайнятостіСанаторно-курортное лікуванняПублічна інформаціяІнформація для переміщених осібПерепідготовка військовослужбовцівВолонтерствоНорми та стандарти гідної праціРомським національним меншинамПро конкурсний відбір проектів Донецької областіЗаробітна плата та умови праціТрудове законодавство
ІнвалідністьРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітаціїОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу
КомандаРева Андрій ОлексійовичКрентовська Ольга ПетрівнаІванкевич Віктор ВікторовичФедорович Наталія ВолодимирівнаШамбір Микола ІвановичЧуркіна Олександра ІгорівнаПопова Лариса Віталіївна
ЛіцензуванняНормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордономРішення у сфері ліцензування
Матеріальні виплати, компенсації та субсидіїСубсидіїДержавні допомоги, компенсаціїВиплати по безробіттюПільги на проїзд
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиСім`яВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітейКартки про надання сім"ям соціальних послугМатеринствоДитинаСлужби у справах дітей в ОТГ
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоПроекти, що підтримуються МБРР
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Центр підвищення кваліфікації працівників сфери управління Міністерства соціальної політики України (м. Київ)Дніпропетровський інститут професійного розвитку і освітиІнститут підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (м. Краматорськ)Науково-дослідний інститут праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України (м.Київ)
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівСім`я та дітиОсоби з інвалідністюПенсіїСубсидіїТрудовий кодекс
Очищення владиРезультати проведення перевірки
Державна служба з питань праціДержавна служба у справах ветеранів війни та учасників АТОДержавна служба зайнятостіФонд соціального захисту інвалідів
Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля»Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь»Львівський міжрегіональний центр соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідівДонбаський міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідівВінницький центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Промінь"Всеукраїнський центр реабілітації інвалідів "Віра, надія, любов"Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідівДержавний комплекс соціальної реабілітації дітей-інвалідів
ОрганізаціямЛіцензуванняТендериСоціальний діалог
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"Міжвідомча координація оздоровлення та відпочинку дітей
ПенсіїОсобам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії громадянам, що за кордономСпростовуємо міфи про пенсійну систему
Прес-центрЗМІ про насНовиниФотогалереяВідеогалереяКонтакти для ЗМІ
Про міністерствоКомандаСтруктура центрального апарату МіністерстваВідомстваКонтактиВакансіїПрофспілкаГромадська радаМіжнародна діяльністьЕлектронне зверненняЗМІ про насАнонсиВідкриті даніПоложення про Міністерство соціальної політикиПротидія торгівлі людьмиГендерна політикаЗапобігання домашнього насильстваОчищення владиАнтикорупційна діяльністьГуманітарна допомогаДецентралізація владиКонсультації з громадськістюРеформа Міністерства
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервіси
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Сфера зайнятостіПрофесійне навчання дорослого населенняЗайнятість молодіТрудова міграціяМеханізми заохочення зайнятості
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамДержслужбовцямГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиСтрахуванняЦентри захисту
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
ВакансіїІнформація про оголошення конкурсуІнформація про результати конкурсуЗразки документівАрхів вакансій
Відкриті даніДержзакупівліЗвітиМоніторинг
ВідомстваОргани та установи в складі МіністерстваНавчальні заклади та наукові установиДержавні центри комплексної реабілітаціїДержавні підприємстваСанаторії
Запобігання домашнього насильстваДержавні стандарти соціальних послуг
Норми та стандарти гідної праціЗаробітна платаРобочий час та час відпочинкуУмови праці та охорона праці
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ЗвітиДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаСфера зайнятостіУкраїнська Державна служба зайнятості може запропонувати набагато більше, ніж просто виплати по безробіттю

Українська Державна служба зайнятості може запропонувати набагато більше, ніж просто виплати по безробіттю

10 Січня 2019, 09:53

 

Так вважає експерт Міжнародної організації праці (МОП) Валлі Корбанезе, чию авторську статтю пропонуємо до Вашої уваги.

 

За даними дослідження стану зайнятості, проведеного в березні 2018 року з 45 мільйонів українців 1,7 мільйона безробітних. Менше 21% з них зареєстровані в державній службі зайнятості (ДСЗ). Але де інші?

 

Протягом останніх 25 років я консультувала низку країн, які проводили реформи у сфері зайнятості. В Україні я побачила більш високий рівень надання послуг та уваги до клієнта, ніж у багатьох країнах Східної Європи. Тим не менш, ще багато змін попереду.

 

Ключовою ознакою реформи державної служби зайнятості, яка нині відбувається в Україні, є необхідність звільнити її персонал від адміністративних завдань з тим, щоб приділяти увагу потребам клієнтів. За моїми спостереженнями, співробітники державної служби зайнятості витрачають занадто багато часу на паперову роботу, тому у них практично не залишається часу для клієнтів. Безробітним не потрібні купи паперу, їм потрібно щось більш істотне. Моя місія спільно з Міжнародною організацією праці (МОП) в Україні полягає у тому, щоб зробити роботу ДСЗ більш орієнтованою на клієнта та менш бюрократичною.

 

Той факт, що проникнення ДСЗ на ринок безробітних не перевищує 21%, не є чимось унікальним для України. На жаль, більшість безробітних по всій Європі  отримують роботу не завдяки державним службам зайнятості, а скоріше через їх неформальні контакти. Як це зазвичай працює в Україні? Ви запитуєте друга або батьків допомогти вам, або, можливо, брат сестри вашого батька знає когось, хто має вакансію. Люди покладаються більше на неформальні зв’язки, ніж на державні служби зайнятості по всій Європі. Нам потрібно покращити репутацію ДСЗ і показати, що вона дійсно може допомогти людям знайти роботу. Безпосереднє спілкування ідеально підходить в цьому випадку. Але не тільки це. У рамках нашого проекту, який фінансується урядом Данії, ми допомагаємо ДСЗ налагоджувати партнерські зв'язки з роботодавцями та громадянським суспільством. Сильна співпраця на місцевому рівні повинна мати хороші результати з точки зору надання послуг та покращення репутації. Це не те, що трапиться за одну ніч, тому це вимагає багато часу і терпіння.

 

Підвищення ефективності роботи ДСЗ є надзвичайно важливим. Безробіття має високу ціну, яку доводиться платити, як для українців, так і для держави. Відсутність роботи призводить до ряду негативних наслідків, які дуже часто не враховуються. Чим довше ви перебуваєте без роботи, тим більша ймовірність, що ваше фізичне та психологічне здоров'я постраждає. Робота дає вам відчуття власного значення та можливостей. Таким чином, відсутність роботи часто призводить до втрати мотивації, депресії та ізоляції. Безробіття також послаблює економічне зростання країни. Безробітні не можуть споживати як звичайні громадяни. Наприклад, вони не можуть дозволити собі мати усі необхідні товари довгострокового зберігання. Чи буде промисловість зростати за таких обставин? Не думаю.

 

Безробіття породжує «ефект рубцювання» економіки, але він також може бути монетизований. Ще в 2013 році, під час фінансової кризи, у нас було 30 мільйонів безробітних молодих людей по всій Європі. Ми розрахували, скільки уряди втрачали з точки зору економічного зростання, втрати продуктивності тощо. Сума, яку ми отримали, була абсолютно шокуючою - вона дорівнювала 1,5% ВВП по всьому ЄС. Така сама методологія може бути застосована до України для розрахунку витрат на безробіття.

 

У Постанові №792, яка прийнята Кабінетом Міністрів восени цього року в Україні, запропоновано нову модель обслуговування для державної служби зайнятості. Відтепер вона ґрунтується на профілюванні індивідуальних потреб, індивідуальному плануванні зайнятості та підході кейс-менеджмент. До прийняття цієї Постанови вся увага співробітників ДСЗ була спрямована на збір даних та заповнення форм. Нова ж модель надання послуг ґрунтується на запровадженні інституту кар’єрного радника. Кар'єрний радник працює з кожним клієнтом окремо. Вони зможуть побачити перешкоди, які стоять перед клієнтом на ринку праці, та допоможуть подолати їх. Радник розмовляє, спостерігає та слухає, а не витрачає час на занесення інформації в базу даних. Ця особа буде вашим орієнтиром кожного разу, коли б ви не повернулися до ДСЗ. Я вважаю, що як клієнт, ви, швидше за все, будете довіряти комусь, з ким ви вже говорили, і хто підтримував вас.

 

Тим не менш, незалежно від безлічі безкоштовних послуг і програм, більшість клієнтів все рівно повертатимуться до ДСЗ виключно для отримання допомоги по безробіттю. Але навіть у такому разі ДСЗ зможе дати їм щось додатково і навіть більш цінне. Зрештою, компетенція кар'єрного радника полягає у тому, щоб пояснити, що фінансова допомога не буде тривати вічно, і що державна служба зайнятості має набагато більше послуг. Це, звичайно, означає, що необхідно розбудовувати компетенції кар'єрного радника, що ми і робимо в межах нашого проекту.

 

Валлі Корбанезе є зовнішнім експертом, яка працює з Міжнародною організацією праці в 5-річному проекті «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні», який фінансується урядом Данії.

 

Посилання на оригінал:

https://www.ilo.org/budapest/whats-new/WCMS_654960/lang--en/index.htm

 



Всі Сфера зайнятості