Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиCоціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практики
ДП "Інформаційно-обчислювальний центр"ДП "Соцінформ"ДП "Технік"ДП "Центр сертифікації технічних засобів реабілітації та послуг"Казенні та державні експериментальні протезно-ортопедичні підприємства
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоціальні послугиПатронатна сім"яНаставництвоПрийомна сім"я/Дитячий будинок сімейного типуОпіка/ПіклуванняУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Переселенцям з зони АТОПереселенцям з КримуБезпритульнимЮридична допомогаВетеранам війни та учасникам АТО
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отриманняГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-сервісиДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняВідкриті дані УкраїниE-Social
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Стратегія комунікацій 2018 - 2021Презентації
Гендерна політикаПротидія дискримінації за ознакою статі
ГромадянамЗвернення громадянПенсіїМатеринство, сім'я, дітиМатеріальні виплати, компенсації та субсидіїІнвалідністьСоціальні гарантіїБланкиОздоровлення та відпочинок дітейСфера зайнятостіСанаторно-курортное лікуванняПублічна інформаціяІнформація для переміщених осібПерепідготовка військовослужбовцівВолонтерствоНорми та стандарти гідної праціРомським національним меншинамПро конкурсний відбір проектів Донецької областіЗаробітна плата та умови праціТрудове законодавство
ІнвалідністьРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітаціїОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу
КомандаРева Андрій ОлексійовичКрентовська Ольга ПетрівнаІванкевич Віктор ВікторовичФедорович Наталія ВолодимирівнаШамбір Микола ІвановичЧуркіна Олександра ІгорівнаПопова Лариса Віталіївна
ЛіцензуванняНормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордономРішення у сфері ліцензування
Матеріальні виплати, компенсації та субсидіїСубсидіїДержавні допомоги, компенсаціїВиплати по безробіттюПільги на проїзд
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиСім`яВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітейКартки про надання сім"ям соціальних послугМатеринствоДитинаСлужби у справах дітей в ОТГ
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоПроекти, що підтримуються МБРР
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Центр підвищення кваліфікації працівників сфери управління Міністерства соціальної політики України (м. Київ)Дніпропетровський інститут професійного розвитку і освітиІнститут підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (м. Краматорськ)Науково-дослідний інститут праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України (м.Київ)
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівСім`я та дітиОсоби з інвалідністюПенсіїСубсидіїТрудовий кодекс
Очищення владиРезультати проведення перевірки
Державна служба з питань праціДержавна служба у справах ветеранів війни та учасників АТОДержавна служба зайнятостіФонд соціального захисту інвалідів
Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля»Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь»Львівський міжрегіональний центр соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідівДонбаський міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідівВінницький центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Промінь"Всеукраїнський центр реабілітації інвалідів "Віра, надія, любов"Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідівДержавний комплекс соціальної реабілітації дітей-інвалідів
ОрганізаціямЛіцензуванняТендериСоціальний діалог
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"Міжвідомча координація оздоровлення та відпочинку дітей
ПенсіїОсобам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії громадянам, що за кордономСпростовуємо міфи про пенсійну систему
Прес-центрЗМІ про насНовиниФотогалереяВідеогалереяКонтакти для ЗМІ
Про міністерствоКомандаСтруктура центрального апарату МіністерстваВідомстваКонтактиВакансіїПрофспілкаГромадська радаМіжнародна діяльністьЕлектронне зверненняЗМІ про насАнонсиВідкриті даніПоложення про Міністерство соціальної політикиПротидія торгівлі людьмиГендерна політикаЗапобігання домашнього насильстваОчищення владиАнтикорупційна діяльністьГуманітарна допомогаДецентралізація владиКонсультації з громадськістюРеформа Міністерства
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервіси
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Сфера зайнятостіПрофесійне навчання дорослого населенняЗайнятість молодіТрудова міграціяМеханізми заохочення зайнятості
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамДержслужбовцямГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиСтрахуванняЦентри захисту
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
ВакансіїІнформація про оголошення конкурсуІнформація про результати конкурсуЗразки документівАрхів вакансій
Відкриті даніДержзакупівліЗвітиМоніторинг
ВідомстваОргани та установи в складі МіністерстваНавчальні заклади та наукові установиДержавні центри комплексної реабілітаціїДержавні підприємстваСанаторії
Запобігання домашнього насильстваДержавні стандарти соціальних послуг
Норми та стандарти гідної праціЗаробітна платаРобочий час та час відпочинкуУмови праці та охорона праці
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ЗвітиДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаПенсіїУхвалено проект Закону для стабілізації пенсійної системи та забезпечення соціальної справедливості

Ухвалено проект Закону для стабілізації пенсійної системи та забезпечення соціальної справедливості

14 Листопада 2018, 16:37

 

14 листопада 2018 року на засіданні Уряду було ухвалено проект Закону щодо удосконалення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального та пенсійного страхування, підвищення якості адміністрування та дисципліни сплати єдиного соціального внеску.

Міністр соціальної політики Андрій Рева під час презентації детально розповів про необхідність ухвалення розробленого Міністерством соціальної політики законопроекту для стабілізації Пенсійного фонду України та підвищення рівня пенсійного забезпечення.

За його словами, проведена Пенсійна реформа протягом 2017-2018 років дозволила підвищити рівень пенсійного забезпечення громадян. Так, середня пенсія, внаслідок осучаснення у жовтні 2017 року, зросла майже на 30 відсотків, а мінімальна пенсія протягом 2017 року зросла на 16,4 відсотки, однак розмір пенсії залишається низьким. Станом на жовтень 2018 року середня пенсія в Україні складає 2577 гривень, мінімальний розмір лише 1452 гривні і з грудня підвищується до 1497 гривень.

"Наступне підвищення пенсій відбудеться у 2019 році за формулою, передбаченою Законом про пенсійну реформу: середня заробітна плата для розрахунку пенсій (в даний час становить 3764 гривні) буде підвищена на коефіцієнт, що дорівнює сумі 50-ти відсотків темпів зростання середньої заробітної плати та 50-ти відсотків темпів зростання інфляції. Ресурсне забезпечення для чергового підвищення має формуватися як за рахунок власних надходжень Пенсійного фонду, так і Державного бюджету", - заявив урядовець.

Він зазначив, що, зважаючи на дефіцитність Пенсійного фонду, особлива увага приділяється збільшенню його власних надходжень, розширенню кількості застрахованих осіб, легалізації зайнятості і заробітних плат. З цією метою було проведено аналіз ефективності сплати єдиного соціального внеску, внаслідок чого було виявлено серйозні проблеми в системі його нарахування та сплати.

"Аналіз ефективності сплати ЄСВ виявив схеми ухилення від його сплати на мільярди гривень, які недоотримує Пенсійний фонд, а відтак і громадяни - наші з вами батьки, яким не виплачується пенсія, яку вони реально заслужили. У 2016 році було знижено на 40 відсотків ставку ЄСВ з метою зменшення навантаження на роботодавців та створення можливостей для підвищення робітникам зарплат. Меншої ставки в країнах з подібним демографічним навантаженням немає. Але, який рівень заробітних плат маємо на сьогоднішній день: 75 відсотків підприємств в Україні демонструють середню заробітну плату до 4 тисяч гривень, звертаю увагу, що це виключно приватний сектор економіки. Більшість таких підприємств не мають диференціації в оплаті праці, тобто кваліфікована і некваліфікована праця за документами оплачуються однаково. Насправді, більша частина зарплат тінізується, приховується з метою ухилення від сплати ЄСВ. За даними персоніфікованого обліку Пенсійного фонду 84 тисячі керівників підприємств отримують заробітну плату на рівні мінімальної, у тому числі, в місті Києві таких більше 20-ти тисяч, при тому, що середня зарплата в Києві складає 13614 гривень. У грудні 2016 року керівників, які нараховували собі мінімальну зарплату, було тільки 43 тисячі, а сьогодні 84, тобто їх кількість зросла майже вдвічі. Про які ресурсні можливості Пенсійного фонду взагалі може йти мова в таких умовах?", - наголосив Міністр.

Ще однією проблемою, за словами урядовця, є встановлена на сьогодні максимальна величина бази нарахування єдиного соціального внеску, яка складає 15 мінімальних зарплат, це 55845 гривень. Заробітна плата майже 4 мільйонів працівників не перевищує 4 тисяч гривень, загальна сума їхніх зарплат у вересні цього року становила 11,7 мільярдів гривень. При цьому, всього 51 тисяча працівників отримала загальну суму зарплат 6,7 мільярди, їхня середня зарплата складає в середньому 131 тисячу гривень. Таким чином, люди з низькою зарплатою заплатили ЄСВ з усієї суми заробітку, а 51 тисяча людей з високими зарплатами заплатили лише з 40-ка відсотків своїх зарплат.

"Та чи справедливим є таке обмеження з огляду на мільйонні заробітні плати деяких керівників підприємств, у тому числі державних, які отримують і бонуси і премії? Проблема диференціації доходів громадян поглиблюється несправедливістю сплати ЄСВ. Наголошую, ми не виступаємо проти високих зарплат, але для боротьби з бідністю потрібен відповідний ресурс, тому проблема не у високій зарплаті, а в неадекватній сплаті відрахувань до Пенсійного фонду, а від якості життя пенсіонерів залежить соціальне благополуччя усієї країни і майбутнє усіх нас. Очевидно, що тут є несправедливість, яку ми повинні виправити", - пояснив Андрій Рева.

Разом із тим, гранична сума сплати ЄСВ використовується для схеми ухилення від сплати внеску. Зафіксовані випадки, коли на цілому підприємстві одній, чи декільком особам, нараховується мільйонна заробітна плата, яка потім розподіляється між іншими працівниками в конвертах.

"Наочний приклад, реальне підприємство в місті Києві з 869 працівниками, з них сім осіб отримують зарплати від 1 мільйона 200 тисяч гривень до 1 мільйона 300 тисяч, а ЄСВ сплачують лише з 55845 гривень, з решти суми не сплачують ні копійки. При цьому середня зарплата інших 862 працівників підприємства виплачується в розмірі 3800 гривень. Інше підприємство, сплата ЄСВ ще менша, оскільки велика сума заробітку нараховується на бухгалтера, а бухгалтер є особою з інвалідністю третьої групи, і сплачує ЄСВ не 22 відсотки, а 8,41 відсотки від 55845 гривень, тобто застосована подвійна схема мінімізації сплати ЄСВ. Третій приклад, керівник нарахував собі 24,9 мільйони зарплати на місяць. І це не поодинокі приклади, на жаль, це масові випадки застосування схем. Звідки тоді візьмуться високі пенсії? Про яку соціальну відповідальність можна говорити стосовно літніх людей, які чесно працювали і будували країну?", - наголосив Андрій Рева та озвучив основні пропозиції щодо вдосконалення законодавства про сплату та нарахування ЄСВ:

збільшення максимальної величини бази нарахування ЄСВ з 15 до 25 мінімальних зарплат, тобто до суми 104325 гривень;

встановлення регресивної шкали розміру сплати ЄСВ заробітної плати доходу, що перевищує максимальну величину з метою стимулювання до легалізації доходів громадян. Ставка ЄСВ на суму зарплати, яка перевищує максимальну базу оподаткування зменшуватиметься аж до 5 відсотків на суму, що перевищує 270 розмірів мінімальних зарплат;

встановлення у законодавстві про працю вимоги застосовувати на підприємствах принципи диференціації заробітних плат, в залежності від складності, кваліфікації і відповідальності роботи, та встановлення вимоги сплачувати ЄСВ керівникам підприємств з розрахунку двох мінімальних заробітних плат.

"Ефект лише від такого заходу з диференціацією зарплат становитиме 3,4 мільярди гривень на рік. Для усіх очевидним є те, що керівники підприємств не живуть на мінімальну зарплату, а побоювання про те, що вони можуть піти після цього в тінь не мають підстав, оскільки вони повинні підписувати платіжні документи", - пояснив Міністр.

Пропонується також встановити обмеження для тих, хто має значну заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску, йдеться про той набір інструментів, який застосовується до боржників по аліментах.

"Настав час також розв'язувати проблему з боргами по відшкодуванню підприємствами пільгових пенсій за працівників, які вийшли раніше на пенсію у зв'язку зі шкідливими умовами праці. Ця проблема наростала з роками, на сьогодні ця сума складає 12,1 мільярди гривень. Ми пропонуємо замінити відшкодування пільгових пенсій сплатою підвищеного розміру ЄСВ для тих підприємств і тих робочих місць, де є шкідливі умови праці. За списком номер 1 ЄСВ збільшується на 15 відсотків, і по списку номер 2 до 7 відсотків. Для старих боргів у законопроекті визначені механізми розстрочення на термін до 60-ти місяців", - заявив Андрій Рева. 

Значна увага у законопроекті присвячена удосконаленню системи адміністрування ЄСВ, надання сервісів застрахованим особам органами Пенсійного фонду.

"На сьогодні адміністрування ЄСВ покладено на Державну фіскальну службу, при цьому Пенсійний фонд не взаємодіє, або така взаємодія є слабкою, зі страхувальниками або застрахованими особами, тобто майбутніми пенсіонерами щодо сплати внеску. Фактично, усі питання розглядаються виключно під фіскальним кутом зору. Така система є розбалансованою, оскільки не дає можливості перевірити правильність нарахування страхових внесків та дотримання прав людей на зарахування страхового стажу. Ми пропонуємо сконцентрувати основні повноваження у Пенсійному фонді. Пенсійний фонд внаслідок реалізації цього закону перестане бути виплатною касою, а стане саме страховим фондом, що забезпечить два необхідних для такої установи напрямки: політику доходів і політику видатків", - заявив Міністр соціальної політики.

Також передбачається застосування ризик-орієнтованого моніторингу та аналізу стану нарахування ЄСВ, контролю його нарахування та стягнення, забезпечення тісної взаємодії з роботодавцями щодо виправлення помилок у нарахуванні для відновлення прав застрахованих осіб.

"Запропоновані зміни дозволять підвищити дисципліну сплати внесків, збільшити надходження та підвищити добробут 12 мільйонів пенсіонерів України",- резюмував Андрій Рева.



Всі Пенсії