Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-даніДеінституціалізаціяСоціальна карта територіальних громадСоціальна допомога малозабезпеченим
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюВідкриті дані УкраїниМуніципальна няня
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаБезоплатна правова допомогаДовідник безбар'єрності
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітаціїОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЛазебна Марина ВолодимирівнаКотик Євген ДмитровичМузиченко Віталій ВолодимировичЛебедцов Борис БорисовичРевук Ольга МиколаївнаБушков Валерій ГеннадійовичСуярко Сергій Миколайович
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітейКартки про надання сім"ям соціальних послугСлужби у справах дітей в ОТГ
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну систему
Прес-центрНовиниЗМІ про насФотогалереяВідеогалереяКонтакти для ЗМІ
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваПріоритети МіністерстваКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Результати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаВнутрішньо переміщені особиВирішення соціальних проблем внутрішньо переміщених осіб не втрачає своєї гостроти

Вирішення соціальних проблем внутрішньо переміщених осіб не втрачає своєї гостроти

29 Травня 2017, 17:53

Уже майже 3 роки як Мінсоцполітики і, зокрема, Управління організації соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій, створене у його складі, працюють над вирішенням соціальних проблем людей, які внаслідок тимчасової окупації Криму та збройної агресії на Сході України вимушені були покинути свої домівки і переміститися на підконтрольну територію України.

 

Однак, визнають у Міністерстві, питання це і досі не втратило гостроти і актуальності. За останніми даними управлінь соцзахисту населення, кількість вимушених переселенців становить 1 млн 584 тис. осіб або майже 1,3 млн сімей. Найбільша кількість внутрішньо переміщених осіб зосереджена в Донецькій області – 528 тис., Луганській – 289,7 тис., Харківській – 196,7 тис., м. Києві – 167 тисяч. Серед загальної кількості внутрішньо переміщених осіб - 806,6 тис. пенсіонерів, 57,6 тис. осіб з інвалідністю, 241 тис. дітей.

Нині ж спостерігається тенденція до зменшення кількості внутрішньо переміщених осіб, які перебувають на обліку в структурних підрозділах з питань соцзахисту населення, Так з липня минулого року загальна кількість ВПО зменшилася більше ніж на 200 тис. осіб. Це пов’язано як з поверненням людей на місця свого постійного проживання, внаслідок чого вони втрачають статус ВПО, так і з роботою, яка проводиться управліннями соцзахисту населення щодо упорядкування обліку ВПО, прийняття органами на місцях рішень щодо скасування довідок за наявності підстав, визначених статтею 12 Закону “Про забезпечення прав і свобод ВПО”.

Так, за результатами вжитих заходів лише по Донецькій області протягом липня 2016 - квітня 2017 р. знято з обліку понад 190 тис. осіб.

З метою забезпечення належного обліку внутрішньо переміщених осіб створено та впроваджено в дослідну експлуатацію Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб.

Це має позитивні наслідки для впорядкування обліку ВПО, зокрема, дозволяє виявляти двійників ще на стадії реєстрації, повідомляти управління за попереднім місцем реєстрації щодо знаття з обліку внутрішньо переміщеної особи, яка переїхала на нове місце проживання.

Водночас в питаннях обліку ВПО виникає багато проблемних питань. Так, нечітко визначені в законодавчому полі окремі норми призводять до неоднозначного їх тлумачення з боку органів на місцях та внутрішньо переміщених осіб. Зокрема, саме визначення поняття внутрішньо переміщена особа дозволяє досить широко його трактувати і претендувати на отримання статусу та грошової допомоги не тільки людям, які виїхали з непідконтрольної території, а фактично зі всієї Луганської та Донецької областей.

Разом з тим людям, житло яких зруйноване через бойові дії на Сході, але які залишилися проживати в тому ж населеному пункті, а таких людей десятки, зокрема у Слов’янську, Красногорівці та інших населених пунктах на лінії зіткнення, не надають статус ВПО, і вони відповідно не отримують допомогу від держави. Мінсоцполітики висловило свою позицію, що люди, які втратили житло внаслідок проведення АТО, що підтверджується відповідними актами технічного стану, мають право на отримання довідки. Пропонується внести відповідні зміни до постанови № 505, де будуть чітко прописані ці норми (проект постанови подано на розгляд Уряду).

При цьому Урядом вже прийнято розроблені Мінсоцполітики акти щодо спрощення обліку внутрішньо переміщених осіб, зокрема, учнів, студентів, людей, які переміщуються в межах одного району, села, селища. У Міністерстві прагнуть зробити механізм соцвиплат максимально зручним, зокрема, для людей з інвалідністю та які потребують сторонньої допомоги щодо  доставки пенсій додому.

На сьогодні робота щодо призначення (відновлення) соціальних виплат проводиться у поточному режимі, з новими зверненнями, які надходять щодо призначення (поновлення) соціальних виплат.

На даний час перевірено понад 97,6% заяв, що надійшли від внутрішньо переміщених  осіб щодо призначення (відновлення) соціальних виплат (із 902 тис. заяв проведено понад 880 тис. перевірок відомостей про фактичне місце проживання внутрішньо переміщеної особи та складено акти обстеження матеріально-побутових умов сім’ї). 

Комісіями з питань призначення (відновлення) соціальних виплат прийнято рішення щодо поновлення або відмови у поновленні виплат 869 тис. внутрішньо переміщеним особам, або 96,3% кількості внутрішньо переміщених осіб, які звернулися за поновленням соцвиплат.

На даний час управліннями також проводяться додаткові перевірки за списками СБУ, до яких включено майже 200 тис. осіб, а також списками Ощадбанку щодо внутрішньо переміщених осіб, які не пройшли ідентифікацію.

При цьому здійснені перевірки свідчать про факти, шо кожний четвертий із перевірених, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи, фактично не проживає на підконтрольній українській владі території за вказаним місцем проживання.

Ще одним важливий напрям роботи - організація надання внутрішньо переміщеним особам щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі оплату житлово-комунальних послуг.

У 2017 році в порівнянні з минулим роком спостерігається тенденція до зменшення кількості отримувачів щомісячної адресної допомоги, що пов’язано не тільки з загальним зменшенням кількості облікованих ВПО, а в тому числі і з процедурами верифікації, зокрема виявлення осіб, які мають у власності житло на підконтрольній території, депозити в банках на суму, що перевищує 10 прожиткових мінімумів, що відповідно до діючого законодавства не дозволяє їм отримувати щомісячну адресну допомогу.

Середньомісячна кількість сімей, які отримували щомісячну адресну грошову допомогу на покриття витрат на проживання за 4 місяці 2017 року становить 173,6 тис. (за аналогічний період 2016 року – 220 тис. сімей), фінансування виплат у січні – квітні 2017 року становить 1 012,2 млн грн, що на 165,1 млн грн менше, ніж за 4 місяці 2016 року. Водночас у 2017 році зросла середня сума виплати на сім ю і становить 1 457 грн, у той час як за цей період  минулого року – 1 338 грн.

Питання внутрішньо переміщених осіб були і залишаються дуже складними і багато з них потребують прийняття відповідних рішень, пошуку нових механізмів. Зокрема, необхідно рухатися в напряму розширення інформаційної взаємодії з іншими органами, обміну базами даних, щоб максимально спростити порядок контролю, але забезпечивши його належну ефективність.

 



Всі Внутрішньо переміщені особи