Мюнхенська безпекова конференція 2024: аспект цифрової трансформації державних послуг
22/02/2024
На 60-й Мюнхенській безпековій конференції понад 150 політиків світу обговорювали війну в Україні та на Близькому Сході, а також роль Європи у світовій безпеці. На цьогорічному форумі розглядався широкий спектр проблем у сфері глобальної та регіональної безпеки. Однією з ключових тем стала сфера цифрової трансформації державних послуг та кібербезпеки в умовах війни та миру.
На одній з панельних дискусій присвяченій аспектам цифрового розвитку виступив заступник Міністра соціальної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, Костянтин КОШЕЛЕНКО.
«Війна має великий вплив на довгостроковий розвиток суспільства та на спосіб життя людини. Ми в Мінсоцполітики зосереджуємось на впровадженні Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. Ця система забезпечує ефективність, прозорість і верифікацію соціальних виплат та послуг. Тобто, вона дозволяє нашим громадянам звертатися за допомогою по всій країні особисто або через застосунок. Якщо до повномасштабного вторгнення мова йшла лише про комфорт, то зараз – про безпеку, адже навіть під час ракетного обстрілу з бомбосховища можна подати заявку онлайн, не наражаючись на небезпеку в чергах до державних установ», — зазначив заступник Міністра.
В епоху цифрової економіки, коли більшість органів державної влади покладаються на цифрові комунікації важливим стає не лише формування ефективної політики, але й побудова цифрової довіри серед громадян.
Єдина інформаційна система соціальної сфери сформована перш за все за людиноцентричним підходом. Електронні послуги які формуються на базі цієї системи оптимізують процеси та зменшують залежність від паперу, захищають дані та знижують операційні витрати, прискорюють соціальну взаємодію та є ключовими для безпечних та ефективних онлайн-транзакцій.
З початком повномасштабного вторгнення росії в Україну Мінсоцполітики продовжило розвивати систему, заручившись підтримкою іноземних партнерів.
«Безперебійна робота служб, що підпорядковані Мінсоцполітики є справді важливою. У мирний час люди сприймають їх як належне, як схід і захід сонця. Але я пам’ятаю, як перші виплати пенсій і соціальної допомоги під час війни громадяни сприйняли як підтвердження того, що наша інфраструктура працює, що ми не втекли, що тут є держава. Важливість цього неможливо переоцінити», — додав Костянтин КОШЕЛЕНКО.
Якщо говорити про побудову цифрової довіри важливо зазначити, що наразі Міністерство запроваджує безліч заходів, спрямованих на підвищення стійкості та кіберзахисту. Фактично це один з ключових елементів національної безпеки. Єдина інформаційна система працює в хмарі. «Локальні сервери» та робочі станції ключових співробітників оснащені надійними системами захисту, а також регулярно проводяться заходи з кібергігієни для працівників.
Цифрова трансформація державних послуг під час війни це тривалий і складний процес. Проте Міністерство у своїх напрямках застосовує IT-рішення для формування надійного середовища, де людина матиме повний контроль над своїм цифровим профілем. Так, наприклад отримувач державної допомоги матиме особисту електронну картку, де відображатимуться статуси, виплати чи пільги. Тобто кожен зможе відстежувати свій шлях у соціальному обслуговуванні. Це важливі кроки для розбудови цифрової довіри, встановлення прозорості та ефективної взаємодії з громадянами.