Перейти до головного вмісту

Фахівці Центрів життєстійкості розпочали навчання за програмою “Волонтерський менеджмент”

17/12/2024

 

Міністерство соціальної політики спільно з Українською Волонтерською Службою, за підтримки ЮНІСЕФ, активно розвивають  навчальні програми для фахівців Центрів життєстійкості. Тренінг-практикум “Волонтерський менеджмент” допоможе скоординувати волонтерські ініціативи Центрів життєстійкості, посилить їхню спроможність і зробить громади більш згуртованими.

Як ефективно організовувати волонтерську діяльність у громадах? Які  сучасні інструменти менеджменту використовувати для цього? Та що потрібно, аби побудувати міцні партнерські зв’язки для реалізації спільних проєктів? Ці та інші теми розбирали учасники першого тренінгу з Волонтерського менеджменту. 

За три дні навчання 23 фахівці Центрів життєстійкості здобули практичні інструменти для залучення волонтерів, підтримки їхньої мотивації та налагодження якісної співпраці з партнерами. Особливу увагу тренери приділили крокам, необхідним для адаптації волонтерів та формуванню спільноти.

“Розвиток волонтерства —  один із базових напрямків роботи Центрів життєстійкості. Його завдання не лише закривати потреби громади, а й посилювати її згуртованість. Завдяки таким навчанням ми формуємо єдину модель співпраці між громадами та волонтерами Центрів життєстійкості, які стають ключовими гравцями у створенні стійкого суспільства,” — зазначила Міністерка соціальної політики України Оксана Жолнович.

Вона додала, що постійне навчання координаторів волонтерських активностей Центрів життєстійкості — один з пріоритетів Міністерства. Адже їхнім результатом буде посилення  потенціалу громад та підвищення їхнього добробуту.

Навчання охоплює такі аспекти як: інструменти та канали залучення волонтерів, моделі та цикли взаємодії з ними, партнерство з локальними ініціативами та побудова довгострокової співпраці.

У межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я “Ти як?”, ініційованої Першою леді Оленою Зеленською відкриті  Центри життєстійкості у 199 громадах, де працюють понад 900 фахівців. Вони проходять навчання з підвищення кваліфікації за програмами “Самодопомога Плюс” (від ВООЗ), “Батьківство без стресу” (від ЮНІСЕФ і ВГО “Волонтер”).

Команда Міністерства розвиває співпрацю з партнерами задля запуску нових навчальних програм і тренінгів, які розпочнуться для надавачів послуги з формування життєстійкості з 2025 року.

“Самодопомога Плюс” - груповий курс, розроблений Всесвітньою організацією охорони здоров’я і розрахований на дорослих з помірним та важким рівнем стресу. Після проходження 5-ти основних занять програми учасники демонструють зменшення симптомів поширених психічних розладів (депресія, тривога, ПТСР).

“Батьківство без стресу” - тренінгова програма авторства ЮНІСЕФ, ВГЦ "Волонтер" та USAID. Її мета - розвинути навички позитивного батьківства та через прикладні інструменти допомогти батькам і особам, які їх замінюють, взаємодіяти з дітьми різного віку.

Теги: