Перейти до головного вмісту

ДОВІДКА про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у І півріччі 2025 року

10/07/2025

Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.

Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.

Робота зі зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення конституційного права громадян на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян” (далі – Закон), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.

На офіційному вебсайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи зі зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу зі зверненнями громадян, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.

Робота зі зверненнями громадян у Міністерстві здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.03.2012 за № 438/20751 (далі – Інструкція).

Відповідно до пункту 2.4 Інструкції реєстрація звернень громадян у Міністерстві проводиться за допомогою Системи електронного документообігу, що забезпечує формування реєстраційних даних звернень громадян і запитів на інформацію та відповідних супровідних документів.

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 надіслана звітна інформація про роботу зі зверненнями громадян у І кварталі 2025 року (лист Мінсоцполітики від 08.04.2025 № 3992/0/2-25/31).

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 18.04.2025 № 9612/0/2-25 надіслана звітна інформація про роботу зі зверненнями громадян у ІІ кварталі 2025 року (лист Мінсоцполітики від 08.07.2025 № 7649/0/2-25/31).

У І півріччі 2025 року в Мінсоцполітики зареєстровано 9573 звернення громадян, у тому числі 142 колективних. Із зазначеної кількості звернень

за формою надходження:

  • 4654 електронною поштою, що складає 48,6 % від загальної кількості;
  • 2023 (21,1 %) через органи влади, з них 966 від Кабінету Міністрів України;
  • 1514 (15,8 %) від інших органів (установ, організацій), у тому числі 1488 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
  • 1022 (10,7 %) – поштою;
  • 360 (3,8 %) від громадян на особистому прийомі.

Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (15,1%), Київської (8,0%), Дніпропетровської (7,8%) Харківської (7,5%) областей.

У порівнянні з відповідним періодом 2024 року спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики на 19,0%.

Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:

  • соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 1975 звернень (20,6% від загальної кількості звернень);
  • пенсійне забезпечення – 1921 (20,1%);
  • соціальний захист незахищених верст населення під час війни, у тому числі грошова допомога від міжнародних організацій, одноразова грошова допомога за програмами „Зимова підтримка” та „Тепла зима” – 1028 (10,7%);
  • скарги на дії посадових осіб – 746 (7,8%);
  • пільги та компенсації – 633 (6,6%);
  • соціальний захист осіб з інвалідністю – 577 (6,0%);
  • соціальний захист сімей з дітьми – 534 (5,6%);
  • пропозиції щодо внесення змін до законодавства – 299 (3,1%);
  • субсидії – 228 (2,4%);
  • діяльність закладів підтримки та догляду – 186 (1,9%);
  • усиновлення, захист прав дитини – 165 (1,7%);
  • житлове питання – 98 (1,0%);
  • соціальний захист військовослужбовців та членів їх сімей – 94 (1,0%);
  • надання матеріальної допомоги – 84 (0,9%);
  • соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 80 (0,8%);
  • індексація доходів, прожитковий мінімум – 66 (0,7%);
  • санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 60 (0,6%);
  • соціальний захист потерпілих на виробництві, оплата листків непрацездатності – 50 (0,5%);
  • надання гуманітарної допомоги – 48 (0,5%);
  • організація прийому громадян – 20 (0,2%);
  • інші питання – 185 (1,9 %).

У І півріччі 2025 року відсоток повторних звернень складає 11,7 % від загальної кількості звернень громадян. Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Дніпропетровської, Харківської, Київської та Одеської областей.

Повторно громадяни звертались здебільшого з питань виплати допомоги внутрішньо переміщеним особам та пенсійного забезпечення.

В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 09 липня 2025 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 7296 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону – 1486 звернень, не підлягало розгляду відповідно до статті 8 Закону – 40 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону – 367 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 384 звернення.

Питання організації розгляду звернень громадян, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, і надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.


Додатки




Теги: