Перейти до головного вмісту

Єдине вікно допомоги: як працює гаряча лінія 1552 на Харківщині

28/09/2025

У межах візиту на Харківщину Міністр соціальної політики, сім’ї та єдності України Денис Улютін відвідав Харківський обласний центр соціальних служб. На базі центру ʼу співпраці з регіональною психологічною службою, за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), функціонує сучасний кол-центр «Гаряча лінія Харківщини 1552», який забезпечує мешканцям області інформування щодо доступу до соціальних та психосоціальних послуг.

Для мешканців прифронтової Харківщини гаряча лінія є не просто джерелом інформації, а дієвим інструментом підтримки.

«В умовах, коли через війну щодня гинуть люди і тисячі сімей опиняються в кризових ситуаціях, можливість швидко отримати консультацію та професійну допомогу стає життєво необхідною. Саме це дозволяє людям не залишатися наодинці з проблемами, отримувати відповіді на важливі питання та знаходити ресурси для подолання складних життєвих обставин. Дякую тим, хто щодня забезпечує роботу лінії, а також ЮНІСЕФ за підтримки таких проєктів», — зазначив Денис Улютін.

Гаряча лінія 1552 спочатку створювалася як інструмент підтримки з питань альтернативних форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Завдяки ініціативі обласної адміністрації та підтримці ЮНІСЕФ вдалося організувати сучасний кол-центр, який відповідає усім технічним вимогам та стандартам надання соціальної підтримки.

Згодом функціонал значно розширився – сьогодні це єдина в області багатоканальна гаряча лінія, куди можуть звертатися жителі з питань соціальних послуг, підтримки внутрішньо переміщених осіб, ветеранів та родин загиблих захисників. Оператори постійно підвищують кваліфікацію та знають, як правильно зорієнтувати кожного, хто телефонує. Важливо, що працює і формат групової, і індивідуальної підтримки, зокрема онлайн, аби люди могли отримати допомогу у зручний для себе спосіб.

Таким чином, гаряча лінія стала універсальним «єдиним вікном» для мешканців Харківщини, де можна отримати інформацію та підтримку у найрізноманітніших життєвих ситуаціях.

Від початку 2025 року на гарячу лінію надійшло понад 8 700 дзвінків. Переважна більшість із них стосувалась питань отримання соціальних послуг. Значну частину звернень становили консультації для внутрішньо переміщених осіб — понад тисячу дзвінків. Також громадяни зверталися щодо альтернативних форм сімейного виховання: йдеться про понад 80 дзвінків від тих, хто цікавився усиновленням, опікою чи піклуванням, вихованням дітей у прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу або сім’ях патронатних вихователів. Серед них були й потенційні кандидати в усиновлювачі, опікуни, прийомні та патронатні батьки, а також ті, хто готовий стати наставниками для дітей.

Довідково: Гаряча лінія надає мешканцям Харківщини інформаційну та консультативну підтримку. Звернутися можна щодня з 9:00 до 20:00 за номером 15-52. Дзвінки безоплатні як з мобільних, так і зі стаціонарних телефонів у межах області. Також в області діє чат-бот «Турботик», створений Харківською обласною військовою адміністрацією спільно з ЮНІСЕФ, чат поступово розширює свою роботу на нові громади області це сучасний інструмент, який допомагає дітям із сімейних форм виховання повідомляти про кризові ситуації та своєчасно отримувати підтримку. Завдяки його впровадженню громади отримують додатковий механізм захисту дітей і зміцнення системи соціальних послуг у прифронтовому регіоні.


Теги: