Перейти до головного вмісту

ВПО та мешканці прифронтових територій можуть скористатися компенсацією від держави на придбання житла за програмою єОселя

10/09/2025

Сьогодні, 10 вересня, набрала чинності постанова, якою Кабінет Міністрів України розширив доступ до програми єОселя для внутрішньо переміщених осіб та мешканців прифронтових територій. Сам механізм запрацює упродовж декількох днів, коли банки врегулюють обмін інформацією з Пенсійним фондом України.

“Ми як держава хочемо дати нашим людям, які втратили житло через війну, не тимчасову, а довгострокову підтримку. Очікуємо, що завдяки пільговій іпотеці близько 10 тисяч сімей з числа ВПО та мешканців прифронтових територій зможуть отримати власне житло. Це інвестиція у майбутнє та стимул розвиватися у власній країні”, – зазначив Міністр соціальної політики, сім’ї та єдності Денис Улютін.

Відтепер внутрішньо переміщені особи та мешканці прифронтових територій можуть претендувати на пільгову іпотеку від держави, коли за рахунок бюджету покривається 70% першого внеску, 70% щомісячних платежів та до 40 тисяч гривень надається на компенсацію вартості послуг разової комісії банку. Своєю чергою ВПО, які отримають пільгову іпотеку, повинні будуть виплатити 30% першого внеску та 30% платежів щомісяця. Для цього держава лише на цей рік заклала 4,4 млрд гривень.

На іпотеку можуть претендувати людина або члени її родини, які не мають іншого житла, крім того, що знаходиться в районі активних бойових дій чи на тимчасово окупованих територіях.

Вимоги до житла:
  • Максимальна вартість — до 2 млн грн;
  • для ВПО — нерухомість не старше 20 років;
  • Для громадян із прифронтових територій – діють чинні правила єОселі (нерухомість не старше 20 років для пільгових категорій і ветеранів у Чернігівській, Сумській, Харківській, Запорізькій та Херсонській областях; не старше 3 років — для житла поза ними)
Алгоритм оформлення іпотеки:

1. Подати заявку на єОселю у застосунку Дія.

2. Отримати позитивне рішення та обрати банк для отримання кредиту.

3. Надати банку необхідний пакет документів та заяву на отримання компенсації від держави.

4. Банк передає заяву до Пенсійного фонду України.

5. Пенсійний фонд перевіряє подані дані на відповідність умовам компенсаційної програми.

6. Після підтвердження можна оформити кредит із компенсацією.

Перерахунок коштів ПФУ відбувається лише після сплати 30% першого внеску ВПО. Подальша щомісячна оплата, 30% від людини і 70% від держави відбувається за графіком, який встановить банк. У разі прострочення сплати щомісячного платежу виплата державної допомоги призупиняється до моменту погашення простроченої заборгованості.

Наразі у програмі беруть участь 10 банків:
  • АТ “ОЩАДБАНК”;
  • АТ КБ “ПРИВАТБАНК”;
  • АБ “УКРГАЗБАНК”;
  • АТ “КБ “ГЛОБУС”;
  • АТ “СКАЙ БАНК”;
  • АТ “СЕНС БАНК”;
  • АТ “БАНК КРЕДИТ ДНІПРО”;
  • АТ “ТАСКОМБАНК”;
  • АТ “BISBANK”;
  • АТ “АБ “РАДАБАНК”

Теги: