Перейти до головного вмісту

Звіт про відстеження результативності регуляторного акта - наказу Міністерства соціальної політики від 25.03.2021 № 147 „Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги натуральної допомоги

28/12/2023

наказу Міністерства соціальної політики від 25.03.2021 № 147 „Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги натуральної допомоги”

 

1. Вид та назва регуляторного акта

Наказ Міністерства соціальної політики України від 25.03.2021 № 147 „Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги натуральної допомоги”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 29.04.2021 за № 589/36211.

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності

Міністерство соціальної політики України

 

3. Цілі прийняття регуляторного акта

Законом України „Про соціальні послугиˮ (далі – Закон) передбачено, що соціальні послуги надаються відповідно до державного стандарту соціальної послуги, який встановлює вимоги щодо забезпечення необхідного рівня доступності цієї послуги, визначає зміст та обсяг, норми і нормативи, умови та порядок надання послуги, показники її якості.

На сьогодні затверджено 30 державних стандарти соціальних послуг і робота у цьому напрямі продовжується. 

Законом та Класифікатором соціальних послуг, затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2020  № 429, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.07.2020 за № 643/34926, значно розширено перелік отримувачів соціальної послуги натуральної допомоги, зокрема, малозабезпечені особи, громадяни похилого віку, особи з інвалідністю особи, які мають невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування / потребують паліативної допомоги, особи, яким завдана шкода пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією, бездомні особи, особи, звільнені від відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, біженці / шукачі притулку.

Питання надання соціальної послуги натуральної допомоги потребувало нормативно-правового врегулювання.

Надання послуги натуральної допомоги дасть змогу мінімізувати зазначені ризики, покращити соціально-побутові умови проживання та в багатьох випадках попередить потрапляння осіб (дітей), які перебувають у складних життєвих обставинах до інституційних установ.

До прийняття Державного стандарту соціальної послуги натуральної допомоги особи, які її потребували отримували соціальну послугу догляду вдома, що було невірно як із позиції отримувачів соціальної послуги догляду вдома, так із боку використання кадрових та фінансових ресурсів.

Так, станом на 01.01.2020 чисельність одержувачів соціальної послуги догляду вдома становила понад 800,0 тис. отримувачів, з них тих, хто потребував натуральної допомоги становила понад 530,1 тис осіб.

Щорічно чисельність отримувачів соціальної послуги натуральної допомоги збільшується. Станом на 01.01.2023 чисельність отримувачів цієї соціальної послуги становить вже 557,9 тис. осіб (дані без тимчасово окупованих територій України та АРК Крим).

 

4. Строк виконання заходів з відстеження результативності

Відстеження результативності регуляторного акта проводиться через рік після набуття чинності,  але не пізніше двох років з дня набрання чинності.

 

5. Тип відстеження

Первинне відстеження.

 

6. Методи одержання результатів відстеження

Для проведення відстеження використовується статистичний метод одержання результатів відстеження.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, способи одержання даних

Збір оперативних даних щодо чисельності отримувачів соціальної послуги натуральної допомоги

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

За інформацією Мінсоцполітики до надання соціальних послуг протягом 2022 року надавачами соціальних послуг забезпечено функціонування 362 відділень надання натуральної допомоги.

Чисельність отримувачів соціальної послуги натуральної допомоги станом на 01.01.2023 становила 557,9 тис. осіб.

Частка отримувачів соціальної послуги натуральної допомоги, від загальної чисельності отримувачів соціальних послуг становить

онадавачів соціальних послуг, які отримали за надання соціальних послуг компенсацію за рахунок бюджетних коштів, від загальної чисельності недержавних надавачів соціальних послуг становить 41,1 %.

 

9. Оцінка реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Актом забезпечено вирішення визначених проблем, до надання соціальної послуги натуральної допомоги малозабезпеченим особам, громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, особам, які мають невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування / потребують паліативної допомоги, особам, яким завдана шкода пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією, бездомним особам, особам, звільненим від відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, біженцям / шукачами притулку.

 

Теги: