ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у І півріччі 2017 року
01/08/2017
Міністерство соціальної політики України, як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.
Міністерство соціальної політики України діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян в центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства соціальної політики України, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
У І півріччі 2017 року до центрального апарату Міністерства соціальної політики України від громадян надійшло 16502 звернення від 264779 осіб (517 звернень – колективних). Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 6772 поштою (електронною поштою), що складає 41,1 % від загальної їх кількості;
▪ 1372 (8,3 %) від громадян на особистому прийомі;
▪ 5525 (33,5 %) через органи влади, з них 3092 від Кабінету Міністрів України;
▪ 68 (0,4 %) через засоби масової інформації;
▪ 2763 (16,7 %) від інших органів (установ, організацій), з них 2428 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
▪ 2 через уповноважену особу.
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (99,1), Київської (62,0), Харківської (44,5), Чернігівської (44,1), Полтавської (44,1) та Житомирської (40,7) областей; найменшу – від мешканців Закарпатської (18,2), Луганської (18,5), Тернопільської (22,4), Волинської (22,8), Донецької (23,1) та Миколаївської (27,2) областей.
У порівнянні з І півріччям 2016 року спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (– 9,6 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 5073 (30,7 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 2480 (15,0 %);
- пільги та компенсації – 1679(10,2 %);
- оплата праці – 1039 (6,3 %);
- соціальний захист інвалідів – 770 (4,7 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 583 (3,5 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 536 (3,2 %);
- трудове законодавство – 459 (2,8 %);
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 411 (2,5 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 402 (2,4 %);
- скарги на дії посадових осіб – 350 (2,1 %);
- житлове питання – 332 (2,0 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 326 (2,0 %);
- соціальне страхування – 302 (1,8 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 247 (1,5 %);
- умови та режим праці – 223 (1,4 %);
- надання матеріальної допомоги – 192 (1,2 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 173 (1,0 %);
- надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці – 151 (0,9 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 130 (0,8 %);
- організація прийому громадян – 105 (0,6 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 86 (0,5 %);
- надання соціальних послуг бездомним особам та іншим групам ризику – 36 (0,2 %);
- інші питання – 351 (2,1 %).
Не належало до компетенції Міністерства 66 звернень (0,4 %), які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені Управлінням звернень громадян та контролю виконання Мінсоцполітики за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У І півріччі 2017 року керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 1372 звернення:
- у громадській приймальні Міністерства – 1248 звернень;
- у громадській приймальні Кабінету Міністрів України – 105 звернень (27 лютого 2017 року – 39 осіб, 24 квітня 2017 року – 28 осіб, 26 червня 2017 року – 38 осіб)
- під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України – 19 звернень (10 січня 2017 року – 9 осіб, 26 травня 2017 року – 10 осіб).
У порівнянні з І півріччям 2016 року відсоток повторних звернень громадян зменшився удвічі та складає 8 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Харківської, Львівської та Одеської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій, оформлення вантажів гуманітарної допомоги, забезпечення інвалідів засобами реабілітації, оплати праці, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 07.07.2017 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 14263 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 564 звернення; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 58 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 1 звернення, знаходяться у стадії розгляду – 1616 звернення.
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Теги: