Довідка про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у І півріччі 2016 року.
20/07/2016
ДОВІДКА
про роботу із зверненнями громадян, які надійшли
до Міністерства соціальної політики України
у І півріччі 2016 року
Міністерство соціальної політики України, як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.
Міністерство соціальної політики України діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян в центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства соціальної політики України, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
На виконання окремого доручення заступника Міністра - керівника апарату В. Іванкевича від 20.05.2016 № 782/0/22-16 та з метоюнадання методичної допомоги керівникам самостійних структурних підрозділів апарату Міністерства та спеціалістам, відповідальним за ведення діловодства, 25.05.2016 проведено семінар-нараду з питань організації діловодного процесу та додержання вимог законодавства за зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. На нараді обговорено проблемні питання організації роботи із зверненнями громадян, запитами щодо отримання публічної інформації, розгляду листів міністерств, установ, організацій, доведено вимоги щодо встановлення єдиного порядку документування управлінської діяльності, здійснення моніторингу і контролю за станом виконавської дисципліни в центральному апараті Міністерства.
З метою удосконалення організації особистого прийому громадян наказом Мінсоцполітики від 23.02.2016 № 161, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 14.03.2016 за № 385/28515, внесено зміни до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058.
У І півріччі 2016 року до центрального апарату Міністерства соціальної політики України від громадян надійшло 18260 звернень від 40791 особи (604 звернення – колективних). Із зазначеної кількості звернень:
▪ 10207 письмових звернень (55,9 % від загальної їх кількості);
▪ 2784 (15,2 %), які надійшли під час особистого прийому громадян;
▪ 3663 (20,1 %) від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
▪ 1606 (8,8 %) електронних звернень.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (17,1 % від загальної кількості звернень), Донецької (11,2 %), Харківської (6,3 %),
Дніпропетровської (6,3 %), Київської (6,0 %), Луганської (4,5 %), Одеської (4,2 %), Львівської (4,0 %) та Запорізької (3,7 %) областей.
У порівнянні з І півріччям 2015 року спостерігається збільшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (+ 14,7 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
-
- пенсійне забезпечекння - 4901 (26,8 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 2569 (14,6 %);
- соціальний захист внутрішьо переміщених осіб – 2205 (12,1 %);
- пільги та компенсації – 1678 (9,2 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 795 (4,4 %);
- соціальний захист інвалідів – 754 (4,1 %);
- оплата праці – 726 (4,0 %);
- соціальне страхування – 534 (2,9 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 461 (2,5 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 370 (2,0 %);
- житлове питання – 337 (1,8 %);
- трудове законодавство – 326 (1,8 %);
- скарга на дії посадових осіб – 282 (1,5 %);
- організація прийому громадян – 275 (1,5 %);
- надання матеріальної допомоги – 253 (1,4 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 242 (1,3 %);
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 226 (1,2 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 196 (1,1 %);
- надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці – 193 (1,1 %);
- умови та режим праці – 184 (1,0 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 131 (0,7 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 119 (0,7 %);
- соціальний захист багатодітних сімей – 103 (0,6 %);
- надання соціальних послуг бездомним особам та іншим групам ризику – 30 (0,2 %);
- інші питання – 188 (1,0 %).
Не належало до компетенції Міністерства 92 звернення (0,5 %), які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені Управлінням звернень громадян та контролю виконання Мінсоцполітики за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У звітному періоді зареєстровано 741 звернення від ветеранів війни. Насамперед, ветерани війни порушували питання щодо надання пільг та субсидій, правильності обчислення пенсій, забезпечення спецавтотранспортом, надання житла, санаторно-курортного лікування, матеріальної допомоги.
Від осіб з обмеженими фізичними можливостями до Мінсоцполітики надійшло 2680 звернень (або 14,7 %).
У І півріччі 2016 році керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 2784 звернення:
▪ у громадській приймальні Міністерства – 2685 звернень;
▪ у громадській приймальні Кабінету Міністрів України – 86 звернень (22 лютого 2016 року – 45 осіб, 25 квітня 2016 року – 41 особа)
▪ під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України 15 березня 2016 року 13 звернень.
У розрізі респондентів до Мінсоцполітики надійшло:
- через органи влади 5307 звернень (або 29,1 % від загальної їх кількості),
з них від Кабінету Міністрів України – 2665, від народних депутатів України – 649;
- від інших органів, установ, організацій – 3989 (21,8 %);
- 69 листів від представників засобів масової інформації.
Найчастіше до Міністерства звертались народні депутати України Веселова Н. В. (86 звернень), Денісова Л. Л. (56) Павелко А. В. (35), Томенко М. В. (29), Каплін С. М. (21), Бойко Ю. А. (19). Найбільше звернень надіслали редакції газет: „Праця і зарплата” – 48, „Урядовий кур'єр” – 14.
У порівнянні з відповідним періодом 2015 року відсоток повторних звернень громадян збільшився та складає 16,5 % від загальної кількості звернень громадян (проти 15,4 % за І півріччя 2015 рік). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва (643), Донецької (260), Луганської (186), Київської (183), Дніпропетровської (172) та Харківської (168) областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення (28,6 % від загальної кількості повторних звернень), надання житлових субсидій, соціального захисту громадян з окупованих територій, щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, пільг інвалідам та ветеранам війни, соціального захисту постраждалих від Чорнобильської катастрофи, житлового питання, забезпечення інвалідів автотранспортом, санаторно-курортного лікування.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 07.07.2016 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 14420 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” –1785 звернень; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 135 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 2 звернення, знаходяться у стадії розгляду – 1918 звернень.
Із загальної кількості звернень у звітному періоді особливому контролю підлягало 6070 (33,2 %) звернень громадян.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.10.2012 № 39541/1/1-12 стосовно упорядкування звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про стан організації роботи із зверненнями громадян, до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І кварталі 2016 року листом Мінсоцполітики від 14.04.2016 № 1961/0/10-16/03.
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Заступник начальника Управління
звернень громадян та контролю виконання -
начальник відділу Л. Кірік
Теги: