ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2016 році
24/01/2017
Міністерство соціальної політики України, як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.
Міністерство соціальної політики України діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян в центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства соціальної політики України, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
На виконання окремого доручення заступника Міністра - керівника апарату В. Іванкевича від 20.05.2016 № 782/0/22-16 та з метоюнадання методичної допомоги керівникам самостійних структурних підрозділів апарату Міністерства та спеціалістам, відповідальним за ведення діловодства, 25.05.2016 проведено семінар-нараду з питань організації діловодного процесу та додержання вимог законодавства за зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. На нараді обговорено проблемні питання організації роботи із зверненнями громадян, запитами щодо отримання публічної інформації, розгляду листів міністерств, установ, організацій, доведено вимоги щодо встановлення єдиного порядку документування управлінської діяльності, здійснення моніторингу і контролю за станом виконавської дисципліни в центральному апараті Міністерства.
З метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та організації особистого прийому громадян у апараті Міністерства:
- наказом Мінсоцполітики від 23.02.2016 № 161, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.03.2016 за № 385/28515, внесено зміни до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058;
- наказом Мінсоцполітики від 30.09.2016 № 1109, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.10.2016 за № 1377/29507, внесено зміни до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.03.2012 за № 438/20751.
З метою врегулювання процедури прийому громадян керівниками та працівниками центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України, видано наказ від 16.11.2016 № 1339 „Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.12.2016
за № 1595/29725.
У 2016 році до центрального апарату Міністерства соціальної політики України від громадян надійшло 37483 звернення від 209411 осіб (2635 звернень – колективних). Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 12727 поштою (електронною поштою), що складає 33,9 % від загальної їх кількості;
▪ 4801 (12,8 %) від громадян на особистому прийомі;
▪ 11346 (30,3 %) через органи влади, з них 6384 від Кабінету Міністрів України;
▪ 123 через засоби масової інформації;
▪ 8468 (22,6 %) від інших органів (установ, організацій), з них 7593 звернення від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
▪ 18 через уповноважену особу.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (15,9 % від загальної кількості звернень), Донецької (8,8 %), Харківської (6,3 %),
Дніпропетровської (6,3 %), Київської (5,5 %), Львівської (4,5 %); Одеської (4,0 %), Запорізької (3,6 %) та Полтавської (3,4 %) областей.
У порівнянні з 2015 роком спостерігається збільшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (+ 15,8 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 9086 (24,2 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 2733 (19,3 %);пільги та компенсації – 3155(8,4 %);
- соціальний захист внутрішьо переміщених осіб – 3209 (8,6 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 1969 (5,3 %);
- соціальний захист інвалідів – 1469 (3,9 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 1449 (3,9%);
- оплата праці – 1317 (3,5 %);
- соціальне страхування – 914 (2,4 %);
- трудове законодавство – 836 (2,2 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 768 (2,0 %);
- житлове питання – 687 (1,8 %);
- скарги на дії посадових осіб – 651 (1,7 %);
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 648 (1,7 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 502 (1,3 %);
- умови та режим праці – 463 (1,2 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 452 (1,2 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 435 (1,2 %);
- надання матеріальної допомоги – 430 (1,1 %);
- надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці – 399 (1,1 %);
- організація прийому громадян – 394 (1,1 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 258 (0,7 %);
- соціальний захист багатодітних сімей – 196 (0,5 %);
- надання соціальних послуг бездомним особам та іншим групам ризику – 63 (0,2 %);
- інші питання – 358 (1,0 %).
Не належало до компетенції Міністерства 142 звернення (0,4 %), які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені Управлінням звернень громадян та контролю виконання Мінсоцполітики за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У 2016 році керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 4801звернення:
- у громадській приймальні Міністерства – 4556 звернень;
- у громадській приймальні Кабінету Міністрів України – 207 звернень (22 лютого 2016 року – 45 осіб, 25 квітня 2016 року – 41 особа, 22 серпня 2016 року – 41 особа, 24 жовтня – 42 особи, 26 грудня 2016 року – 38 осіб)
- під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України – 38 звернень (15 березня 2016 року – 13 осіб, 05 липня 2016 року – 12 осіб, 08 листопада 2016 року – 13 осіб).
У порівнянні з 2015 роком відсоток повторних звернень громадян фактично не змінився та складає 18,9 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Донецької, Харківської, Київської та Дніпропетровської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення (25 % від загальної кількості повторних звернень), надання житлових субсидій, соціального захисту громадян з окупованих територій, щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, пільг інвалідам та ветеранам війни,
соціального захисту постраждалих від Чорнобильської катастрофи, житлового питання, забезпечення інвалідів автотранспортом.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 11.01.2017 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 30982 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 3911 звернень; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 293 звернення, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 3 звернення, знаходяться у стадії розгляду – 2294 звернення.
Із загальної кількості звернень у звітному періоді особливому контролю підлягало 33,5 % звернень громадян.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.10.2012 № 39541/1/1-12 стосовно упорядкування звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про стан організації роботи із зверненнями громадян, до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2016 року та за підсумками 2016 року (листи Мінсоцполітики від 14.04.2016 № 1961/0/10-16/03, від 15.07.2016 № 3810/10-16/03, від 12.10.2016 № 5214/0/10-16/03, від 13.01.2017 № 603/0/2-17/31).
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Теги: