Перейти до головного вмісту

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, засобів автоматизації систем обміну даними з Міністерством фінансів України, ПАТ „Державний ощадний банк Україниˮ, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громадаˮ з функціюванням в автоматизованому режимі процесів з призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній та професійній основі, із застосуванням окремих програмних засобів „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологійˮ (АСОПД/КОМТЕХ)

28/02/2024

 

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі

 

Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних  закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, засобів автоматизації систем обміну даними з Міністерством фінансів України, ПАТ „Державний ощадний банк Україниˮ, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громадаˮ з функціюванням в автоматизованому режимі процесів з призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній та професійній основі, із застосуванням окремих програмних засобів „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологійˮ (АСОПД/КОМТЕХ)

 

обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

 

1. Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-26-010597-a.

 

2. Предмет закупівлі: ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних  закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, засобів автоматизації систем обміну даними з Міністерством фінансів України, ПАТ „Державний ощадний банк Україниˮ, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громадаˮ з функціюванням в автоматизованому режимі процесів з призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній та професійній основі, із застосуванням окремих програмних засобів „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологійˮ (АСОПД/КОМТЕХ)).

 

3. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:      

Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі базуються на основних функціональних та технічних показниках інформаційних технологій (далі – програмних продуктів), що забезпечують діяльність організаційних структур державної системи соціального захисту населення – виконавчих органів територіальних громад, які надають адміністративні послуги соціального характеру, структурних підрозділів соціального захисту населення районних (міських), обласних державних адміністрацій, Міністерства соціальної політики України.

До таких програмних продуктів належать:

      Автоматизована система обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп’ютерних технологій (АСОПД/КОМТЕХ) – експлуатується з 1997 року;

     Система обміну даними на центральному рівні з Міністерством фінансів України для забезпечення верифікації виплат, допомог та компенсацій – експлуатується з 2018 року;

     Система оперативного обміну даними з ПАТ „Державний ощадний банк України” (Ощадбанк) на центральному рівні для виконання зарахування соціальних виплат та отримання результатів фізичної ідентифікації внутрішньо переміщених осіб – експлуатується з 2018 року;

     Автоматизація обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії – експлуатується з 2018 року;

     Державний реєстр майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей – експлуатується з 2019 року;

     Програмний комплекс Інтегрована інформаційна система „Соціальна громадаˮ – експлуатується з 2020 року;

     Основу нормативної бази, що встановлює функціональні характеристики діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення складають:

Закон України  „Про соціальні послуги”;

Закон України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україніˮ;

Закон України „Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні”;

Закон України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захистуˮ;

Закон України „Про жертви нацистських переслідувань”;

Закон України „Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністюˮ;

Закон України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімейˮ;

Закон України „Про внесення змін до статті 1 Закон України "Про охорону дитинства”;

Указ Президента України від 15.08.2001 № 637 „Про Стратегію подолання бідностіˮ;

Указ Президента України від 05.05.2004 № 506 „Про додаткові заходи щодо вдосконалення системи здійснення соціальних виплат громадянам”;

Указ Президента України від 29.07.2019 № 558 „Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послугˮ;

Указ Президента України від 10.05.2006 № 359/2006 „Про Основні напрями вдосконалення системи соціальних виплат населенню”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2001 № 1091 „Деякі питання надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ямˮ;

Постанова Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1146 „Про вдосконалення механізму надання соціальної допомоги”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 119 „Деякі питання соціального захисту постраждалих учасників Революції Гідностіˮ;

Постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2021 № 859 „Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 06.10.2022 № 1040 „Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основіˮ;

Постанова Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 214 „Деякі питання державної соціальної допомоги на  період введення воєнного стану”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 215 „Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стануˮ.

Сутністю послуг за предметом закупівлі є обслуговування діючих автоматизованих систем Мінсоцполітики шляхом налаштування та оновлення їх експлуатаційних версій відповідно до поточних змін законодавства через внесення змін до прикладного програмного забезпечення (далі – послуги з обслуговування ПЗ).

В умовах воєнного часу нормативно-методична база роботи галузі  розширилася, оскільки виникла необхідність внести зміни в нормативно-правові акти, що регламентують діяльність системи соціального захисту населення, пристосувавши її до вимог воєнного стану.

З початку воєнних дій необхідно забезпечити оперативне оновлення та підтримку функціонування програмних продуктів ведення баз даних та реєстрів, нарахування та централізовану виплату усіх видів соціальної підтримки населення, зокрема на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення не мають можливості виконувати свої функції.

В цих умовах основне навантаження із оновлення діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення припадає на інформаційні системи, що забезпечують призначення та виплату:

-державних допомог і компенсацій (АСОПД/КОМТЕХ);

-обслуговування діяльності територіальних громад у сфері соціального захисту населення (програмний комплекс „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”);

До складу основних послуг з оновлення та налаштування діючих уніфікованих засобів належать:

аналіз завдання Замовника та  нормативно-методичної бази з внесення змін до програмного забезпечення;

розробка постановки задачі на внесення змін  до програмного забезпечення;

внесення змін до програмного забезпечення, його автономне та комплексне тестування на реальних базах даних і корегування  після тестування;

підготовка інструктивних та методичних матеріалів щодо використання програмного забезпечення;

моніторинг працездатності програмного забезпечення та гарантійна технічна

підтримка експлуатації програмного забезпечення.

  Основною складовою надання послуг є доопрацювання програмного забезпечення з метою його повної відповідності положенням нормативних актів з питань соціального захисту населення, що діють на конкретний момент часу в поточному періоді функціонування діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення.

Процес оновлення програмного забезпечення складається з низки етапів послуг, які залежать від змісту нормативно правового акту органів виконавчої влади, положення якого необхідно реалізувати у програмах.

Найбільш поширеними є реалізація таких видів послуг:

внесення змін до алгоритмів призначення та масових перерахунків усіх видів соціальних допомог в залежності від дати введення та розміру соціальних стандартів (прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати тощо), за виключенням 6 соціальних допомог реалізованих в ЄІССС;

внесення змін до алгоритмів призначення та різних видів адресних доплат до прожиткового мінімуму для різних категорій отримувачів допомог, наприклад осіб, які мають право на пенсію; осіб з інвалідністю, що перебувають у будинках-інтернатах; мешканців гірських районів;

внесення змін до механізмів індексації різних видів адресних соціальних допомог в залежності від розмірів та дати введення індексації;

внесення змін до алгоритмів відбору особових рахунків отримувачів різних видів соціальних адресних допомог за різними видами виплат;

опрацювання призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та професійній основі (у вигляді електронного кабінету уповноваженої особи, що забезпечує автоматизацію таких основних функцій: формування переліків доглядальників та осіб, які потребують догляду; обробку електронної особової справи надавача послуги з догляду; визначення права на компенсацію з догляду і розрахунку її розміру);

тестування оновлених версій програмного забезпечення на моделюючому комплексі з використанням реальних баз даних місцевого рівня (районів різних областей України) та внесення необхідних корективів за результатами тестування.

У 2024 році послуги з оновлення діючих уніфікованих засобів автоматизації базуватимуться на таких основних поточних змінах до чинного соціального законодавства:

зміні умов та алгоритмів призначення виплати державних допомог і компенсацій на період  воєнного часу;

зміні з 1 січня прожиткового мінімуму, від якого залежить розрахунковий алгоритм призначення усіх видів соціальних допомог;

Уніфіковані засоби автоматизації діяльності органів соціального захисту населення обслуговують призначення та виплату таких видів соціальної адресної підтримки населення:

державна допомога на оздоровлення дітей;

державна соціальна допомога особам з інвалідністю;

допомога по догляду за інвалідом першої або другої групи внаслідок психічного розладу;

компенсаційні виплати за путівки, санаторне - курортне лікування та самостійне лікування особам з інвалідністю та іншим особам, які мають право на означену компенсацію;

 компенсація по догляду за інвалідом першої групи або престарілим, який досяг 80-річного віку;

компенсація фізичній особі за надання соціальних послуг;

державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію;

державна допомога постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії.

   У результаті надання послуг оновлені експлуатаційні версії прикладного програмного забезпечення АСОПД/КОМТЕХ та інших автоматизованих систем передаються Мінсоцполітики для використання.

У результаті виконання послуг органи соціального захисту населення на всіх рівнях системи – виконавчі органи територіальних громад, районні (міські) управління  соціального захисту населення, регіональні органи соціального захисту населення, Мінсоцполітики отримають оновлені відповідно до змін чинного законодавства програмні інструменти для реалізації своїх функцій.

З використанням  вищезгаданих програмних продуктів органи соціального захисту населення:

призначають та виплачують адресні державні допомоги та компенсації по 6,3 млн. особових рахунків отримувачів;

здійснюють облік адміністративних послуг соціального характеру, призначення та виплату компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги на непрофесійній та професійній основі, що надаються виконавчими органами з питань соціального захисту населення понад 1400 територіальних громад;

            призначають та виплачують державну допомогу постраждалим учасникам масовий акцій громадського протесту та близько 50 тис. студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії;

            забезпечують верифікацію всієї державної системи виплат, допомог та компенсацій, що охоплює понад 6,0 млн. отримувачів.

            Програмні продукти оновлені в межах проекту інформатизації забезпечать отримання інформації від органів Державної фіскальної служби України, Державної служби зайнятості населення, Державної міграційної служби України, Пенсійного фонду України, організацій-надавачів послуг населенню.

            Вищезгадані програмні продукти мають такі основні технічні характеристики:

СКБД – Pervasive, Oracle;

ОС – сімейства Windows;

            Мови програмування, що використовуються для створення вхідних текстів програм – С++"Java";

            Система обміну даними – криптомережа, що забезпечує захищену передачу інформації засобами інтернет зв’язку.

            Споживачами продукції, отриманої в результаті послуг є фахівці понад 1400 територіальних громад, 669 місцевих, 25 регіональних структурних підрозділів соціального захисту населення та апарату Мінсоцполітики, які щоденно виконують свої функції використовуючи прикладне програмне забезпечення.

 

4. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі 

 Виконавцем послуг із супроводження діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення є Державне підприємство  „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” зі 100-відсотковою часткою державного майна у статутному капіталі.

Розмір бюджетного призначення на надання означених послуг за бюджетною програмою КПКВК  2501090 „Створення і програмно-технічне забезпечення системи інформаційно-аналітичної підтримки, інформаційно-методичне забезпечення та виготовлення бланків посвідчень і нагрудних знаків для системи соціального захистуˮ  на 2024 рік дорівнює очікуваній вартості предмета закупівлі і базується на таких складових.

Трудомісткість послуг з супроводження діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності  органів соціального захисту населення оцінюється у 70 людино-місяців, що при тривалості робіт 10 місяців, потребує трудових ресурсів у кількості 7-ти фахівці (70:10 = 7).

Планова кошторисна калькуляція вартості послуг за предметом закупівлі складається з таких основних статей затрат, що розраховуються з використанням значень наступних економічних параметрів, які поширюються на державні підприємства з часткою державного майна у статутному капіталі більш ніж 50 відсотків.

 

№ п/п

Стаття витрат

Параметр

Значення параметру

Сума витрат,

грн.

1.

Витрати на оплату праці 7-ти фахівців протягом 10 місяців (фонд оплати праці)

Середня заробітна плата             1-го фахівця, грн.

39800,00

2 786 000,00

2.

Відрахування на соці­альне страхування із заробітної плати

Єдиний соціальний внесок, відсоток від фонду оплати праці

22,00

612 920,00

3.

 

Інші непрямі (накладні) витрати

Відсоток від фонду оплати праці

24,92

1 097 126,80

4.

Собівартість

Сума статей 1 – 3

 

4 496 046,80

5.

Прибуток

Відсоток до собівар­тості (рентабельність)

 

310 453,20

6.

Повна вартість

Сума статей 4 – 5

 

4 806 500,00

7.

Податок на додану вартість

Відсоток до повної вартості

20,00

961 300,00

8.

Кошторисна вартість послуг

Сума статей 6 – 7

 

5 757 800,00

 

У наведеній плановій кошторисній калькуляції вартості послуг визначений такий рівень коштів, що перераховується на користь держави:

 

 № п/п

Платежі на користь держави

Сума для розрахунку платежу

Відсоток від суми для розрахунку платежу*

Сума платежу на користь держави

1.

Прибутковий податок на доходи фізичних осіб

2 786 000,00

19,50

543 270,00

2.

Відрахування на соціальне страхування із заробітної плати

2 786 000,00

22,00

612 920,00

3.

Податок на додану вартість (до повної вартості послуг за мінусом податкового кредиту)

4 806 500,00

18,00

(20-2)

865 170,00

4.

Податок на прибуток

310 453,20

18,00

55 881,58

5.

Частина чистого прибутку, що перераховується до державного бюджету

254 571,62

80,00

203 657,30

 

Разом перераховується на користь держави

 

 

2 280 898,88

 

*Примітка: Значення встановлені чинним податковим законодавством.

Теги: