Довідка про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2015 році
20/01/2016
Міністерство соціальної політики України діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.
Міністерство соціальної політики України, як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян в центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства соціальної політики України, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
З метою покращення роботи із зверненнями в апараті Міністерства значна увага приділяється розвитку та удосконаленню діючої нормативно-правової бази.
Наразі Міністерством розроблено проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку особистого прийому деяких категорій осіб”. Зазначений проект закону розроблено з метою упорядкування механізму першочергового особистого прийому громадян, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, керівниками та іншими посадовими особами державних органів, органів місцевого та регіонального самоврядування, підприємств, установ та організацій. На даний час законопроект знаходиться на розгляді у Кабінеті Міністрів України.
З метою удосконалення роботи зі зверненнями громадян в центральному апараті Міністерства, підвищення відповідальності за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви та скарги, наказом Мінсоцполітики від 07.04.2015 № 386 внесено зміни до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.03.2012 року за № 438/20751.
З метою удосконалення організації особистого прийому громадян наказом Мінсоцполітики від 17.08.2015 № 846, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1063/27508, внесено зміни до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058.
У 2015 році до центрального апарату Міністерства соціальної політики України від громадян надійшло 32379 звернень від 50370 осіб (986 звернень – колективних). Із зазначеної кількості звернень:
- 20005 письмових звернень (61,8 % від загальної їх кількості);
- 6333 (19,6 %), які надійшли під час особистого прийому громадян;
- 5159 (15,9 %) від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
- 882 (2,7 %) електронних звернень.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (18,5 % від загальної кількості звернень), Донецької (11,4 %), Київської (7,1 %),Дніпропетровської (6,1 %), Харківської (5,5 %), Луганської (4,8 %), Львівської (4,5 %) та Полтавської (3,6 %) областей.
У порівнянні з 2014 роком спостерігається збільшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (+ 19,4 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 7490 (23,1 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 5417 (16,7 %);
- пільги та компенсації – 3520 (10,9 %);
- соціальний захист постраждалих внаслідок надзвичайних ситуації – 3073 (9,5 %);
- соціальний захист інвалідів – 1487 (4,6 %);
- оплата праці – 1217 (3,8 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 1200 (3,7 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 1059 (3,3 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 797 (2,5 %);
- дотримання законодавства про працю – 707 (2,2 %);
- соціальне страхування – 686 (2,1 %);
- організація прийому громадян – 646 (2,0 %);
- трудове законодавство – 637 (2,0 %);
- житлове питання – 636 (2,0 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 578 (1,8 %);
- надання матеріальної допомоги – 510 (1,6 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 484 (1,5 %);
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 432 (1,3 %);
- умови та режим праці – 368 (1,1 %);
- надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці – 284 (0,9 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 277 (0,9 %);
- соціальний захист багатодітних сімей – 242 (0,7 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 235 (0,7 %);
- інші питання – 250 (0,8 %).
Не належало до компетенції Міністерства 147 звернень, які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені Управлінням звернень громадян та контролю виконання Мінсоцполітики за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У звітному періоді зареєстровано 1357 звернень від ветеранів війни. Насамперед, ветерани війни порушували питання щодо правильності обчислення пенсій, надання пільг та субсидій, забезпечення спецавтотранспортом.
Від осіб з обмеженими фізичними можливостями до Мінсоцполітики надійшло 5211 звернень (або 16 %).
У 2015 році керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 6333 звернень:
- у громадській приймальні Міністерства – 6016 звернень;
- у громадській приймальні Кабінету Міністрів України – 265 (23 лютого 2015 року – 72 особи, 27 квітня 2015 року – 55 осіб, 22 червня 2015 року – 45 осіб, 26 жовтня 2015 року – 54 особи, 28 грудня – 39 осіб);
- під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України – 52 (20 лютого 2015 року – 11 осіб, 12 травня 2015 року – 14 осіб, 18 серпня 2015 року – 12 осіб, 17 листопада – 15 осіб).
У розрізі респондентів до Мінсоцполітики надійшло через органи влади 9698 звернень (або 29,6 % від загальної їх кількості), з них:
- від Кабінету Міністрів України – 4853, від народних депутатів України – 1377;
- від інших органів, установ, організацій – 5761 (17,8 %);
- 180 листів від представників засобів масової інформації.
Найчастіше до Міністерства звертались народні депутати України Денісова Л. Л. (114 звернення), Каплін С. М. (79), Томенко М. В. (72), Кононенко І. В. (59). Найбільше звернень надіслали редакції газет: „Праця і зарплата” – 104, „Урядовий кур'єр” – 58.
У порівнянні з 2014 роком відсоток повторних звернень громадян збільшився та складає 18,8 % від загальної кількості громадян (проти 16,4 % за 2014 рік). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва (1298), Донецької (692), Київської (529), Луганської (382), та Дніпропетровської (309) областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення (23 % від загальної кількості повторних звернень), надання житлових субсидій, соціального захисту громадян з окупованих територій, щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, пільг інвалідам та ветеранам війни, соціального захисту постраждалих від Чорнобильської катастрофи, житлового питання, забезпечення інвалідів автотранспортом, санаторно-курортного лікування.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 18.01.2016 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 27808 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” –3724 звернення; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 244 звернення, знаходяться у стадії розгляду – 603 звернення.
Із загальної кількості звернень у звітному періоді особливому контролю підлягало 8558 (26 %) звернень громадян.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.10.2012 № 39541/1/1-12 стосовно упорядкування звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про стан організації роботи із зверненнями громадян, до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2015 року та за підсумками 2015 року (листи Мінсоцполітики від 09.04.2015 № 1728/0/10-15/03, від 14.07.2015 № 3687/0/10-15/03, від 15.10.2015 № 5344/0810-15/03, від 13.01.2016 № 122/0/10-16/03).
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Теги: