Перейти до головного вмісту

У Резерв+ з'явився новий тип відстрочки: хто може скористатися

28/11/2025

У застосунку для військовозобов'язаних Резерв+ з'явилася нова опція — тепер онлайн можна подати запит на відстрочку тим, хто має батька або матір з інвалідністю I чи II групи. Надана відстрочка автоматично продовжуватиметься відповідно до нового порядку оформлення і продовження відстрочок від мобілізації, що діє з 1 листопада 2025 року.

Новий тип відстрочки доступний для тих, хто доглядає за батьком або матір'ю з інвалідністю — своїми або чоловіка/дружини. Важливо: дані про встановлену інвалідність мають бути внесені до інформаційних систем Мінсоцполітики або Пенсійного фонду України.

Як подати запит

Ця відстрочка оформлюється за тим самим принципом, що й інші типи, і в застосунку вже налічується 11 таких.

Так, спершу оновіть Резерв+ до останньої версії. Ви можете також увімкнути автоматичне оновлення, щоб завжди користуватися актуальною версією.

1. Авторизуйтеся у застосунку.

2. Натисніть на три крапки на головному екрані → виберіть пункт «Подати запит на відстрочку».

3. Виберіть категорію «Маю батька або матір з інвалідністю».

4. Подайте запит і очікуйте сповіщення з результатом.

Наразі послуга доступна онлайн, якщо військовозобов’язаний — єдина повнолітня дитина людини з інвалідністю і в сім’ї є тільки один із батьків. Якщо є інші повнолітні діти або обидва батьки, подати запит не можна.

Що робити при відмові

Якщо ви маєте підстави для відстрочки, перевірте та актуалізуйте свої дані у системах Мінсоцполітики. Часто відмова пов’язана саме з відсутньою або некоректною інформацією в реєстрах.

Можуть відображатися два типи сповіщень:

  • «Ваших батька або матері не знайшли в реєстрах» — може бути відсутня інформація про людину з інвалідністю в системах Мінсоцполітики чи Пенсійного фонду України, або ж можуть бути неточності в персональних даних.
  • «Дані ваших батька або матері не дають підстави отримати відстрочку» — це означає, що інвалідність батька чи матері не тієї групи, або термін дії інвалідності закінчився.

В обох випадках радимо актуалізувати дані про людину з інвалідністю. Це можна зробити, звернувшись до:

  • органу соціального захисту населення (ОСЗН) за зареєстрованим місцем проживання;
  • центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Внести дані або їх оновити також можна онлайн — за допомогою Електронного кабінету особи з інвалідністю. Якщо людина ще не облікована в ЦБІ, потрібно пройти первинну реєстрацію.

Які документи потрібні для актуалізації та що варто перевірити, можна дізнатися за посиланням.


Теги: