Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаРеформиВизначаємо майбутнє: пенсійна реформа – стосується кожного

Визначаємо майбутнє: пенсійна реформа – стосується кожного

9 Червня 2017, 17:12

 

Колапс існуючої пенсійної системи вимагає впровадження стратегічних, прагматично виважених та результативних змін для забезпечення її збалансованості та функціонування.

 

Розбалансованість пенсійної системи призвела до тотального зубожіння пенсіонерів, втрати довіри громадян до власної держави та до катастрофічного рівня дефіциту Пенсійного фонду, який у 2016 році складав 145 мільярдів гривень (або шість відсотків ВВП). Це більше, ніж ми витрачаємо на власну оборону – що є просто неприпустимим в той час, коли країна воює.

Вихід із ситуації лише один – проведення пенсійної реформи.

В умовах, за яких українські пенсіонери опинились на межі виживання, метою пенсійної реформи є відновлення  соціальної справедливості пенсійного забезпечення та диференціації пенсії у прямій залежності  від тривалості стажу та рівня заробітку людини.

Наступним етапом на цьому шляху стане осучаснення пенсій для сьогоднішніх пенсіонерів. Останнє таке осучаснення проводилося ще у 2012 році, за параметрами 2007 року.

Це буде не разовим підняттям пенсій – механізм осучаснення закріплений у Законопроекті як обов’язковий щорічний захід, в прозорому режимі, з чіткою прив’язкою до показників зростання середньої заробітної плати та рівня інфляції.

Стратегічним завданням пенсійної реформи є усунення диспропорцій у самій програмі пенсійного забезпечення, створення системи, яка поверне довіру людей до держави та досягнення бездефіцитності бюджету Пенсійного фонду протягом десяти років – для забезпечення самодостатності солідарного рівня пенсійної системи.

 

Що є

У 2016 році, коли прийшов новий Уряд, прихований дефіцит бюджету Пенсійного фонду складав 105 млрд грн. Загальний – 145 млрд грн, власні надходження становили 112 млрд грн. У цьому, 2017 році, дефіцит Пенсійного фонду складає 141 млрд грн, власні ж надходження становлять  142 млрд.

Для порівняння, на оборону держава  витрачає 134 млрд грн, а на дотації Пенсійного фонду – 141 млрд. грн.

Чому так сталося? Сьогодні співвідношення працюючих (платників ЄСВ) та пенсіонерів досягло критичного рівня – і це жодним чином не зумовлено демографічними проблемами.

В Україні налічується 12 мільйонів пенсіонерів. При цьому, з 26 млн осіб працездатного віку: офіційно зайнятими вважаються  16 мільйонів; 2 мільйони офіційно безробітні; про зайнятість 8 мільйонів офіційна інформація відсутня. І навіть з цих 16 мільйонів працюючих соціальний внесок сплачують всього 10,5 мільйонів. Ще за півтора мільйони держава доплачує тим, хто  отримує соціальну допомогу. Отже, на одного пенсіонера приходиться, фактично, один платник ЄСВ. Наприклад, у Польщі, при таких самих демографічних показниках, внески сплачують 22 мільйони чоловік.

Такий стан речей у пенсійній системі зумовив дефіцит ресурсів навіть на виплату тих мізерних пенсій, які передбачені сьогодні. Саме дефіцит ресурсів унеможливив і проведення пенсійної реформи в минулому році.

Цей же дефіцит коштів Пенсійного фонду не дає можливості проводити осучаснення пенсій сьогоднішнім пенсіонерам – нормою Закону встановлено, що осучаснення пенсій проводиться у разі наявності коштів, які, зважаючи на критичний рівень дефіциту Пенсійного фонду, відсутні.

Окремо варто звернути увагу зменшення розміру ставки ЄСВ, яке не призвело до збільшення надходжень. Більше того, цей крок призвів до різкого зменшення надходжень від сплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду, що у свою чергу спричинило стрімке зростання його дефіциту.

 

Що зроблено

 Проблеми пенсійної системи України носять системний характер, саме тому Урядом було обрано комплексний підхід до їхнього вирішення. Першим кроком стала відв’язка мінімальної заробітної плати від прожиткового мінімуму, підвищення розміру мінімальних заробітних плат до рівня 3200 гривень та внесення змін до трудового законодавства в частині посилення відповідальності недобросовісних працедавців.

Усунення прив’язки розміру прожиткового мінімуму до мінімальної зарплати дозволило провести суттєве підняття рівня оплати праці, та, у свою чергу, забезпечило надходження ресурсів для подальших змін.

Підняття рівня мінімальної зарплати збільшило власні надходження до Пенсійного фонду – адже сьогодні 4,5 мільйони людей платять внески у мінімальному розмірі, і з них 47 тисяч є керівниками приватних підприємств.

Одночасно із цим було проведено зміни у трудовому законодавстві, що посилили відповідальність недобросовісних роботодавців, які порушували законеі права своїх працівників, не оформлюючи їх офіційно на підприємствах.

Зазначені кроки зменшили детінізацію ринку праці, забезпечили перехід коштів з тіні в економіку, збільшили кількість платників ЄСВ та надали державі ресурс для проведення наступних змін у пенсійній системі.

Так, станом на сьогодні власні надходження Пенсійного фонду зросли на 11 мільярдів гривень понад план. Це означає, що у розпорядженні Уряду вже наявний ресурс для здійснення наступного кроку пенсійної реформи – осучаснення пенсій.

 

Що буде зроблено

 

Зміни стосуватимуться усіх – як існуючих пенсіонерів так і молоде покоління. Кожен громадянин матиме право брати участь у пенсійній програмі – це добровільний вибір кожного.

Зміни для тих, хто вже вийшов на пенсію:

проведення осучаснення пенсій за прозорою формулою на основі сучасних економічних показників (розмір середньої заробітної плати та рівень інфляції);

осучаснення пенсій в автоматичному режимі. Уряд бере на себе зобов’язання проводити щорічне осучаснення пенсій, з прив’язкою до рівня росту середньої заробітної плати та рівня інфляції – відтепер збільшення пенсій не буде проводитися у ручному режимі;

працюючі пенсіонери отримуватимуть 100% своєї пенсії – зменшення розміру пенсії для них на 15% буде скасовано;

Зміни для тих, хто планує вийти на пенсію:

повернення довіри до держави через встановлення прозорих та єдиних правил для усіх – розмір пенсії залежатиме виключно від тривалості страхового стажу та розміру сплачених внесків;

можливість обирати вік виходу на пенсію, продовжуючи працювати та збільшуючи розмір пенсії з кожним відкладеним роком;

зарахування трудового стажу (до 2000 року) до страхового – періоди трудового та страхового стажу є рівнозначними при нарахуванні пенсій;

мотивація офіційно працювати – збільшення ролі стажу у пенсійному забезпеченні зацікавить працівників відстоювати власні права на чесну працю та соціальний захист.

 



Всі Реформи