Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівПро схвалення Концепції Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

Про схвалення Концепції Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року


Проект

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від                          2020 р. №
Київ

 

Про схвалення Концепції Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року

 

 

1. Схвалити Концепцію Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року, що додається.

Визначити Міністерство соціальної політики державним замовником Програми.

2. Міністерству соціальної політики разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати у тримісячний строк Кабінету Міністрів України проект Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року.

 

Прем’єр-міністр України                                                     Д. ШМИГАЛЬ

 

 СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від                                2020 р. №

КОНЦЕПЦІЯ
Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року

 

Проблема, яка потребує розв’язання

В Україні гострою проблемою залишається торгівля людьми. Довготривалий збройний конфлікт на Сході України, поширеність шахрайських схем вербування громадян, фінансова скрута, низький рівень життя та інші фактори ризику роблять населення України більш уразливими до потрапляння в ситуацію торгівлі людьми.

Про масштаби торгівлі людьми в Україні свідчить статистика, яка ведеться Мінсоцполітики (щодо кількості осіб, яким установлено статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми), Офісом Генерального прокурора (щодо злочинності, пов’язаної з торгівлею людьми, та кількості осіб, які потерпіли від злочинів, передбачених статтею 149 Кримінального кодексу України) і Державною судовою адміністрацією (щодо кількості вироків за відповідною кваліфікацією).

Про необхідність вжиття ефективних заходів щодо протидії торгівлі людьми в Україні свідчать також дані про кількість осіб, яким надано допомогу Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні – Агентством ООН з питань міграції   (далі – Представництво МОМ).

 

Показник

Орган, що надає інформацію

Всього (2012– 2019 рр.)

Кількість осіб, яким установлено статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми

Мінсоцполітики

874

Кількість зареєстрованих злочинів за статтею 149 Кримінального кодексу України

Офіс Генерального прокурора

1542

Кількість осіб, які потерпіли від злочинів, передбачених статтею 149 Кримінального кодексу України

Офіс Генерального прокурора

1343

 

Кількість кримінальних проваджень з винесенням вироку судами України за статтею 149 Кримінального кодексу України

Державна судова адміністрація

319

Кількість, які отримали реінтеграційну допомогу від Представництва МОМ

Представництво МОМ

8456

 

За результатами соціологічних досліджень, проведених громадськими організаціями з питань протидії торгівлі людьми, встановлено нові тенденції та виклики, які постають перед Україною у цій сфері:

кількість постраждалих від торгівлі людьми за останні три роки збільшилась до 49 тис. осіб;

у зв’язку з бойовими діями на Сході України найбільш уразливими до торгівлі людьми є внутрішньо переміщені особи; особи, які живуть в межах 20 км по обидва боки від лінії розмежування (особливо жінки з дітьми); особи, які живуть на тимчасово окупованих територіях (особливо жінки з дітьми); особи з інвалідністю або травмами; особи із серйозними захворюваннями або серйозними розладами здоров’я (зокрема, психічними); особи похилого віку та підлітки; малозабезпечені сім’ї; діти-сироти, які проживають поблизу лінії розмежування та на тимчасово окупованих територіях; представники національних меншин;

рівень обізнаності серед дітей та молоді щодо способів захистити себе від потрапляння в ситуацію торгівлі людьми порівняно з 2015 роком підвищився, але все ще залишається досить низьким (менше ніж 50 % загальної кількості опитаних громадян України).

Якщо до початку ХХІ ст. основним видом торгівлі людьми вважалась торгівля з метою сексуальної експлуатації жінок, то на сьогодні спостерігається тенденція поширення інших видів торгівлі людьми, а саме: примусова праця, рабство або звичаї подібні до рабства, використання у порнобізнесі, примусова вагітність, вилучення органів, проведення дослідів над людиною, використання у жебракуванні, втягнення в злочинну діяльність, використання у збройних конфліктах, усиновлення (удочеріння) з метою наживи, продаж дитини. Постраждалою особою може виявитися будь-яка людина незалежно від віку, статі, рівня освіти, соціального статусу, громадянства тощо.

Вразливими до потрапляння у ситуацію торгівлі людьми залишаються незаміжні жінки, самотні матері, розлучені особи, молодь, безпритульні діти, діти-сироти, особи, які виховувались у неблагополучних сім’ях, діти, народжені сурогатними матерями, сільське населення, іноземні громадяни – трудові мігранти, особи, які зазнали насильства (у тому числі сексуального), особи, які входять до складу малозабезпеченої сім’ї, особи з проблемами психічного здоров’я.

Поширення в Україні такого негативного явища, як торгівля людьми, зумовлене низькою якістю життя населення, диспропорціями розвитку ринку праці, поширенням зовнішньої трудової міграції та іншими чинниками. Активізувалась діяльність міжнародних злочинних угруповань, що збільшує ризик потрапляння людей у ситуації торгівлі людьми.

З огляду на велику різницю кількості постраждалих від торгівлі людьми осіб, виявлених за результатами проведених соціологічних досліджень, та осіб, яким встановлено статус постраждалої особи, очевидним є те, що недостатньо ефективно працює Національний механізм взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми, в питаннях ідентифікації та перенаправлення постраждалих осіб. Відповідно, невелика їх частка отримує послуги та необхідну допомогу.

Основними причинами такої ситуації є:

низький рівень поінформованості населення щодо проблеми торгівлі людьми;

низький рівень самоідентифікації постраждалих від торгівлі людьми осіб;

недостатня інституційна спроможність органів місцевого самоврядування у сфері запобігання та протидії торгівлі людьми;

відсутність спеціалізованих програм з надання необхідної допомоги дітям, постраждалим від торгівлі людьми.

   

Мета і строки реалізації Концепції 

Метою Концепції є забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері протидії торгівлі людьми, підвищення ефективності переслідування осіб, які вчиняють цей злочин або сприяють його вчиненню, а також захист прав осіб, що постраждали від торгівлі людьми, та надання їм допомоги.

Виконання Концепції передбачається протягом 2021–2025 років. 

 

Шляхи і способи розв’язання проблеми 

Уряд України розвиває державну політику у сфері протидії торгівлі людьми. Незважаючи на ратифікацію основних міжнародних документів та договорів у зазначеній сфері, реалізацію Закону України „Про протидію торгівлі людьми”, низки підзаконних нормативно-правових актів, активну участь міжнародних і громадських організацій у боротьбі з торгівлею людьми, проблема залишається актуальною.

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є розроблення та прийняття Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми, яка включатиме комплексну систему заходів, виконавцями яких будуть різні центральні та місцеві органи виконавчої влади, а також за згодою органи місцевого самоврядування та неурядові громадські організації.

Основними напрямами державної політики у сфері протидії торгівлі мають бути такі:

превенція та інформаційна робота (проведення соціологічних досліджень та інформаційних кампаній із залученням громадських організацій, засобів масової інформації, а також суб’єктів взаємодії, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми, для підвищення рівня усвідомлення проблеми торгівлі людьми, сприяння самоідентифікації постраждалих осіб та обізнаності населення);

удосконалення механізму ідентифікації та перенаправлення (підвищення рівня кваліфікації посадових осіб, які працюють з особами, в тому числі дітьми, які можуть бути постраждалими від торгівлі людьми або звертаються за отриманням статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми, посилення спроможності відповідних органів влади виявляти індикатори торгівлі людьми в осіб, які прибувають в Україну);

надання допомоги та послуг постраждалим від торгівлі людьми особам (врегулювання механізму надання безоплатної допомоги та спеціалізованих послуг особі, яка постраждала від торгівлі людьми, та грошової компенсації  для задоволення першочергових потреб, у тому числі тимчасового притулку);

забезпечення конфіденційності інформації (розроблення порядку забезпечення конфіденційності при обробленні інформації про особу, яка постраждала від торгівлі людьми);

посилення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування у сфері запобігання та протидії торгівлі людьми (підвищення відповідальності посадових осіб органів місцевого самоврядування, до функціональних обов’язків яких належить установлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми);

створення спеціалізованих програм ідентифікації та допомоги дітям (розроблення програм з метою зменшення вразливості до торгівлі людьми дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки);

запровадження системи ведення комплексних та уніфікованих форм збору достовірних даних про імовірно постраждалих та ідентифікованих постраждалих від торгівлі людьми осіб.

 

Прогноз впливу на ключові інтереси заінтересованих сторін

 Забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері протидії торгівлі людьми в Україні налагодить плідну співпрацю та взаємодію суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми.

Посилення державної політики у сфері протидії торгівлі людьми підвищить рівень обізнаності населення щодо проблеми торгівлі людьми, забезпечить захист прав та інтересів громадян України, які постраждали від торгівлі людьми.

Також реалізація державної політики у сфері протидії торгівлі людьми забезпечить зниження рівня вразливості громадян України до явища торгівлі людьми, організацію системи належного реагування на факти торгівлі людьми, дасть можливість своєчасно виявити та попередити осіб, які можуть потрапити в ситуації торгівлі людьми, та виявити постраждалих від торгівлі людьми осіб.

 

Очікувані результати 

Відповідно до виконання Концепції:

зросла кількість обізнаних та самоідентифікованих постраждалих осіб;

підвищено рівень професійної компетенції посадових осіб органів місцевого самоврядування у сфері протидії торгівлі людьми;

проведено заходи щодо посилення прикордонного контролю для запобігання протидії торгівлі людьми;

збільшено кількість осіб, які отримали додаткову фінансову допомогу та скористались усіма видами безоплатної допомоги, спеціалізованими послугами;

затверджено порядок забезпечення конфіденційності при обробленні інформації про особу, яка постраждала від торгівлі людьми;

створено окремі спеціалізовані програми, спрямовані на виявлення постраждалих дітей від торгівлі людьми та надання їм відповідної допомоги;

збільшено кількість ідентифікованих осіб, постраждалих від торгівлі людьми, та надано їм допомогу;

підвищено рівень відповідальності посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо проведення превентивної діяльності у сфері запобігання та протидії торгівлі людьми;

впроваджено систему ведення комплексних та уніфікованих форм збору достовірних даних про імовірно постраждалих та ідентифікованих постраждалих від торгівлі людьми осіб.

 

Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів 

Фінансування передбачається за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяг видатків визначатиметься щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік з урахуванням їхніх можливостей.

 


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
1
Додано пропозицій:
1
Підтримка проекту:Так:0  Ні:1
Обговорення з 30 Вересня 2020р. по 30 Жовтня 2020р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів