Міністерство соцiальної політики України


Нові правила ввезення та обліку гуманітарної допомоги: відповіді на типові запитання

3 Листопада 2023, 17:23

 

З 1 грудня набувають чинності зміни до правил ввезення та обліку гуманітарної допомоги. Відповідні зміни були затверджені постановою Кабміну «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану». 

Відповідно до постанови, змінюються правила ввезення та обліку гуманітарної допомоги, а інформація про неї буде оцифрована в автоматизованій системі.

Серед основних змін:

За допомогою веб-платформи “Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги”, організації, які збираються ввезти гуманітарну допомогу, зможуть зареєструватись, авторизуватись на сайті, сформувати та подати декларацію. Декларація шляхом інформаційного обміну буде прямувати на митницю. Система автоматично присвоюватиме декларації унікальний код. За цим кодом митники пропускатимуть вантаж. Декларативний принцип ввезення гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану буде збережено, процес ввезення таких вантажів спрощено.

До 15 числа наступного за звітним місяцем організація, яка завезла гуманітарну допомогу має сформувати в системі автоматичний звіт. У нього вона має вказати “статус” допомоги, яку отримала, чи вона роздана, якщо так, то коли і де, якщо не роздана, чи є залишки це також вказується у звіті. Звіт носить описовий характер. 

Це означає, що гуманітарна допомога для військових буде завозитись без потреби у наявності гарантійного листа. Інформація про такі вантажі буде закрита для загалу з міркувань безпеки. 

 

Як працюватиме цифровий алгоритм? 

  1. Користувач має зареєструватись в Автоматизованій системі за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). 

  2. Після цього отримати номер в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги

  3. Внести перелік товарів, які планується завозити 

  4. Зберегти унікальний код гуманітарної допомоги

  5. Подати декларацію з унікальним кодом на митницю в електронній або паперовій формі

  6. Ввезти допомогу

  7. Розподілити

  8. Звітувати

 

З 1 листопада розпочалось до тестування вебплатформи для ввезення та обліку гуманітарної допомоги. 

Головна мета цього етапу – виявити, що можна покращити в роботі, де є проблемні місця та яким чином оптимізувати процес. Тому ми очікуємо на активний зворотній зв’язок, щоб згодом запустити систему повноцінно!

Важливо: тестовий період означає лише можливість ознайомитись із роботою системи, алгоритмом. Про необхідність всіх отримувачів гуманітарної допомоги користуватись цією системою з 1 листопада не йдеться.

 

Як долучитись до тестування?

1. Зайдіть на портал https://human-help.ioc.gov.ua/login-page.

2. Увійдіть в кабінет за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) – він є у кожної юридичної особи, що має принаймні банківський рахунок

3. Якщо організація раніше не мала статус отримувача гуманітарної допомоги, то їй варто після входу в систему провести реєстрацію – фактично підтвердити в системі, що всі її дані правильні та отримати номер в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги

4. Спробуйте сформувати дані про вантаж

5. Після цього складіть митну декларацію

6. Протестуйте формування інвентаризаційного опису (для бюджетних установ це буде обов’язкова форма, для інших отримувачів – у разі неспівпадіння у заявленій та фактично отриманій допомозі)

7. Заповніть звіт

 

Детальну інструкцію, як користуватись системою, можна знайти за посиланням

У випадку запитань щодо долучення до процесу тестування, звертайтесь за номером телефону (044) 494-19-10.

Залишити зворотній зв’язок про користування системою можна за електронною поштою: callcenter@ioc.gov.ua.

Для оперативної взаємодії з технічною командою запрошуємо приєднатись до чату щодо тестування послуги. 

 

Відповіді на типові запитання

 

Чи повинен отримувач, який вже є в реєстрі, реєструватись в системі знову чи це буде автоматично? 

 

Чи доступ за КЕП від імені юридичної особи повинен здійснювати керівник, чи будь-яка особа, яка буде визначена в рамках посадових обов'язків  відповідальною за користування системою?

 

Скільки часу буде займати розгляд та надання унікального коду?

 

Чи передбачено існування плану розділу та як він тоді має формуватись?

 

Інвентаризацію треба буде проводити, коли отримувач благодійний фонд? Чи це стосується тільки органів місцевого самоврядування?

 

Інвентаризаційний опис складається благодійним фондом  лише у випадку, якщо при доставці виявлено недостачу? Як це співвідноситься з тим, що звіти мають подавати всі? 

 

Яка форма  звіту, де її знайти, чи  цей  звіт  буде  в  автоматизованій  системі  чи  буде вручну  набиратися? 

 

Чи буде розглядатися можливість подання звітів раз на 3 місяці, а не щомісяця до 15-го числа?

 

В якому вигляді звітувати про роздану гуманітарку? Особливо в регіонах які обстрілюються і немає зайвого часу на документи? 

 

Як звітувати про медицину, турнікети і т.д.? 

 

Якщо отримувач вніс в систему товари гуманітарної  допомоги  чи  потрібно  водію при перетині  кордону  знову  подавати  декларацію?

 

Чи можна залучити митних брокерів для оформлення митної декларації? Чи лише отримувач повинен заповнювати митну декларацію під своїм КЕП?

 

Чи потрібні для подання митної декларації попередні листи від набувачів? 

 

Чи будуть визнаватись товари військового призначення (ТВП) гуманітарною допомогою?

 

Чи можна буде передати актом гуманітарну допомогу на військовослужбовця?

 

Як декларувати гуманітарний вантаж якщо він іде разом з іншим вантежем (наприклад: наші 1.5 т їдуть в вантажівці в складі 40 т гуманітарного вантажу для інших фондів)? 

 

Чи потрібно заповнювати кілька декларації, якщо вантаж везеться кількома авто? 

 

Як і коли треба вказувати дані перевізників вантажу?

 

Якщо гуманітарний  вантаж для нашої організації їде різними рейсами (частина з Німеччини, частина з Англії) заповнювати форму під кожен вантаж окремо?

 

Чи треба перевізникові заповнювати декларації чи інші документи для провезення гуманітарного вантажу?

 

Якщо на пункті пропуску не буде доступу до інтернету, яким чином буде відбуватись оформлення вантажу? 

 

Для придбання товарів на території України (без ввезення) гуманітарною організацією за кошти донорів для подальшої їх дистрибуції діятиме такий же алгоритм?

 

Чи може заклад охорони здоров'я бути напряму отримувачем гуманітарної допомоги та користуватися електронною системою?




Адреса цієї сторінки: http://www.msp.gov.ua/news/23190.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове