QA щодо одноразової грошової допомоги від держави для постраждалих від підриву Каховської ГЕС
Який розмір одноразової матеріальної грошової допомоги постраждалим від підриву Каховської ГЕС?
Розмір допомоги складає 5 тис. грн на кожну особу, в т.ч. – на неповнолітніх дітей.
Хто визнається постраждалим від підриву Каховської ГЕС?
Постраждалими визнаються ті особи, які – на момент виникнення надзвичайної ситуації, –
проживали/були зареєстровані/задекларовані у населених пунктах, що розташовані в районах підтоплень Миколаївської та Херсонської областей. Перелік населених пунктів, що розташовані в районах підтоплень разом із переліком вулиць та адрес (за можливістю) затверджується Миколаївською та Херсонською обласними військовими адміністраціями;
перемістилися після 06 червня 2023 р. з тимчасово окупованих російською федерацією територій Миколаївської та Херсонської областей, які розташовані в районах підтоплень зазначених регіонів.
Куди і які документи необхідно подати для отримання допомоги?
Заява подається особисто до органів соціального захисту.
Також її можна передати через старосту, начальника сільської, міської військової адміністрації або уповноважену ним особу до органу соцзахисту населення. Окрім Заяви, необхідні будуть:
документ, що посвідчує особу, або єДокумент,
документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків,
для дітей – свідоцтво про народження дитини або е-свідоцтво про народження. Інформація про неповнолітню дитину включається до заяви одного з батьків.
Що робити, якщо документи втрачені або зіпсовані?
Якщо документи були втрачені, людина може пред'явити їхні скан- чи фотокопії або використовуються відомості з Єдиного державного демографічного реєстру та інших державних інформаційних ресурсів.
Хто може подати Заяву про отримання матеріальної грошової допомоги за недієздатну особу?
Заяву про надання матеріальної грошової допомоги особі, яка визнана судом недієздатною, може подавати її законний представник (для недієздатних осіб, яким призначено опікуна) або уповноважена особа органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, яким опікуна не призначено або втрачено з ним зв’язок під час дії надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях).
Чи можна подати заяву онлайн?
Ні, заява подається особисто.
Як подати заяву людині, яка, за станом здоров'я, обмежена в пересуванні?
Її можна передати через старосту, начальника сільської, міської військової адміністрації або уповноважену ним особу до органу соцзахисту населення.
Чи обмежується термін подачі заяви?
Звернутися із заявою до органів соцзахисту можна до 31 серпня 2023 року (включно).
Наскільки швидко я отримаю кошти після подачі заяви?
Рішення про надання матеріальної грошової допомоги приймається органом соціального захисту населення протягом 10 робочих днів з дня подання заяви.
Як можна буде отримати кошти? На банківський рахунок чи готівкою?
Зазначені кошти можна отримати:
1. через виплатні об’єкти Укрпошти (з доставкою додому, безпосередньо у виплатному об’єкті, на стоянках пересувних відділень, отримання коштів у готівковій формі з поточного (карткового) рахунка одержувача через платіжні термінали тощо);
2. через установи уповноважених банків на номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) з можливістю отримання готівкових коштів через встановлені платіжні термінали.
Чи можуть кошти доставити за місцем перебування людині, яка самостійно не може пересуватися?
Так, грошова допомога може виплачуватись з доставкою додому.
Чи має право людина на отримання допомоги, якщо орендувала житло у підтопленому населеному пункті, але не має договору про оренду?
Так, має право, за умови іншого документального підтвердження факту проживання у населеному пункті, що розташований в районах підтоплень Миколаївської та Херсонської областей.
Таким документальним підтвердженням може бути військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби; трудова книжка із записами про трудову діяльність; документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно; свідоцтво про базову загальну середню освіту; атестат про повну загальну середню освіту; документ про професійно-технічну освіту; документ про вищу освіту (науковий ступінь); довідка з місця навчання; рішення районної держадміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування; документи закладів охорони здоров’я.
Чи необхідно звітувати на що саме були витрачені кошти?
Ні, не треба.