Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаСоціальні послугиСоціальні послуги: допомагаючи, не зашкодь

Соціальні послуги: допомагаючи, не зашкодь

24 Лютого 2021, 10:31

Громади мають визначати потребу в їх кількості, якості та спрямуванні, а держава — контролювати

 

Соціальні послуги — це допомога, піклування і турбота, яких потребує чимало українців. Серед них літні й хворі, дорослі й неповнолітні з інвалідністю, родини, що потрапили у несприятливі життєві умови. 2020 року набув чинності Закон України «Про соціальні послуги». На жаль, трагедії, як та, що сталася наприкінці січня на околиці Харкова в пансіонаті «Золотий час», коли у вогні загинуло 15 осіб, досі трапляються. Як з’ясувалося згодом, заклад навіть не було позначено на мапі міста. У його керівництва не було жодних дозвільних документів на проведення такої діяльності, а в персоналу — навіть медичних книжок.

Як запобігти повторенню таких трагедій у майбутньому? Чи може на це вплинути держава? Як поліпшити надання соціальних послуг і посилити контроль за їх якістю? Із цими запитаннями «УК» звернувся до міністра соціальної політики Марини Лазебної.

«Соціальні послуги — це те, запит на що є в кожній громаді. І тому наша мета — щоб кожна людина мала безперешкодний доступ до якісних соціальних послуг за місцем проживання, щоб у будь-якому куточку України такі послуги були гарантованого обсягу та якості».

Закон «Про соціальні послуги» чинний рік, із січня 2020-го. Відповідно до нього та реформи з децентралізації, саме громада стала центром, який виявляє осіб, що потребують соціальних послуг, оцінює їхні потреби, забезпечує надання, розвиває необхідну для цього інфраструктуру на базі комунальних і приватних надавачів соціальних послуг.

Держава тут встановлює правила: стандарти гарантованого обсягу та якості послуг, вимоги до надавачів, правила оплати, соціального замовлення тощо. Ті, хто надають такі послуги, мають виконувати ці правила.

Протягом 2020 року уряд ухвалив необхідну нормативну базу для регулювання всіх ключових етапів надання послуг людям — від виявлення та оцінки потреб людей до якості конкретної послуги.

Міністерство стандартизувало вже 23 соціальні послуги. Це найзатребуваніші й найпопулярніші, або, як називає їх сам закон, базові. Серед них догляд удома й денний догляд — послугу нині отримують понад 800 тисяч осіб, натуральну допомогу — майже 400 тисяч, соціальну адаптацію — приблизно 300 тисяч, соціальний супровід сімей у складних життєвих обставинах — 40 тисяч родин, стаціонарний або паліативний догляд — понад 60 тисяч. Місцева влада визначає потребу людей у цих послугах, закладає їх у плани розвитку громад і планує видатки.

 Відповідальних запрошуємо до реєстрації

Щоб людина мала інформацію, де можна отримати ту чи іншу послугу за місцем проживання, із січня 2020 року розпочато формування реєстру надавачів соціальних послуг в тестовому режимі. За підсумками тестового періоду роботи реєстру 27 січня 2021 року уряд затвердив постанову «Про Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг», яка визначає правила його формування та ведення, доступ суб’єктів до нього. Фахівці Мінсоцполітики надали інструкції працівникам облдержадміністрацій, як ефективно працювати з реєстром і надавачами послуг.

У цьому реєстрі міститься інформація про майже 3 тисячі надавачів соціальних послуг. З них близько 2 тисячі — комунальної власності й понад 700 — приватної. Інформацію про них у вигляді інтерактивної мапи розміщено на сайті Мінсоцполітики, вона доступна всім зацікавленим. Відомство виступає саме за таке державно-приватне партнерство на ринку соціальних послуг.

Ринок надання соціальних послуг приватними надавачами існує. Але переважно цей ринок нині в тіні, його необхідно виводити на світло, забезпечувати прозорість, наявність достовірної інформації про нього у споживачів.

Щоб трагедія не повторилася

У контексті пожежі, що сталася в Харкові, як з’ясувала урядова комісія вже після трагедії, будівлі пансіонату не було на карті міста. Його не було офіційно введено в експлуатацію. Тобто юридично її та закладу, який у ній розміщувався, не існувало. А тому заклад ніколи не перевіряли ні пожежна охорона, ні інші контролюючі органи. Тобто не перевіряли виконання базових вимог: протипожежної безпеки, дотримання будівельних норм, не кажучи вже про вимоги Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності.

У міністерському реєстрі їх, зрозуміло, також не було. Однак заклад працював два роки, і про нього не могла не знати місцева адміністрація, адже там помирали літні люди із природних причин. Видавали свідоцтва про смерть.

Що може держава зробити нині? Насамперед виявити всіх надавачів соціальних послуг і зробити це виявлення постійним процесом. Перевіряти, чи дотримуються вони у своїй діяльності вимог до надавачів і стандартів надання послуг. Держава зацікавлена, щоб такі заклади, комунальні чи приватні, працювали, на їхні послуги є попит, вони потрібні людям. Але важливо робити це офіційно, перебувати в реєстрі. До слова, це додатковий спосіб інформувати споживачів про свої послуги, адже реєстр публічний, і у міністерстві заохочують людей користуватися послугами тих закладів, інформація про які міститься у реєстрі.

Після харківської трагедії понад 50 приватних закладів, що надають соціальні послуги, протягом тижня додалися до нашого реєстру із власної ініціативи. Тих, хто намагатиметься і надалі працювати в тіні, обов’язково виявлятимуть.

«За моїм дорученням Національна соціальна сервісна служба за участі обласних та Київської міської державних адміністрацій проводять роботу з виявлення і внесення до реєстру інформації про надавачів соціальних послуг з тимчасовим або постійним проживанням громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, бездомних, звільнених з місць позбавлення волі, із залежністю від наркотичних засобів чи психотропних речовин та забезпечують моніторинг діяльності надавачів соціальних послуг на предмет відповідності законодавчим вимогам», — каже урядовець.

За перший місяць такої роботи вже виявили 786 надавачів послуг, щодо яких не було інформації, перевірили 620 з них.

Нелегалами займатимуться правоохоронці

Керівництво частини закладів могло забути подати інформацію про себе або не знати про такий свій обов’язок. Проте буває, що діяльність свідомо приховують, щоб уникати виконання вимог. Такими закладами, безумовно, займатимуться правоохоронні органи.

Міністр наголошує: держава зацікавлена в розвитку конкурентного, прозорого ринку надання соціальних послуг надавачами всіх форм власності. Вона працює над механізмами активного залучення й підтримки добросовісних надавачів, які дотримуються стандартів діяльності й забезпечують якість надання послуг. Але держава повинна мати дієві механізми виявлення й відсторонення від надання послуг недобросовісних надавачів, притягнення їх до відповідальності.

Тому уряд утворив робочу групу для вдосконалення законодавства щодо розвитку і регулювання ринку соціальних послуг. До неї увійшли представники влади й експерти цього ринку та надавачі послуг. Її завдання — створити умови для прозорого розвитку ринку соціальних послуг, його ефективної та безпечної роботи на користь людей, поінформованості споживачів соціальних послуг про можливості їх отримати, стандарти та надавачів, не надмірного, але достатнього регулювання ринку, прозорого фінансування надання соціальних послуг надавачами всіх форм власності.

Основні стратегічні напрями розвитку системи надання соціальних послуг в Україні — це завершення стандартизації гарантованого обсягу та якості соціальних послуг, підвищення спроможності місцевої влади в організації їх надання, розроблення підходів до поєднання медичних та соціальних послуг у межах одного закладу, який надає послуги з цілодобовим проживанням, забезпечення ефективної роботи механізмів державно-приватного партнерства на цьому ринку.

«Якісні та доступні соціальні послуги для кожного українця можливі тоді, коли держава задає стандарти, розвиває та регулює ринки таких послуг, надавачі дотримуються цих стандартів, а споживач має повну й доступну інформацію про них», — резюмувала Марина Лазебна.

 

 

Урядовий кур"єр



Всі Соціальні послуги