Міністерство соцiальної політики України


Підведено підсумки роботи гарячої лінії з питань порушень при наданні соціальної підтримки

6 Серпня 2020, 15:49

 

Проблематика порушень під час надання житлових субсидій стала абсолютним лідером за часткою повідомлень громадян на пілотну безкоштовну гарячу лінію з питань порушень при наданні соціальної підтримки - 75,8% дзвінків абонентів стосувалися саме цього найпоширенішого виду державної допомоги.

Щодо інших програм соціальної підтримки, найбільше повідомляли  про порушення при наданні допомоги сім’ям із дітьми (8,2%), проблеми з наданням соціальних послуг (3,8%), порушення при наданні соціальних допомог особам з інвалідністю (2,2%), внутрішньо переміщеним особам (1,1%), соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (1,1%); тимчасової державної допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів (1,1%), інших видів державної соціальної підтримки (5,1%).

Інформація щодо порушень, про які громадяни повідомляли на гарячу лінію,  щотижнево передавалася Міністерству соціальної політики, яке,  в свою чергу, направляло її місцевим органам соціального захисту населення для здійснення відповідного реагування.

Завдяки дзвінкам небайдужих людей було проведено перевірки і виявлено порушення за фактами щодо прихованої зайнятості (як у межах України, так і за кордоном); приховування отриманих доходів; наявності або, навпаки, відсутності сімейних відносин, що впливають на призначення соціальної підтримки тощо. В усіх підтверджених випадках неправомірного отримання коштів надання соціальної допомоги було припинено.

У повідомленнях про порушення посадових осіб здебільшого йшлося про некоректно нараховані суми соціальних виплат, періоди, на які їх призначено, терміни розгляду звернень про надання соціальних допомог. Абоненти повідомляли випадки, коли посадовці для призначення соціальної підтримки вимагали документи, не передбачені законодавством та «запускали» заявників бюрократичними колами. Щодо таких повідомлень Мінсоцполітики провадило оперативне реагування з метою захисту законних прав громадян на отримання допомоги від держави.

Пілотна гаряча лінія з питань порушень при наданні соціальної підтримки функціонувала з 27 вересня 2018 року по 30 квітня 2020 року у рамках проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”, що впроваджується за сприяння Світового банку. На безкоштовний номер 0-800-50-27-57 громадяни повідомляли про факти неправомірного надання чи отримання субсидій, інших видів соціальної допомоги та соціальних послуг, а також отримували консультації з даного кола питань.

За період роботи гарячої лінії операторами було прийнято та здійснено обслуговування 25,5 тисяч дзвінків громадян. 23,5 тисяч абонентів отримали консультацію зі своїх питань.

Також близько 1,9 тисяч громадян повідомили про припущені, на їхню думку, порушення з боку посадових та фізичних осіб при наданні соціальної підтримки. З них 47,6 % склали повідомлення про порушення з боку посадовців, а 52,4% повідомлень стосувалися порушень фізичних осіб - одержувачів допомоги.

Найактивніше повідомляли про порушення мешканці Сумської області з показником 10,3 повідомлення на 100 тисяч населення регіону, а також Чернігівської (8,8), Кіровоградської (8,4) та Дніпропетровської (6,6) областей. Найменше  повідомлень  на гарячу лінію надійшло  від жителів Одещини та Тернопільщини –  лише по 2 повідомлення на 100 тисяч населення у кожному з регіонів.  А у  середньому по Україні цей показник склав 4,5 повідомлень на 100 тисяч населення.

За час свого функціонування гаряча лінія з питань порушень при наданні соціальної підтримки дала змогу краще з’ясувати потреби громадян, заохотити їх до безпосередньої участі у контролі надання соціальної підтримки. І водночас –  напрацювати аналітичний матеріал для розробки ефективних механізмів, які дадуть змогу більш адресно та якісно допомагати найменш захищеним верствам населення.

Наразі такі механізми контролю при наданні соціальної підтримки розробляються з урахуванням успішного міжнародний досвіду у рамках проекту «Справедлива підтримка», що втілюється за сприяння Світового банку.

 А забезпечити їх практичне впровадження та гарантувати громадянам держави реальний захист їхніх прав на гідну підтримку покликана Національна соціальна сервісна служба України. Створення цієї нової інституції державної виконавчої влади передбачає Концепція реалізації державної політики соціального захисту населення та захисту прав дітей,  яку розробили у Мінсоцполітики. Запровадження Нацсоцслужби дасть змогу в умовах децентралізації сформувати ефективну систему управління у сфері соціального захисту та забезпечити , щоб у кожному куточку України соціальна підтримка надавалася адресно та якісно і найповнішою мірою полегшувала життя тим, кому сьогодні найважче.

Ознайомитися з аналітичними матеріалами щодо діяльності гарячої лінії можна на сайті Мінсоцполітики за посиланням.

Зі зверненнями щодо проблемних питань соціального захисту телефонуйте за номером Урядової гарячої лінії 1545.




Адреса цієї сторінки: http://www.msp.gov.ua/news/18937.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове