Міністерство соцiальної політики України


Мінсоцполітики посилить увагу до якості соціальних послуг для найменш захищених громадян

4 Серпня 2020, 14:22

 

Розвиток соціальних послуг та поліпшення якості їх надання визначено одним з пріоритетів у Концепції реалізації державної політики соціального захисту населення та захисту прав дітей, яку розроблено Мінсоцполітики. Адже цей вид соціальної підтримки передусім надається найменш захищеним громадянам – людям похилого віку, особам з інвалідністю, людям та сім’ям, що опинилися у складних життєвих обставинах.

У рамках проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України», який Мінсоцполітики реалізує за сприяння Світового Банку, розроблено механізм державного контролю за адресністю та якістю надання соціальних послуг. Пропонований комплексний підхід базується на успішному європейському досвіді і покликаний мотивувати  надавачів соціальних послуг забезпечувати більш якісну підтримку тим, хто її передусім потребує. 

У його основі - детальне вивчення особливостей організації соціальної послуги у кожному конкретному випадку та її орієнтованості на реальні потреби людини. До уваги братиметься не лише обсяг надання тієї чи іншої соціальної послуги та її відповідність державним стандартам, а і те, якою мірою вона враховує потреби конкретного отримувача, його індивідуальні особливості та характер складних життєвих обставин.

Особлива увага у ході державного контролю надання соціальних послуг приділятиметься забезпеченню дотримання прав людини і прав дитини – особливо, у закладах стаціонарного проживання та цілодобового соціального обслуговування. Також перевірятиметься використання ресурсів під час надання соціальних послуг, наявність у надавача фахівців необхідного рівня кваліфікації, відповідних приміщень, обладнання тощо.

Розроблені методичні рекомендації  визначають відповідність організації надання тої чи іншої соціальної послуги, а також - що і у який спосіб контролюватиметься.

Такий підхід робить процес перевірки неупередженим, прозорим і зрозумілим усім його учасникам. Адже важливим завданням державного контролю є співпраця з надавачами соціальних послуг з метою вдосконалення їх роботи та розвитку якісних соціальних сервісів, доступних для людей.

На часі - тестування розроблених механізмів. Пілотні перевірки відбудуться у шести установах, що надають соціальні послуги догляду вдома, стаціонарного догляду та соціального супроводу. Це територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), будинки-інтернати для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, центри соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді. Накопичений досвід дозволить вдосконалити механізми контролю для їх подальшого поширення в масштабах держави.

Забезпечувати належний рівень впровадження нових підходів та управління системою соціальних послуг покликана Національна соціальна сервісна служба України. Це нова інституція державної виконавчої влади, що провадитиме реалізацію державної політики соціального захисту населення і захист прав дітей, а також здійснюватиме державний контроль за додержанням вимог законодавства у цих сферах. З її утворенням держава отримає дієві механізми контролю адресності та якості надання соціальних послуг, яких вона досі не мала. Адже на даний час організацію соціальних послуг і контроль за їх наданням покладено на органи місцевого самоврядування, які і є засновниками закладів, що надають послуги, а це може спричинити конфлікт інтересів.

Початок функціонування Нацсоцслужби дасть змогу в масштабах держави сприяти розвитку якісних соціальних послуг – передусім, на рівні місцевих громад, де у них відчувається найгостріша потреба. А також -дозволить за допомогою сучасних механізмів ефективно контролювати, щоб в усіх куточках України люди, які потребують соціальної підтримки, одержували її у повному обсязі, належної якості, відповідно до затверджених стандартів і вимог.

 




Адреса цієї сторінки: http://www.msp.gov.ua/news/18931.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове