Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиCоціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практики
ДП "Інформаційно-обчислювальний центр"ДП "Соцінформ"ДП "Технік"ДП "Центр сертифікації технічних засобів реабілітації та послуг"Казенні та державні експериментальні протезно-ортопедичні підприємства
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоціальні послугиПатронатна сім"яНаставництвоПрийомна сім"я/Дитячий будинок сімейного типуОпіка/ПіклуванняУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Переселенцям з зони АТОПереселенцям з КримуБезпритульнимЮридична допомогаВетеранам війни та учасникам АТО
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отриманняГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-сервісиДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняВідкриті дані УкраїниE-Social
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Стратегія комунікацій 2018 - 2021Презентації
ГромадянамЗвернення громадянПенсіїМатеринство, сім'я, дітиМатеріальні виплати, компенсації та субсидіїІнвалідністьСоціальні гарантіїБланкиОздоровлення та відпочинок дітейСфера зайнятостіСанаторно-курортное лікуванняПублічна інформаціяІнформація для переміщених осібПерепідготовка військовослужбовцівВолонтерствоЗаробітна плата та умови праціРомським національним меншинамПро конкурсний відбір проектів Донецької області
ІнвалідністьРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітаціїОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2018Програма придбання спеціально обладнаних автомобілів
КомандаРева Андрій ОлексійовичКрентовська Ольга ПетрівнаІванкевич Віктор ВікторовичФедорович Наталія ВолодимирівнаШамбір Микола ІвановичЧуркіна Олександра ІгорівнаПопова Лариса Віталіївна
ЛіцензуванняНормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордономРішення у сфері ліцензування
Матеріальні виплати, компенсації та субсидіїСубсидіїДержавні допомоги, компенсаціїВиплати по безробіттюПільги на проїзд
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиСім`яВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітейКартки про надання сім"ям соціальних послугМатеринствоДитина
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоПроекти, що підтримуються МБРР
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Центр підвищення кваліфікації працівників сфери управління Міністерства соціальної політики України (м. Київ)Дніпропетровський інститут професійного розвитку і освітиІнститут підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (м. Краматорськ)Науково-дослідний інститут праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України (м.Київ)
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівСім`я та дітиОсоби з інвалідністюПенсіїСубсидіїТрудовий кодекс
Очищення владиРезультати проведення перевірки
Державна служба з питань праціДержавна служба у справах ветеранів війни та учасників АТОДержавна служба зайнятостіФонд соціального захисту інвалідів
Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля»Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь»Львівський міжрегіональний центр соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідівДонбаський міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідівВінницький центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Промінь"Всеукраїнський центр реабілітації інвалідів "Віра, надія, любов"Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідівДержавний комплекс соціальної реабілітації дітей-інвалідів
ОрганізаціямЛіцензуванняТендериСоціальний діалог
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"Міжвідомча координація оздоровлення та відпочинку дітей
ПенсіїЗагальні положенняОсобам з ІнвалідністюПрацюючим пенсіонерамВиди пенсійПризначення та перерахунокПенсії громадянам, що за кордономДовідкова інформаціяСпростовуємо міфи про пенсійну систему
Прес-центрЗМІ про насНовиниФотогалереяВідеогалереяКонтакти для ЗМІ
Про міністерствоКомандаСтруктура центрального апарату МіністерстваВідомстваКонтактиВакансіїПрофспілкаГромадська радаМіжнародна діяльністьЕлектронне зверненняЗМІ про насАнонсиВідкриті даніПоложення про Міністерство соціальної політикиПротидія торгівлі людьмиГендерна політикаОчищення владиАнтикорупційна діяльністьГуманітарна допомогаДецентралізація владиКонсультації з громадськістюРеформа Міністерства
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервіси
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Сфера зайнятостіПрофесійне навчання дорослого населенняЗайнятість молодіТрудова міграціяМеханізми заохочення зайнятості
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамДержслужбовцямГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиСтрахуванняЦентри захисту
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
ВакансіїІнформація про оголошення конкурсуІнформація про результати конкурсуЗразки документівАрхів вакансій
Відкриті даніДержзакупівліЗвітиМоніторинг
ВідомстваОргани та установи в складі МіністерстваНавчальні заклади та наукові установиДержавні центри комплексної реабілітаціїДержавні підприємстваСанаторії
Заробітна плата та умови праціЗаробітна платаРобочий час та час відпочинкуУмови праці та охорона праці
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ЗвітиДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаРеформиСпростування маніпуляцій щодо проекту змін до порядку нарахування та сплати ЄСВ

Спростування маніпуляцій щодо проекту змін до порядку нарахування та сплати ЄСВ

21 Листопада 2018, 17:05

Продовжуємо розбирати основні маніпулятивні технології на соціальну тематику, що з'являються в інформаційному просторі. На превеликий жаль, відсутність моральних запобіжників за наявності особистого інтересу авторів цих технологій, роблять їх ефективними для споживання населенням та подальшої ретрансляції. Тому спростування таких маніпуляцій  важливо у процесі  впорядкування правил щодо сплати ЄСВ . Отже, по порядку.

 

«Нові правила ЄСВ це тиск на бізнес»

"Тиск на бізнес" це взагалі універсальна теза, яку цілком справедливо можна назвати кредо усіх пошановувачів тіньового ринку. Вимога виконувати закони - "тиск на бізнес", сплата податків - "тиск на бізнес", потреба забезпечувати права працівників - "тиск на бізнес"... гасло на усі випадки життя «тіньовиків». Чому йдеться про «тіньовиків» у питанні сплати ЄСВ? Тому, що нові правила ЄСВ це насправді тиск на тіньовий бізнес.

Кого торкнуться нові правила, за умови їхнього ухвалення? У першу чергу тих, хто отримує високі зарплати. Справа в тому, що за сьогоднішніми правилами ЄСВ нараховується лише на частину таких зарплат. Це призводить до кількох негативних речей: пенсія нараховується відповідно до сплачених внесків, отже, навіть за високих зарплат ці люди отримуватимуть у майбутньому пенсії, які не відповідатимуть високому розміру чесних доходів; обмежується розмір власних надходжень до Пенсійного фонду для виплат пенсій сьогоднішнім пенсіонерам; створюються тепличні умови «тіньовикам» для ухилення від сплати ЄСВ.

 

«Нові правила ЄСВ на «тіньовиків» не вплинуть»

Найпоширеніша тіньова схема для ухилення від сплати ЄСВ, це нарахування кількамільйонної зарплати одному працівнику, та на рівні мінімальної усім іншим робітникам. Таким чином, ЄСВ сплачується лише з невеликої частини (55 тисяч гривень) кількамільйонної зарплати, частина від зекономленої різниці виплачується працівникам у конвертах, а частина зекономленого, а насправді вкраденого з майбутніх пенсій цих працівників та сьогоднішніх виплат пенсіонерам, йде в кишені тіньовиків. У результаті, робітники отримують ЄСВ у мінімальному розмірі, і відповідно отримуватимуть мінімальні пенсії, яким вони будуть дуже дивуватися у майбутньому, а сьогоднішні пенсіонери отримують мізерні пенсії через малі надходження до Пенсійного фонду.

Ще потужнішою схема є нарахування мільйонної зарплати одному працівнику, який має додаткові пільги на сплату ЄСВ, так внески мінімізуються ідеально, а прибутки тіньовиків ще збільшуються.

Це не поодинокі схеми, на превеликий жаль вони носять масовий характер. Це відбувається через нерозуміння своїх прав працівниками, через безкарність тіньовиків та через потужне інформаційне лоббі, яке з усіх екранів розповідає про утискання бізнесу. Наведемо лише декілька цифр на підтвердження: 75 відсотків підприємств в Україні демонструють середню заробітну плату до 4 тисяч гривень; 84 тисячі керівників підприємств отримують заробітну плату на рівні мінімальної, з них у Києві більше 20-ти тисяч.

Тому, давайте дамо собі відповідь на одне питання, кому ж вигідно залишати існуючі тіньові схеми? Таким чином, ми отримаємо відповідь на запитання, хто є замовником поширення маніпуляцій проти змін правил.

 

«ЄСВ  - це податок»

Ця маніпуляція є ключовою, і дуже важливою для спростування. Чому так? Через викривлене ставлення до податків, сформоване довгими роками руйнування держави популістами та бандитами, маніпулятори намагаються виставити єдиний соціальний внесок як виплату до загального фонду Держбюджету, а не як виплати на особисті рахунки людей. Насправді, ухиляння від сплати усіх видів податків є внутрішнім знищенням держави та, як наслідок, країни, але ця тема варта окремої статті, тому повернімося до ЄСВ.

ЄСВ не входить до системи оподаткування. Це речення потрібно виділити червоним, підкреслити і роздрукувати на скрижалі для свідків затисненого бізнесу.

Єдиний соціальний внесок це обов'язковий платіж роботодавця за працівника до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування. Тобто, ЄСВ це елемент соціального пакету, та зобов'язання роботодавця не перед державою, а перед своїм працівником. І держава, як єдиний гарант забезпечення прав громадян, забезпечує виконання цих зобов'язань зі сторони роботодавця.

Що намагаються зробити тіньовики? Вони, за допомогою маніпуляцій, переконують працівників у тому, що ЄСВ потрібен не їм, а державі. Таким чином вони руйнують трикутник працівник-роботодавець-держава, та економлять на пенсіях своїх працівників мільярди гривень у масштабах країни.

 

«ЄСВ сплачується в загальний котел, невідомо кому»

Як ми вже розібралися, ЄСВ це не податок, а тому сплачується не до державного бюджету, а на рахунки Пенсійного фонду. Крім того, цей внесок є абсолютно адресним - усі сплачені роботодавцем внески за кожен місяць трудової діяльності працівника кожен може переглянути в особистому електронному кабінеті Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua). Для цього не потрібно навіть виходити з дому, адже кожен має можливість отримати електронний цифровий підпис через інтернет. Детальна інструкція використання кабінету за цим посиланням.

Саме з цих внесків формуватиметься пенсія кожного з нас, а кожна сплачена роботодавцем гривня буде відображена у майбутній пенсії. Саме від розміру цих внесків буде залежати розмір Вашої пенсії.

 

«ЄСВ потрібно взагалі знизити, щоби зменшити навантаження на бізнес»

Ця маніпуляція є «улюбленою» для авторівпроекту змін до порядку нарахування та сплати ЄСВ. Тому, що на відміну від багатьох інших маніпуляцій, які оперують абстракціями, вона вже «спрацювала» одного разу, і у вигляді фактів маємо реальні наслідки цієї авантюри.

Отже, 2016 рік, зменшення ЄСВ вдвічі у рамках зниження тиску на бізнес. Що обіцяли свідки затисненого бізнесу? Усі зекономлені на сплаті ЄСВ кошти власники бізнесу спрямують на збільшення зарплат, а отже сплата ЄСВ не зменшиться а як мінімум залишиться на існуючому рівні, може навіть збільшиться, а тіньовий бізнес побачивши такий аукціон щедрості взагалі масово легалізується, бо тіньовикам стане соромно і вигідно працювати легально. Обіцяли вони.

Що мали в результаті? Після зменшення ставки ЄСВ майже вдвічі, збільшився дефіцит Пенсійного фонду, теж майже вдвічі - на 65 мільярдів гривень. Збільшення дефіциту автоматично стало додатковим навантаженням на Державний бюджет у вигляді дотацій для виплат пенсій за рахунок податків легального бізнесу. Зарплати внаслідок цього кроку не збільшились, отже працівники отримали вдвічі менші внески на свої майбутні пенсії. А тіньовикам чомусь не стало соромно, і масово легалізовуватись вони не стали. Куди пішли зекономлені на ЄСВ кошти? В кращому випадку, на розвиток підприємств, але, щось підказує, що пішли вони на рахунки власників компаній.

Резюмуючи цей пункт, варто зазначити, що від помилок не застрахований ніхто. Але усвідомлене повторення однієї й тієї ж помилки зі сподіванням на інший результат є не проблемою, а діагнозом.

 

«Нові правила ЄСВ - це занепад економіки»

Зважаючи на усе вищезазначене, тут варто зазначити лише про одне: економіку рухає збільшення купівельної спроможності громадян, тому, легалізація заробітних плат і підвищення їхнього офіційного розміру, збільшення пенсій - не зупинять економіку. Навпаки, це детінізує економіку, це збільшить попит на товари, та, як наслідок, виробництво.

 



Всі Реформи