Міністерство соцiальної політики України


Шість кроків до подолання корупції

20 Березня 2017, 20:21

 

У своїй діяльності Міністерство соціальної політики йде шляхом системних змін, які неможливі без якісно нового підходу у питаннях боротьби з корупцією.

Вважаємо, що єдиним дієвим механізмом для досягнення цієї мети є поєднання прозорості діяльності Міністерства із забезпеченням громадського контролю.

Саме тому Міністерством соціальної політики України було обрано проактивну модель упередження корупційних проявів. Фахівцями відомства, відповідно до компетенції та сфери діяльності, розроблено і впроваджено низку заходів, результатом яких є ефективна боротьба із цим негативним явищем.

На виконання протоколу № 55 засідання Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 року, пропонуємо до вашої уваги звіт про стан виконання антикорупційних заходів.

Міністерством соціальної політики впроваджено (або знаходяться у процесі впровадження) шість комплексних заходів, направлених на протидію та упередження корупційних проявів, а саме:

      1. Забезпечення відкритості та прозорості діяльності Міністерства шляхом запровадження нового веб-сайту Мінсоцполітики.
      2. Розроблення та впровадження механізмів громадського контролю під час проектування і запуску Єдиної інформаційно-аналітичної системи соціального захисту населення.
      3. Запровадження механізмів та процедур громадського контролю за роботою Мінсоцполітики.
      4. Зменшення корупційних ризиків під час надання адміністративних послуг:

      4.1     ліцензування господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном;

      4.2      надання згоди іноземцям, які бажають усиновити дитину, що проживає в Україні.

      5. Мінімізація корупційних ризиків у діяльності державних підприємств, що належать до сфери управління Мінсоцполітики.

      6. Мінімізація корупційних ризиків під час визнання вантажів гуманітарною допомогою.

Пропонуємо ознайомитися із детальною інформацією щодо кожного окремого антикорупційного заходу, проведеного Міністерством соціальної політики:

Назва заходу

Детальна інформація

1

Забезпечення відкритості та прозорості діяльності Міністерства шляхом запровадження нового веб-сайту Мінсоцполітики

запроваджено форму для обговорень проектів нормативно-правових актів для публічної дискусії щодо проекту в цілому, а також його окремих складових; усі без виключення проекти нормативно-правових актів, розробником яких є Мінсоцполітики, розміщуються на сайті;

впроваджено новий офіційний веб-сайт Міністерства, який є доступним для осіб з вадами зору (структура та інтерфейс сайту погоджено із громадськими організаціями осіб з інвалідністю), сайт наповнено новим контентом (новими та архівними матеріалами);

запроваджено можливість подання запитів на інформацію та звернень громадян в електронному режимі через спеціальну електронну форму, розміщену на  офіційному веб-сайті.

2

Розроблення та впровадження механізмів громадського контролю під час проектування і запуску Єдиної інформаційно-аналітичної системи соціального захисту населення, що включатиме централізовані взаємопов’язані між собою бази даних (реєстри) усіх категорій отримувачів соціальної допомоги від держави та реєстри надавачів соціальної допомоги

з метою доопрацювання документації конкурсних торгів за пакетом закупівель № ICBA 1/1 "Розробка та удосконалення прикладеного програмного забезпечення інформаційної системи управління (перша черга)", формується робоча група за участю представників профільних самостійних структурних підрозділів Міністерства (Окреме доручення заступника Міністра з питань європейської інтеграції С. Устименка від 10.03.2016 № 286/0/9-17).

 

3

Запровадження механізмів та процедур громадського контролю за роботою Мінсоцполітики шляхом включення представників громадської ради Міністерства до секторальних робочих груп

представників Громадської ради залучено до складу 5 робочих груп Мінсоцполітики, а саме до:

міжвідомчої робочої групи з питань контролю за діяльністю суб’єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном;

міжвідомчої робочої групи з питань розробки проекту Закону України „Про Загальнодержавну програму „Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини„ на період до 2021 року” та нормативно-правових актів у сфері захисту прав дитини;

експертно – консультативної групи з реалізації напрямів розділу III “Юстиція, свобода та безпека” та глави 21 “Співробітництво у галузі зайнятості, соціальної політики та рівних можливостей” Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки;

міжвідомчої робочої групи з оздоровлення та відпочинку дітей;

міжвідомчої робочої групи з виконання плану заходів на 2016-2017 роки з реалізації Стратегії подолання бідності.

4

Зменшення корупційних ризиків під час надання адміністративних послуг

 

4.1

Ліцензування господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном

прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Міністерством соціальної політики” від 26.10.2016 № 750, яка визначає конкретні підстави планових заходів державного нагляду (контролю) Мінсоцполітики щодо ліцензіатів;

впроваджено прийом заяв про отримання, переоформлення та анулювання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном в громадській приймальні Мінсоцполітики, що зменшує корупційні ризики при безпосередньому контакті працівників Міністерства із здобувачами ліцензії.

4.2

Надання згоди іноземцям, які бажають усиновити дитину, що проживає в Україні

наказом Мінсоцполітики від 10.01.2017 № 24 створено робочу групу з питань надання згоди громадянам України, які проживають за межами України, та іноземцям на усиновлення дітей, які проживають в Україні, до якої увійшли представники структурних підрозділів, насамперед Відділу з питань запобігання та виявлення корупції та Юридичного департаменту, Департаменту захисту прав дітей та усиновлення, Департаменту соціального захисту осіб з інвалідністю, Управління міжнародних зв’язків та інших, що унеможливлює одноосібне прийняття Департаментом захисту прав дітей та усиновлення рішення про можливість надання згоди на усиновлення дитини;

завдяки діяльності робочої групи відбувається виявлення неточностей та оперативне реагування на розбіжності в наданих на усиновлення документах, взаємодія з профільниим міністерствами України та  компетентними органами країни проживання усиновлювачів з метою їх усунення, виявлено певні недоліки в чинному законодавстві щодо провадження процесу міждержавного усиновлення, які потребують виправлення;

впроваджено прошивання пакету документів потенційних кандидатів в усиновлювачі та їх засвідчення за підписом директора Департаменту захисту прав дітей та усиновлення з метою уникнення можливості заміни документів в процесі перевірки;

планується створення Міжвідомчої робочої групи з питань надання згоди на усиновлення дітей іноземним громадянам, до якої будуть включені представники Міністерства охорони здоров’я, Міністерства закордонних справ, Уповноваженого з прав дитини, Інтерполу, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства освіти і науки, що потребує внесення до статті 283 Сімейного кодексу України та Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2008 № 905.

5

Мінімізація корупційних ризиків у діяльності державних підприємств, що належать до сфери управління Мінсоцполітики.

Проведення аудиту їх діяльності, аналізу ефективності використання нерухомого майна і основних засобів.

Проведено аудит державного закладу «Дніпропетровський інститут професійного розвитку і освіти», зокрема:

- аудит оцінки законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, стану збереження активів та управління державним майном:

- надано оцінку стану внутрішнього контролю щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, стану збереження активів та управління державним майном;

- надано рекомендації щодо підвищення функціонування  внутрішнього контролю в діяльності.

Здійснено фінансовий аудит та відповідності оцінки законності та достовірності бухгалтерського обліку з нарахування та виплати заробітної плати, основних засобів, стану їх збереження та управління державним майном Державною освітньою установою «Інститут підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів» м. Краматорськ Донецької області. Підготовлено аудиторський звіт з висновками та рекомендаціями, який надіслано на ознайомлення та підписання керівництву Інституту для подальшого подання Міністрові соціальної політики. 

Розпочато інвентаризацію інших державних підприємств, що належать до сфери управління Мінсоцполітики.

6

Мінімізація корупційних ризиків під час визнання вантажів гуманітарною допомогою шляхом удосконалення законодавства та посилення контролю за розподілом та використанням гуманітарної допомоги

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 146 ,,Про внесення змін до Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги” Мінсоцполітики надано право затверджувати перелік документів, які подаються для прийняття рішень про визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою. Мінсоцполітики розроблений відповідний перелік та листами від 17.03.2017 № 5624(5625)/0/2-17/35  направлений на погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади та Національного банку України, а також обговорений на засіданні тематичної робочої групи з питань удосконалення законодавства щодо гуманітарної допомоги, яке відбулось 15.03.2017. Після отримання відповідних погоджень перелік документів, які подаються для прийняття рішень про визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою буде затверджений наказом Мінсоцполітики;

забезпечено розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства витягу з протоколу засідання робочої групи та інформації на підставі нього, про неналежним чином оформлені документи щодо визнання гуманітарною допомогою вантажів, коштів, послуг;

забезпечено публічний та відкритий доступ до відомостей про набувачів гуманітарної допомоги, вказаних у плані розподілу гуманітарної допомоги отримувачем, шляхом розміщення скан-копій повного пакету документів, поданих отримувачем щодо визнання гуманітарною допомогою вантажів, коштів, послуг;

до Міністерства фінансів України направлено лист про необхідність вжиття заходів для розроблення та затвердження порядку бухгалтерського обліку гуманітарної  допомоги  та   відповідної звітності, що повинен   здійснюватися отримувачами  гуманітарної  допомоги  та набувачами гуманітарної допомоги юридичними особами (згідно з ч. 4 ст. 11 Закону України “Про гуманітарну допомогу”);

01.03.2017 проведено установче засідання тематичної робочої групи з питань удосконалення законодавства щодо гуманітарної допомоги. До 30.03.2017 планується за участю благодійних, громадських, волонтерських організацій розробити концепцію змін до Закону України “Про гуманітарну допомогу” в частині конкретизації предметів гуманітарної допомоги; ситуацій, коли вантажі можуть бути визнані гуманітарною допомогою, та кола суб’єктів, що можуть бути отримувачами гуманітарної допомоги, провести публічне обговорення вказаної концепції.

 

 




Адреса цієї сторінки: http://www.msp.gov.ua/news/12742.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове