Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиCоціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практики
ДП "Інформаційно-обчислювальний центр"ДП "Соцінформ"ДП "Технік"ДП "Центр сертифікації технічних засобів реабілітації та послуг"Казенні та державні експериментальні протезно-ортопедичні підприємства
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоціальні послугиПатронатна сім"яНаставництвоПрийомна сім"я/Дитячий будинок сімейного типуОпіка/ПіклуванняУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Переселенцям з зони АТОПереселенцям з КримуБезпритульнимЮридична допомогаВетеранам війни та учасникам АТО
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отриманняГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-сервісиДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняВідкриті дані УкраїниE-Social
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Стратегія комунікацій 2018 - 2021Презентації
ГромадянамЗвернення громадянПенсіїМатеринство, сім'я, дітиМатеріальні виплати, компенсації та субсидіїІнвалідністьСоціальні гарантіїБланкиОздоровлення та відпочинок дітейСфера зайнятостіСанаторно-курортное лікуванняПублічна інформаціяІнформація для переміщених осібПерепідготовка військовослужбовцівВолонтерствоЗаробітна плата та умови праціРомським національним меншинамПро конкурсний відбір проектів Донецької області
ІнвалідністьРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітаціїОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2018Програма придбання спеціально обладнаних автомобілів
КомандаРева Андрій ОлексійовичКрентовська Ольга ПетрівнаІванкевич Віктор ВікторовичФедорович Наталія ВолодимирівнаШамбір Микола ІвановичЧуркіна Олександра ІгорівнаПопова Лариса Віталіївна
ЛіцензуванняНормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордономРішення у сфері ліцензування
Матеріальні виплати, компенсації та субсидіїСубсидіїДержавні допомоги, компенсаціїВиплати по безробіттюПільги на проїзд
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиСім`яВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітейКартки про надання сім"ям соціальних послугМатеринствоДитина
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоПроекти, що підтримуються МБРР
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Центр підвищення кваліфікації працівників сфери управління Міністерства соціальної політики України (м. Київ)Дніпропетровський інститут професійного розвитку і освітиІнститут підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (м. Краматорськ)Науково-дослідний інститут праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України (м.Київ)
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівСім`я та дітиОсоби з інвалідністюПенсіїСубсидіїТрудовий кодекс
Очищення владиРезультати проведення перевірки
Державна служба з питань праціДержавна служба у справах ветеранів війни та учасників АТОДержавна служба зайнятостіФонд соціального захисту інвалідів
Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля»Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь»Львівський міжрегіональний центр соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідівДонбаський міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідівВінницький центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Промінь"Всеукраїнський центр реабілітації інвалідів "Віра, надія, любов"Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідівДержавний комплекс соціальної реабілітації дітей-інвалідів
ОрганізаціямЛіцензуванняТендери
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"Міжвідомча координація оздоровлення та відпочинку дітей
ПенсіїЗагальні положенняОсобам з ІнвалідністюПрацюючим пенсіонерамВиди пенсійПризначення та перерахунокПенсії громадянам, що за кордономДовідкова інформаціяСпростовуємо міфи про пенсійну систему
Прес-центрЗМІ про насНовиниФотогалереяВідеогалереяКонтакти для ЗМІ
Про міністерствоКомандаСтруктура центрального апарату МіністерстваВідомстваКонтактиВакансіїПрофспілкаГромадська радаМіжнародна діяльністьЕлектронне зверненняЗМІ про насАнонсиВідкриті даніПоложення про Міністерство соціальної політикиПротидія торгівлі людьмиГендерна політикаОчищення владиАнтикорупційна діяльністьГуманітарна допомогаДецентралізація владиКонсультації з громадськістюРеформа Міністерства
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервіси
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Сфера зайнятостіПрофесійне навчання дорослого населенняЗайнятість молодіТрудова міграціяМеханізми заохочення зайнятості
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамДержслужбовцямГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиСтрахуванняЦентри захисту
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
ВакансіїІнформація про оголошення конкурсуІнформація про результати конкурсуЗразки документівАрхів вакансій
Відкриті даніДержзакупівліЗвітиМоніторинг
ВідомстваОргани та установи в складі МіністерстваНавчальні заклади та наукові установиДержавні центри комплексної реабілітаціїДержавні підприємстваСанаторії
Заробітна плата та умови праціЗаробітна платаРобочий час та час відпочинкуУмови праці та охорона праці
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ЗвітиДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаСоціальні гарантіїРоботодавець самостійно формує систему оплати праці, але менше, ніж 3200 гривень, платити не може, - Мінсоцполітики

Роботодавець самостійно формує систему оплати праці, але менше, ніж 3200 гривень, платити не може, - Мінсоцполітики

3 Лютого 2017, 15:31

Державний секретар Міністерства соціальної політики Віктор Іванкевич зустрівся із старшим спеціалістом з умов праці та гендерної рівності Групи з питань технічної підтримки з питань гідної праці та Бюро МОП для країн Центральної та Східної Європи пані Маріко Учі. У заході також взяли участь Національний координатор МОП в Україні Сергій Савчук, директор Департаменту заробітної плати та умов праці Олександр Товстенко, директор Департаменту ринку праці та зайнятості Сергій Кікіна, начальник відділу гендерної політики Департаменту сімейної, гендерної політики та протидії торгівлі людьми Наталія Богданова та інші фахівці Міністерства.

 

Увага акцентувалася здебільшого на питаннях встановлення нового розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року, оплати праці, зокрема в сфері освіти та охорони здоров’я, гендерного розриву в оплаті праці, підготовки до ратифікації конвенцій МОП №№ 173, 183, 189.

 «Підвищення мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні є дуже важливим, бо йдеться про вартість робочої сили в Україні. А передумовою такого рішення став аналіз рівня бідності серед домогосподарств. Виявилося, що серед працюючих громадян рівень бідності становить 19–23 відсотки. Це дуже багато і з цим треба було щось робити. Тому й постало гостро завдання підвищення рівня мінімальної заробітної плати», - поінформував Віктор Іванкевич.

 Він також розповів, що задля захисту низькооплачуваної категорії працівників у Законі України „Про Державний бюджет України на 2017 рік” з 1 січня 2017 року мінімальну заробітну плату встановлено у місячному розмірі – 3 200 гривень, у погодинному розмірі – 19,34 гривні. З метою забезпечення зазначених розмірів мінімальної заробітної плати та приведення законодавства України до європейської практики та міжнародних норм, зокрема, щодо мінімальної заробітної плати, було прийнято Закон України від 06.12.2016 № 1774-ХІІІ „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”.

 За словами Державного секретаря, згідно із зазначеним Законом мінімальна заробітна плата визначається як нижча межа оплати праці в нормальних умовах і забезпечується не лише тарифною частиною заробітної плати, а й іншими складовими заробітної плати стимулюючого характеру. При цьому тарифні сітки формуються підприємствами самостійно із забезпеченням встановлення мінімального посадового окладу (тарифної ставки) у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року. Заробітна плата у розмірі не нижче мінімальної заробітної плати має нараховуватись у випадку, коли працівник виконав місячну норму праці. Якщо норма праці не виконана, то заробітна плата, у т. ч. мінімальна заробітна плата, нараховується пропорційно виконаній нормі праці.

 «Прийняття Закону було спрямовано насамперед на вирішення двох проблем – зменшення рівня бідності серед працівників та виведення заробітних плат із тіні. Зокрема, Законом передбачено низку штрафів, які можуть бути накладені на роботодавця за використання нелегальної праці. Цей документ – великий компроміс, досягнутий в результаті переговорів з профспілковими об’єднаннями та організаціями роботодавців», - наголосив Віктор Іванкевич.

 За інформацією Мінсоцполітики, для забезпечення впровадження мінімальної заробітної плати у бюджетній сфері Урядом передбачено 40 млрд грн додаткових коштів у державному бюджеті на 2017 рік. Під головуванням Віце-прем’єр-міністра України створена робоча група, яка щотижня моніторить та аналізує ситуацію, оперативно реагує на критичні моменти. Аналогічні групи створені і в областях.

 «Нині мінімальна зарплата не є елементом формування системи оплати праці. Вона – поза системою. Це – гарантований державою мінімальний рівень. Роботодавець самостійно в колективному договорі формує систему оплати праці, але платити менше, ніж 3200 гривень, за виконану місячну норму праці не може», - підкреслив директор Департаменту заробітної плати та умов праці Олександр Товстенко.

 Зі свого боку, Маріко Учі зазначила, що питання мінімальної зарплати є актуальним в усьому світі. Зважаючи на великий інтерес до нього, сторони обговорили можливість проведення у березні ц.р. семінару на тристоронній основі за участю експертів МОП, присвяченого обговоренню питань заробітної плати і наявних тенденцій у цій сфері.

 Особливу увагу під час зустрічі було приділено і питанню гендерного розриву в оплаті праці чоловіків і жінок. Державний секретар Мінсоцполітики зауважив, що хоча законодавством України заборонено будь-яке зниження розмірів оплати праці залежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі або інших факторів, однак розрив існує. Так, у 2015 році співвідношення заробітної плати жінок і чоловіків становило 74,9 %, у січні-вересні 2016 року - 74,3 %.

 У Мінсоцполітики роз’яснили, що це насамперед пов’язано з тим, що більший відсоток чоловіків, залучається до робіт з важкими, шкідливими, особливо важкими та особливо шкідливими умовами праці та до роботи у нічний час, де розмір заробітної плати вищий. Натомість у таких галузях, як освіта, медицина, культура, зайняті більше жінки, але й рівень оплати праці там менший.

 Водночас законодавство України, виходячи з фізіологічних особливостей і потреб у додатковому вільному часі, передбачає соціальний захист жінки, що дає можливість жінкам поєднувати працю з материнством, включаючи надання оплачуваних відпусток та інших пільг вагітним жінкам і матерям.

 «Цей розрив скорочується. Цьому сприяють рішення Уряду і той факт, що все більше жінок приходить працювати на керівні посади та в органи влади. Покладаємо надії в цьому аспекті і на прийняття Парламентом нового Трудового кодексу, який нині готується до другого читання», - зазначив Віктор Іванкевич.

 Цікавили представника МОП і наміри України стосовно ратифікації конвенцій МОП №№ 173, 183 та 189. Як зауважив Віктор Іванкевич, робота у цьому напрямі триває. Однак є потреба у розробці відповідної нормативної бази. «Є світовий досвід, який необхідно переносити у наше законодавство. Будемо вдячні за будь-яку надану допомогу», - сказав він.

 Маріко Учі запевнила, що усі пропозиції української сторони будуть уважно розглянуті.



Всі Соціальні гарантії