Міністерство соцiальної політики України


Міністерство соціальної політики – підсумки року: відновлення соціальної справедливості та закладка фундаментальних соціальних засад на майбутнє

23 Грудня 2016, 16:49
Гортаючи календар напружених днів соціальної сфери України року, що минає, можна зазначити, що Міністерство соціальної політики почало справжню забудову стійких підвалин на майбутнє. Починаються реальні зміни в системі соціального захисту, спрямовані на встановлення соціальної справедливості. І основи цих змін закладені в бюджет на 2017 рік.

 

А закони, що необхідні для втілення бюджету в наступному році, можна впевнено назвати реформаторськими. Адже вони дозволяють вдвічі підвищити розмір мінімальної заробітної плати, підвищити зарплати вчителям, медикам, працівникам небюджетної сфери. Й усе це разом має збільшити надходження до Пенсійного фонду та дати можливість розпочати пенсійну реформу.

 

До очевидних якісних змін 2016 року можна віднести, по-перше, підписання Генеральної тристоронньої угоди 23 серпня 2016 року.

Нова Генеральна угода передбачає регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2016 – 2017 роки між всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців в особі Спільного представницького органу сторони роботодавців, всеукраїнськими об’єднаннями професійних спілок в особі Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Кабінетом Міністрів України в особі Міністерства соцполітики.

Угодою, зокрема, регулюються питання підвищення конкурентоздатності національного виробника, оплати праці, умов охорони праці та соціального діалогу.

 

По-друге, забезпечено підвищення державних соціальних стандартів.

З метою поетапного зниження в Україні масштабу бідності, соціального відчуження та запровадження нових механізмів її запобігання у березні 2016 року Урядом прийнято Стратегію подолання бідності на період до 2020 року. Для відновлення купівельної спроможності населення протягом 2016 року забезпечено поетапне підвищення прожиткового мінімуму, який є базовим державним соціальним стандартом та основою для визначення розмірів державних соціальних гарантій. У цілому розміри прожиткового мінімуму за 2016 рік (грудень 2016 року у порівнянні з груднем 2015 року) підвищено на 16,1 %. Індекс споживчих цін за 11 місяців 2016 року склав 111,4 %.

Підвищення прожиткового мінімуму стало підставою для проведення перерахунку пенсійних виплат.

Із загальної чисельності пенсіонерів (12 млн) пенсії підвищено 8,3 млн пенсіонерів, або 83% від перерахованих.

Забезпечено зростання середньомісячної заробітної плати, яка за січень-жовтень 2016 року становила 5 034 гривні, що на 23,9% більше порівняно з відповідним періодом 2015 року. Вперше за 3 роки зросла реальна заробітна плата, зростання за січень-жовтень 2016 року склало 8,8%.

Крім того, Урядом прийнято рішення, а ВР підтримано підвищення мінімальної заробітної плати високими темпами. Державним бюджетом встановлено, що з січня 2017 року її розмір становитиме 3 200 гривень. При цьому посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки (ЄТС) передбачається підвищити до 1600 грн, що майже на 44% більше порівняно з січнем 2016 року. Уперше за роки незалежності мінімальна заробітна плата (3200 гривень) дорівнюватиме розміру фактичного прожиткового мінімуму.

По-третє, посилено соціальний захист працюючих громадян.

Урядом розроблено та 06.12.2016 Верховною Радою прийнято Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, який передбачає:

- запровадження нової методології визначення мінімальної заробітної плати з урахуванням міжнародних норм;

- встановлення мінімального посадового окладу (тарифної ставки) у розмірі, не меншому від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року;

- відмову від застосування мінімальної заробітної плати як розрахункової величини, зокрема, при побудові схем посадових окладів, визначенні плати за надання адміністративних послуг, судового збору, суми податків тощо;

 - передачу повноважень із здійснення контролю у сфері зайнятості та оплати праці органам місцевого самоврядування з метою зменшення масштабів незареєстрованої зайнятості та виплати заробітних плат „в конвертах”;

- відновлення перерахунку страхових виплат потерпілим на виробництві.

 

По-четверте, забезпечено адресну соціальну підтримку населення.

Урядом прийнято низку рішень щодо посилення адресності надання житлових субсидій та стимулювання отримувачів до економного використання енергоресурсів, зокрема запроваджено:

- автоматичне призначення житлової субсидії на наступний термін, без звернення громадян;

- механізм економного споживання населенням енергоресурсів (оптимізовано норму газу з урахуванням рівня фактичного його споживання в опалювальному періоді 2015/2016 років);

- справедливий підхід до визначення доходів громадян, які враховуються при призначенні субсидії у сукупному доході, зокрема не враховуються страхові виплати потерпілому на виробництві.

На сьогодні за новим порядком призначення житлових субсидій до органів соціального захисту населення звернулося понад 6,8 млн сімей.

Запроваджено механізм цільової грошової компенсації для придбання житла сім'ями загиблих учасників антитерористичної операції та інвалідами з числа учасників АТО.

Це дає можливість самостійно обирати найбільш прийнятне житло та купувати його за рахунок коштів грошової компенсації, наданої Урядом (постанова Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 р. № 719).

Також вдалося вирішити проблему осучаснення регресних виплат шахтарям, котрі отримали на виробництві інвалідність.

 

По-п’яте, запроваджено нову модель надання послуг у сфері соціального захисту населення, пенсійного забезпечення, що організована за єдиними стандартами.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.08.2016 № 578-р „Про реалізацію на території мм. Дніпра, Києва, Львова, Одеси та Харкова пілотних проектів щодо створення центрів надання соціальних послуг у форматі „Прозорий офіс” Мінсоцполітики спільно з територіальними громадами вказаних міст розпочато роботу щодо впровадження пілотних проектів, зокрема здійснюється підготовка приміщень для утворення „Прозорого офісу”.

 У січні 2017 року такі два нові офіси вже відкриватимуться у Харкові.

У результаті входитиме в дію нова модель надання послуг на якісно новому рівні - без черг; впроваджуватимуться нові інформаційні системи та технологія безпаперової роботи. У подальшому позитивний досвід роботи фронт-офісів з обслуговування населення буде розповсюджено в інших містах та сільських територіальних громадах.

Для покращення якості обслуговування громадян органами Пенсійного фонду Урядом затверджена Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, одним із основних завдань якої є упровадження новітніх технологій адміністрування пенсійної системи, єдиних стандартів обслуговування громадян за принципом „єдиного вікна” у фронт-офісах з подальшою обробкою пенсійної документації у бек-офісах тощо.

У 2016 році розпочато впровадження електронних пенсійних справ, що дало змогу особі подавати заяву на призначення пенсії не залежно від місця реєстрації.

 

По-шосте, з метою врегулювання питання забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які є внутрішньо переміщеними, створено та запроваджено Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб.

Для більш ефективної системи підтримки внутрішньо переміщених осіб Урядом 08.06.2016 прийнято постанову № 365 „Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам”.

 




Адреса цієї сторінки: http://www.msp.gov.ua/news/12189.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове