Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаТанасишин Назар ДмитровичКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаДовідкові матеріалиЩодо системи працевлаштування іноземців в Чеській Республіці

Щодо системи працевлаштування іноземців в Чеській Республіці

9 Грудня 2013, 23:39

Чинним законодавством Чеської Республіки передбачено, що іноземці, які перебувають в країні, можуть отримати доходи шляхом здійснення підприємницької діяльності, або ж як наймані працівники.

Умови працевлаштування іноземців на території ЧР визначаються Законом 435/2004 „Про зайнятість”, який передбачає, зокрема, що громадянам держава ЄС та членам їх сімей для здійснення трудової діяльності на території ЧР не потрібно дозволу на працевлаштування. Іноземці з третіх країн можуть бути прийняті на роботу та влаштовані на роботу за наступних умов:

  • іноземець має дійсний дозвіл на працевлаштування, якщо в законі „Про працевлаштування” не встановлено інше, та дійсну візу на перебування, видану з метою працевлаштування,
  • дозвіл на довгострокове проживання з метою працевлаштування,
  • є власником Зеленої карти (новий тип дозволу на довгострокове перебування з метою працевлаштування в особливих випадках, який призначений для іноземців з країн, які перераховані в наказі Міністерства Внутрішніх Справ 461/2008 Зб. зак.)
  • є власником синьої карти (новий тип дозволу на довгострокове перебування з метою працевлаштування на робочому місті, яке вимагає високу кваліфікацію).

З цього правила існують винятки (зазначені в параграфі 98 „Закону про зайнятість”), зокрема, воно не поширюється на іноземців, які мають дозвіл на постійне місце проживання в ЧР, на осіб, яким було надано політичний притулок та які перебувають на території ЧР на підставі дозволу на довгострокове перебування з метою возз’єднання родини з іноземцем, що отримав дозвіл на постійне проживання або політичний притулок. Дозвіл на працевлаштування також не вимагають від іноземців які проходять навчання на території ЧР, мають закінчену середню або вищу освіту в Чеській Республіці, або виконують систематичну просвітницьку діяльність, педагогічним та академічним працівника вищих навчальних закладів, дослідникам і розробникам у дослідних інститутах. Дозвіл на працевлаштування не вимагають також від іноземців – резидентів іншої держави-члена Європейського Союзу, що перебувають на території Чеської Республіки на підставі дозволу на дострокове проживання з метою працевлаштування оформленого вже понад 12 місяців. Новою групою іноземців, яким потрібен дозвіл на працевлаштування, є іноземці, які на території ЧР перебувають на основі довгострокового перебування з метою возз’єднання сім’ї, якщо мова йде про проживання з іноземцем, який має статус довгострокового перебування в ЄС, колишнього власника синьої карти.

   У тих випадках, якщо іноземець працевлаштований на території ЧР на кількох місцях одночасно, він повинен отримати окремий дозвіл на кожне місце роботи. Дозвіл на працевлаштування вимагається навіть у тих випадках, коли іноземець має виконувати роботу на території ЧР на підставі трудових відносин з іноземним роботодавцем, який направив його для виконання такої роботи на підставі комерційного або іншого договору, укладеного з чеською юридичною або фізичною особою.

   Дозвіл на працевлаштування не може бути виданий іноземцю, який в Чехії попросив політичного притулку, протягом 12-місячного строку від дати подання клопотання про надання притулку.

   Компетентним органом, який займається оформленням дозволу на працевлаштування є Центр зайнятості. Інтереси іноземця може представляти роботодавець або інша довірена особа на підставі доручення. При поданні заяви на оформлення дозволу на працевлаштування стягується державне мито у розмірі 500 чеських крон (25 дол. США). Дозвіл на працевлаштування може бути виданий Центром зайнятості за умови, якщо мова йде про так зване оголошене вакантне робоче місце (тобто вакантне місце, про створення або звільнення якого роботодавець сповістив Центр зайнятості). Дозвіл на працевлаштування Центр зайнятості видає тільки після того, як вільне робоче місце було на обліку вакансій Центра зайнятості певний період часу і протягом цього періоду Центру зайнятості не вдалося знайти особу, з числа зареєстрованих претендентів на роботу. Деяким категоріям іноземців Центр зайнятості видає дозвіл без врахування ситуації на ринку праці (напр. стажерам, тобто іноземцям, які будуть влаштовані на роботу на визначений строк з метою підвищення своїх знань та кваліфікації за обраною професією, причому цей строк не повинен перевищувати одного року).

   Дозвіл на працевлаштування не підлягає переведенню, тобто діє виключно для працевлаштування у роботодавця, зазначеного у рішенні. Те саме стосується і виду трудової діяльності та місця виконання роботи. Дозвіл на працевлаштування на території ЧР видається на обмежений строк, який не перевищує два роки. Якщо протягом цього періоду стануться зміни у якомусь з наведених параметрів, іноземець зобов’язаний звернутися у Центр зайнятості за місцем роботи та подати заяву щодо видання нового дозволу на працевлаштування. Якщо трудового відносини (угода про трудову діяльність, угода про виконання робіт) скінчаться раніше, автоматично припиняється дія дозволу на проживання з метою працевлаштування. Центр зайнятості також з урахуванням ситуації на ринку праці може на прохання іноземця без обмежень продовжувати йому дозвіл на працевлаштування, але кожний раз на період, що не перевищує два роки.

   Умовою продовження дозволу на працевлаштування є здійснення тієї ж роботи у того ж роботодавця та у тому ж місці виконання роботи.

   Продовжений дозвіл на працевлаштування на території ЧР пред’являється у відповідне територіальне відділення поліції з питань іноземців для продовження строку перебування в Чехії.

   Іноземець, влаштований на роботу без дозволу на працевлаштування, або виконує трудову діяльність, яка відрізняється від тієї, що вказана у його дозволі на працевлаштування, скоює правопорушення за яке несе адміністративну відповідальність у вигляді сплати штрафу у розмірі до 10.000 чеських крон (500 дол. США). З роботодавця  (мається на увазі юридична або фізична особа, яка займається підприємницькою діяльністю), може бути стягнуто штраф у розмірі до 5.000.000 чеських крон (250 000 дол. США). Крім цього, роботодавець у даному випадку повинен компенсувати витрати, пов’язані із видворенням іноземців – нелегальних працівників за межі країни.

   Трудові правовідносини, тобто відносини між працівниками та роботодавцями, регулюються Трудовим кодексом (Закон № 262/2006 Зб.зак.). Зміст трудових відносин полягає у взаємних правах та обов’язках працівників та роботодавців, що базуються, як правило, на укладенні трудового договору. Трудові відносини можуть укладатися на невизначений або на визначений строк. При оформленні трудових відносин роботодавець зобов’язаний дотримуватися принципів рівноправного підходу, заборони дискримінації та зловживанням правами і обов’язками, що випливають з трудових правовідносин. Іншою формою трудових правовідносин є укладання Угоди про виконану роботу за межами трудового договору. Вона являє собою відповідне доповнення традиційного трудового договору. Такі угоди можуть укладатися паралельно з трудовим договором, будь то у відношенні до того ж роботодавця (якщо мається на увазі побічний вид діяльності) або у відношенні до різних роботодавців.

   Максимальний допустимий об’єм тижневого робочого часу встановлений Трудовим кодексом (параграф 79) складає 40 годин. Базовий розмір відпуски (неробочий час з виплатою заробітної плати) в ЧР  складає чотири тижні. Мінімальна заробітна плата – це найнижча грошова винагорода за виконану роботу. Основні розпорядження щодо тарифів мінімальної заробітної плати встановлені Трудовим кодексом (Закон № 262/2006 Зб. зак.), в редакції наступних постанов). Мінімальні тарифи заробітної плати встановлені Розпорядженням уряду  № 567/2006 Зб. зак. „Про встановлення мінімальних тарифів зарплати  та найнижчих  тарифів пільгової оплати, за роботу у складних умовах, у робочому середовищі шкідливому для здоров’я”, в редакції наступних постанов.  На мінімальну заробітну плату мають право всі працівники, які знаходяться в трудових відносинах або правовідносинах, що закріплені в угодах про виконану роботу за межами трудових відносин (угода про виконання робіт та угода про трудову діяльність). Незалежно від того, чи трудові відносини оформлено на визначений чи невизначений строк. Мінімальна зарплата є єдиною величиною оплати праці для працівників в організаціях підприємницької галузі, в яких застосовуються колективні переговори щодо заробітних плат. В окремих колективних договорах можна обумовити вищу мінімальну зарплату ніж встановлено в постанові уряду про мінімальну заробітну плату.

   Контроль щодо дотримання інструкцій по оплаті праці працівників, виконує Державна трудова інспекція та їй підлеглі регіональні Трудові інспекції компетентні за місцем виконання трудової діяльності (згідно із Законом № 251/2005 Зб. „Про Трудові інспекції”, в редакції наступних постанов).

   Суттєву роль при реалізації права на працевлаштування відіграють Центри зайнятості. Найважливішими послугами, які виконують Центри зайнятості, є (безкоштовне) посередництво при працевлаштуванні, консультаційні та довідкові послуги, посередництво при перепідготовці спеціалістів, а також виплата допомоги по безробіттю та допомоги у перепідготовці.

   Окрім Центрів зайнятості послуги з питань працевлаштування надають Трудові агентства, які мають дозвіл на посередництво при працевлаштуванні, виданий Міністерством праці та соціальних справ. Якщо трудове агентство отримало „Дозвіл на посередництво при працевлаштуванні іноземців на території ЧР”, воно має право на території ЧР займатися посередництвом при влаштуванні іноземців, які перебувають території ЧР тимчасово. Посередництво при працевлаштуванні агентства можуть проводити або безкоштовно, або за оплату. Оплату за посередництво не можна жадати від фізичної особи, якій було зроблене посередництво при влаштуванні на роботу. Водночас, з 2012 року, чеський уряд ускладнив процедуру отримання такого дозволу, що призвело до суттєвого скорочення названих агентств на чеському ринку праці та зростання ролі у даному контексті офіційних Центрів зайнятості.

   Таким чином Уряд ЧР намагається виправити свою помилку у підході до працевлаштування іноземців та ліквідувати так звану „клієнтськусистему” працевлаштування іноземців, яка зародилася у 90-х роках і проіснувала практично до 2012 року, у якій вагому роль відігравали трудові агентства у особі „клієнтів”.



Всі Довідкові матеріали