Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиCоціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
ДП "Інформаційно-обчислювальний центр"ДП "Соцінформ"ДП "Технік"ДП "Центр сертифікації технічних засобів реабілітації та послуг"Казенні та державні експериментальні протезно-ортопедичні підприємства
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Переселенцям з зони АТОПереселенцям з КримуБезпритульнимЮридична допомогаВетеранам війни та учасникам АТО
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отриманняГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-сервісиДопомога при народженні дитиниСистема розрахунку субсидійСистема розрахунку пенсійного забезпеченняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)
ГромадянамЗвернення громадянПенсіїЗахист материнства, сім'ї та дітейМатеріальні виплати, компенсації та субсидіїІнвалідністьСоціальні гарантіїБланкиОздоровлення та відпочинок дітейСфера зайнятостіСанаторно-курортное лікуванняПублічна інформаціяІнформація для переміщених осібПерепідготовка військовослужбовцівВолонтерствоЗаробітна плата та умови праці
ІнвалідністьРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, спецавтотранспортомОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністю
КомандаРева Андрій ОлексійовичКрентовська Ольга ПетрівнаІванкевич Віктор ВікторовичФедорович Наталія ВолодимирівнаПривалов Олександр ВіталійовичШамбір Микола Іванович
ЛіцензуванняНормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордономРішення у сфері ліцензування
Матеріальні виплати, компенсації та субсидіїСубсидіїДержавні допомоги, компенсаціїВиплати по безробіттюПільги на проїзд
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Захист материнства, сім'ї та дітейСім`яВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітей
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоПроекти, що підтримуються МБРР
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Центр підвищення кваліфікації працівників сфери управління Міністерства соціальної політики України (м. Київ)Дніпропетровський інститут професійного розвитку і освітиІнститут підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (м. Краматорськ)Науково-дослідний інститут праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України (м.Київ)
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівСім`я та дітиІнвалідиПенсіїСубсидіїТрудовий кодекс
Очищення владиРезультати проведення перевірки
Державна служба з питань праціДержавна служба у справах ветеранів війни та учасників АТОДержавна служба зайнятостіФонд соціального захисту інвалідів
Вінницький міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідів "Поділля"Волинський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідівЛьвівський міжрегіональний центр соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідівДонбаський міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідівВінницький центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Промінь"Всеукраїнський центр реабілітації інвалідів "Віра, надія, любов"Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідівДержавний комплекс соціальної реабілітації дітей-інвалідів
ОрганізаціямЛіцензуванняТендери
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"Міжвідомча координація оздоровлення та відпочинку дітей
ПенсіїЗагальні положенняІнвалідамПрацюючим пенсіонерамВиди пенсійПризначення та перерахунокПенсії громадянам, що за кордономДовідкова інформація
Прес-центрЗМІ про насНовиниФотогалереяВідеогалереяКонтакти
Про міністерствоКомандаСтруктура центрального апарату МіністерстваВідомстваКонтактиВакансіїПрофспілкаГромадська радаМіжнародна діяльністьЕлектронне зверненняЗМІ про насАнонсиВідкриті даніПоложення про Міністерство соціальної політикиПротидія торгівлі людьмиГендерна політикаОчищення владиАнтикорупційна діяльністьГуманітарна допомогаДецентралізація владиКонсультації з громадськістюРеформа Міністерства
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервіси
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Сфера зайнятостіПрофесійне навчання дорослого населенняЗайнятість молодіТрудова міграціяМеханізми заохочення зайнятості
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамДержслужбовцямГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиСтрахуванняЦентри захисту
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
ВакансіїІнформація про оголошення конкурсуІнформація про результати конкурсуЗразки документівАрхів вакансій
Відкриті даніДержзакупівліЗвітиМоніторинг
Органи та установи в складі МіністерстваНавчальні заклади та наукові установиРеалібітаційні центриДержавні підприємстваСанаторії
Заробітна плата та умови праціЗаробітна платаРобочий час та час відпочинкуУмови праці та охорона праці
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ЗвітиДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаРеформиПерспективи впровадження пенсійної реформи

Перспективи впровадження пенсійної реформи

1 Серпня 2017, 13:53

 

Чому потрібна пенсійна реформа?

В Україні 11,7 мільйонів пенсіонерів, з яких 8 мільйонів (68 відсотків) отримують пенсію у мінімальному розмірі.

Тобто, фактично розмір пенсій не залежить від тривалості стажу роботи та заробітку, з якого особа сплачувала внески. Це ліквідує мотивацію людей працювати легально та сплачувати внески.

Сьогодні пенсії виплачуються більш ніж за 20 законами з різними «спеціальними» пенсіями (держслужбовцям, науковцям, прокурорам, суддям, депутатам, журналістам, вчителям тощо). Певні категорії пенсіонерів користуються привілеями, зокрема правом дострокового виходу на пенсію. Це позбавляє пенсійну систему принципу справедливості та створює значний фінансовий тиск на Пенсійний фонд України.

Правила нарахування пенсій не є прозорими та включають різноманітні коефіцієнти, доплати, надбавки та нерегулярну індексацію. Значна частина пенсійних виплат фактично не відноситься до страхових пенсій, як таких і є просто доплатою до пенсій до рівня прожиткового мінімуму окремим категоріям пенсіонерів.

Статистика свідчить, що на 1 пенсіонера припадає лише 1 працівник,  який регулярно сплачує внески до ПФУ. І це жодним чином не пов’язано з демографічною ситуацією – адже в Україні проживають 26 млн. громадян віком від 18 до 60 років,  а страхові пенсійні внески постійно сплачуються лише за 10,5 млн. осіб,  та ще за 1,5 млн. сплачує держава. Отже, тільки за 75% зайнятого населення роботодавці та держава сплачують внески, а 25% зайнятого населення взагалі не сплачує ЄСВ – вони працюють  у тіньовій економіці.

 

Мета пенсійної реформи

Законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (№ 6614) пропонується внесення змін до 32 законодавчих актів. Закон має набрати чинності з 1 жовтня 2017 року – частково, а з  1 січня 2018 року – у повному обсязі.

Уже з 1 жовтня 2017 року завдяки механізму осучаснення підвищаться пенсії для 9 мільйонів осіб. Одночасно з цим буде відновлено виплату пенсій працюючим пенсіонерам у повному розмірі.

Пенсійна реформа передбачає впровадження прозорих та зрозумілих правил визначення розміру пенсійних виплат. Так, за новими правилами, на пенсію впливатимуть:

• середня заробітна плата застрахованої особи. При розрахунку пенсії до уваги береться персональна заробітна плата особи за всі періоди роботи, починаючи з 1 липня 2000 року.

• середня зарплата в Україні, з якої сплачено страхові внески, за даними Пенсійного фонду України, за попередні 3 роки (за 2014–2016 рр. – у розмірі 3764,4  грн. (на сьогоднішній день для 8,2 млн. осіб пенсія розрахована за застарілим показником зарплати – 1198 грн. за даними 2007 року);

• тривалість страхового стажу, протягом якого особа сплачувала пенсійні внески. Трудовий стаж до 2000 року враховується на рівні зі страховим;

Запровадження обов’язкової щорічної індексації пенсій з 2021  року, яка відбуватиметься шляхом збільшення (перерахунку)  середньої зарплати, з якої обчислено пенсію, не менш як на 50% зростання середньої зарплати за 3 попередні роки та не менш ніж на 50% зростання індексу споживчих цін за попередній рік. У 2019–2020 роках індексація пенсій здійснюватиметься за окремим рішенням Кабінету Міністрів України.

Відміна спеціальних пенсій – скасування особливих умов призначення пенсій для усіх, крім військовослужбовців та працівників підприємств з шкідливими умовами виробництва. Крім того, до 01.10.2017 буде підготовлено окремий законопроект про осучаснення пенсій військовим та протягом 6 місяців з дати прийняття закону розроблено законопроект про запровадження професійної пенсійної системи (для окремих категорій професій, які нині мають пільгові умови пенсійного забезпечення).

 

Пенсійна реформа забезпечує дотримання прав громадян з числа вразливих категорій

Зберігається право на достроковий вихід на пенсію для: матерів, які виховали 5 дітей або дітей з інвалідністю з дитинства (у 50 років); військових – учасників бойових дій (55 років); осіб з порушеннями деяких функцій росту (40/45 років); чорнобильців (із зниженням пенсійного віку).

Встановлюється квота для роботодавців на працевлаштування осіб, яким до настання пенсійного віку залишилось 10 і менше років (не менш як 1 особу в середньообліковій чисельності штатних працівників.

Передбачається виплата державної соціальної допомоги (в тому числі тимчасової для осіб, що досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсійну виплату) і доплат до рівня прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, – за рахунок коштів державного бюджету.

 

Ресурс для впровадження реформи

Джерелом фінансування підвищення пенсій з 1 жовтня 2017 року стануть додаткові надходження від запровадженого з 1 січня цього року подвоєного розміру мінімальної заробітної плати з 1 600 до 3 200 грн. Це дозволило збільшити надходження коштів від сплати єдиного внеску за 7 місяців 2017 року на 13,5 млрд. грн., у тому числі до Пенсійного фонду на 11,5 млрд. грн.



Всі Реформи