Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиCоціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
ДП "Інформаційно-обчислювальний центр"ДП "Соцінформ"ДП "Технік"ДП "Центр сертифікації технічних засобів реабілітації та послуг"Казенні та державні експериментальні протезно-ортопедичні підприємства
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Переселенцям з зони АТОПереселенцям з КримуБезпритульнимЮридична допомогаВетеранам війни та учасникам АТО
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отриманняГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформації
Е-сервісиДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)
ГромадянамЗвернення громадянПенсіїЗахист материнства, сім'ї та дітейМатеріальні виплати, компенсації та субсидіїІнвалідністьСоціальні гарантіїБланкиОздоровлення та відпочинок дітейСфера зайнятостіСанаторно-курортное лікуванняПублічна інформаціяІнформація для переміщених осібПерепідготовка військовослужбовцівВолонтерствоЗаробітна плата та умови праці
ІнвалідністьРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, спецавтотранспортомОпіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністю
КомандаРева Андрій ОлексійовичКрентовська Ольга ПетрівнаІванкевич Віктор ВікторовичФедорович Наталія ВолодимирівнаПривалов Олександр ВіталійовичШамбір Микола ІвановичЧуркіна Олександра Ігорівна
ЛіцензуванняНормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордономРішення у сфері ліцензування
Матеріальні виплати, компенсації та субсидіїСубсидіїДержавні допомоги, компенсаціїВиплати по безробіттюПільги на проїзд
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Захист материнства, сім'ї та дітейСім`яВагітнимДітямВиплати при народженніСоціально-психологічна реабілітація дітейКартки про надання сім"ям соціальних послуг
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоПроекти, що підтримуються МБРР
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
Центр підвищення кваліфікації працівників сфери управління Міністерства соціальної політики України (м. Київ)Дніпропетровський інститут професійного розвитку і освітиІнститут підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (м. Краматорськ)Науково-дослідний інститут праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України (м.Київ)
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівСім`я та дітиІнвалідиПенсіїСубсидіїТрудовий кодекс
Очищення владиРезультати проведення перевірки
Державна служба з питань праціДержавна служба у справах ветеранів війни та учасників АТОДержавна служба зайнятостіФонд соціального захисту інвалідів
Вінницький міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідів "Поділля"Волинський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідівЛьвівський міжрегіональний центр соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідівДонбаський міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідівВінницький центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Промінь"Всеукраїнський центр реабілітації інвалідів "Віра, надія, любов"Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідівДержавний комплекс соціальної реабілітації дітей-інвалідів
ОрганізаціямЛіцензуванняТендери
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"Міжвідомча координація оздоровлення та відпочинку дітей
ПенсіїЗагальні положенняІнвалідамПрацюючим пенсіонерамВиди пенсійПризначення та перерахунокПенсії громадянам, що за кордономДовідкова інформація
Прес-центрЗМІ про насНовиниФотогалереяВідеогалереяКонтакти
Про міністерствоКомандаСтруктура центрального апарату МіністерстваВідомстваКонтактиВакансіїПрофспілкаГромадська радаМіжнародна діяльністьЕлектронне зверненняЗМІ про насАнонсиВідкриті даніПоложення про Міністерство соціальної політикиПротидія торгівлі людьмиГендерна політикаОчищення владиАнтикорупційна діяльністьГуманітарна допомогаДецентралізація владиКонсультації з громадськістюРеформа Міністерства
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформ
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервіси
Санаторно-курортное лікуванняСанаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиСанаторно-курортне лікування ветеранів війниСанаторно-курортне лікування осіб з інвалідністюСанаторно-курортне лікування учасників АТОПерелік санаторно-курортних закладів для спинальників
Сфера зайнятостіПрофесійне навчання дорослого населенняЗайнятість молодіТрудова міграціяМеханізми заохочення зайнятості
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамДержслужбовцямГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиСтрахуванняЦентри захисту
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
ВакансіїІнформація про оголошення конкурсуІнформація про результати конкурсуЗразки документівАрхів вакансій
Відкриті даніДержзакупівліЗвітиМоніторинг
Органи та установи в складі МіністерстваНавчальні заклади та наукові установиРеалібітаційні центриДержавні підприємстваСанаторії
Заробітна плата та умови праціЗаробітна платаРобочий час та час відпочинкуУмови праці та охорона праці
Звернення громадянНормативно-правова базаІнформація щодо звернень та прийому громадянЗапитання - відповіді
ЗвітиДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаВнутрішньо переміщені особиВирішення соціальних проблем внутрішньо переміщених осіб не втрачає своєї гостроти

Вирішення соціальних проблем внутрішньо переміщених осіб не втрачає своєї гостроти

29 Травня 2017, 17:53

Уже майже 3 роки як Мінсоцполітики і, зокрема, Управління організації соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій, створене у його складі, працюють над вирішенням соціальних проблем людей, які внаслідок тимчасової окупації Криму та збройної агресії на Сході України вимушені були покинути свої домівки і переміститися на підконтрольну територію України.

 

Однак, визнають у Міністерстві, питання це і досі не втратило гостроти і актуальності. За останніми даними управлінь соцзахисту населення, кількість вимушених переселенців становить 1 млн 584 тис. осіб або майже 1,3 млн сімей. Найбільша кількість внутрішньо переміщених осіб зосереджена в Донецькій області – 528 тис., Луганській – 289,7 тис., Харківській – 196,7 тис., м. Києві – 167 тисяч. Серед загальної кількості внутрішньо переміщених осіб - 806,6 тис. пенсіонерів, 57,6 тис. осіб з інвалідністю, 241 тис. дітей.

Нині ж спостерігається тенденція до зменшення кількості внутрішньо переміщених осіб, які перебувають на обліку в структурних підрозділах з питань соцзахисту населення, Так з липня минулого року загальна кількість ВПО зменшилася більше ніж на 200 тис. осіб. Це пов’язано як з поверненням людей на місця свого постійного проживання, внаслідок чого вони втрачають статус ВПО, так і з роботою, яка проводиться управліннями соцзахисту населення щодо упорядкування обліку ВПО, прийняття органами на місцях рішень щодо скасування довідок за наявності підстав, визначених статтею 12 Закону “Про забезпечення прав і свобод ВПО”.

Так, за результатами вжитих заходів лише по Донецькій області протягом липня 2016 - квітня 2017 р. знято з обліку понад 190 тис. осіб.

З метою забезпечення належного обліку внутрішньо переміщених осіб створено та впроваджено в дослідну експлуатацію Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб.

Це має позитивні наслідки для впорядкування обліку ВПО, зокрема, дозволяє виявляти двійників ще на стадії реєстрації, повідомляти управління за попереднім місцем реєстрації щодо знаття з обліку внутрішньо переміщеної особи, яка переїхала на нове місце проживання.

Водночас в питаннях обліку ВПО виникає багато проблемних питань. Так, нечітко визначені в законодавчому полі окремі норми призводять до неоднозначного їх тлумачення з боку органів на місцях та внутрішньо переміщених осіб. Зокрема, саме визначення поняття внутрішньо переміщена особа дозволяє досить широко його трактувати і претендувати на отримання статусу та грошової допомоги не тільки людям, які виїхали з непідконтрольної території, а фактично зі всієї Луганської та Донецької областей.

Разом з тим людям, житло яких зруйноване через бойові дії на Сході, але які залишилися проживати в тому ж населеному пункті, а таких людей десятки, зокрема у Слов’янську, Красногорівці та інших населених пунктах на лінії зіткнення, не надають статус ВПО, і вони відповідно не отримують допомогу від держави. Мінсоцполітики висловило свою позицію, що люди, які втратили житло внаслідок проведення АТО, що підтверджується відповідними актами технічного стану, мають право на отримання довідки. Пропонується внести відповідні зміни до постанови № 505, де будуть чітко прописані ці норми (проект постанови подано на розгляд Уряду).

При цьому Урядом вже прийнято розроблені Мінсоцполітики акти щодо спрощення обліку внутрішньо переміщених осіб, зокрема, учнів, студентів, людей, які переміщуються в межах одного району, села, селища. У Міністерстві прагнуть зробити механізм соцвиплат максимально зручним, зокрема, для людей з інвалідністю та які потребують сторонньої допомоги щодо  доставки пенсій додому.

На сьогодні робота щодо призначення (відновлення) соціальних виплат проводиться у поточному режимі, з новими зверненнями, які надходять щодо призначення (поновлення) соціальних виплат.

На даний час перевірено понад 97,6% заяв, що надійшли від внутрішньо переміщених  осіб щодо призначення (відновлення) соціальних виплат (із 902 тис. заяв проведено понад 880 тис. перевірок відомостей про фактичне місце проживання внутрішньо переміщеної особи та складено акти обстеження матеріально-побутових умов сім’ї). 

Комісіями з питань призначення (відновлення) соціальних виплат прийнято рішення щодо поновлення або відмови у поновленні виплат 869 тис. внутрішньо переміщеним особам, або 96,3% кількості внутрішньо переміщених осіб, які звернулися за поновленням соцвиплат.

На даний час управліннями також проводяться додаткові перевірки за списками СБУ, до яких включено майже 200 тис. осіб, а також списками Ощадбанку щодо внутрішньо переміщених осіб, які не пройшли ідентифікацію.

При цьому здійснені перевірки свідчать про факти, шо кожний четвертий із перевірених, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи, фактично не проживає на підконтрольній українській владі території за вказаним місцем проживання.

Ще одним важливий напрям роботи - організація надання внутрішньо переміщеним особам щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі оплату житлово-комунальних послуг.

У 2017 році в порівнянні з минулим роком спостерігається тенденція до зменшення кількості отримувачів щомісячної адресної допомоги, що пов’язано не тільки з загальним зменшенням кількості облікованих ВПО, а в тому числі і з процедурами верифікації, зокрема виявлення осіб, які мають у власності житло на підконтрольній території, депозити в банках на суму, що перевищує 10 прожиткових мінімумів, що відповідно до діючого законодавства не дозволяє їм отримувати щомісячну адресну допомогу.

Середньомісячна кількість сімей, які отримували щомісячну адресну грошову допомогу на покриття витрат на проживання за 4 місяці 2017 року становить 173,6 тис. (за аналогічний період 2016 року – 220 тис. сімей), фінансування виплат у січні – квітні 2017 року становить 1 012,2 млн грн, що на 165,1 млн грн менше, ніж за 4 місяці 2016 року. Водночас у 2017 році зросла середня сума виплати на сім ю і становить 1 457 грн, у той час як за цей період  минулого року – 1 338 грн.

Питання внутрішньо переміщених осіб були і залишаються дуже складними і багато з них потребують прийняття відповідних рішень, пошуку нових механізмів. Зокрема, необхідно рухатися в напряму розширення інформаційної взаємодії з іншими органами, обміну базами даних, щоб максимально спростити порядок контролю, але забезпечивши його належну ефективність.

 



Всі Внутрішньо переміщені особи