Міністерство соцiальної політики України


У Миколаєві розглянули актуальні питання соціального захисту населення

19 Січня 2017, 14:17
18 січня 2017р. в департаменті соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації пройшла нарада з актуальних питань соціального захисту населення за участю начальників управлінь соціального захисту населення райдержадміністрацій, міських (міст обласного значення) рад, директора департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради, директорів територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг), директора Миколаївського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, директорів районних (міських) центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

 

Під час наради були розглянуті такі питання як організація роботи установ соціального захисту населення в об’єднаних територіальних громадах; забезпечення реалізації рішень Уряду спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати;  аналіз кадрового забезпечення, звернень громадян в установах соціального захисту населення за 2016 рік. Організація проведення роботи щодо отримання сертифікатів для заповнення електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції; аналіз роботи управлінь соціального захисту населення з питань призначення субсидій, пільг та компенсацій.

 

Довідково:

Організація роботи установ соціального захисту населення в об’єднаних територіальних громадах

На цей час в умовах децентралізації в області зареєстровано 19 об’єднаних територіальних громад.

Для виконання власних повноважень у сфері надання соціальних послуг у структурі виконавчого комітету об’єднаної територіальної громади пропонується утворити відповідний структурний підрозділ (відділ/сектор) або покласти повноваження на відповідальних працівників виконавчого органу (фахівця із соціальної роботи).

Передбачається, що відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», безпосереднє надання соціальних послуг забезпечуватимуть надавачі соціальних послуг: територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центри соціальних послуг, недержавні організації, фізичні особи – підприємці.

            Міністерство соціальної політики України розроблено Методичні  рекомендації щодо виконання власних (самоврядних) повноважень об»єднаної територіальної громади у сфері соціального захисту населення, які затверджено наказом від 19.01.2016 № 26. У рекомендаціях зазначено функції та завдання громад у сфері соціального захисту.

             Сьогодні єдиним надавачем соціальних послуг на місцях є територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), які надають послуги відповідно до Державних стандартів соціальних послуг. Неможливо залишити отримувачів соціальних послуг (одинокі, одиноко проживаючі, особи, які перебувають у складних життєвих обставинах) у територіальних центрах без соціального обслуговування. Тому, з метою безперервного надання соціальних послуг в об»єднаних територіальних громадах укладаються договори про надання соціальних послуг  з терцентрами із застосуванням норм Закону «Про співпрацю територіальних громад».

 

Про забезпечення реалізації рішень Уряду спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати

З 1 січня 2017 р. в Україні змінюється значення самого терміну «мінімальна зарплата».

Ця державна гарантія працівників буде стосуватися не окладу (тарифної ставки), а заробітної плати працівника за місяць в цілому.

Таким чином, роботодавець зобов’язаний буде щомісяця виплачувати працівнику із повним робочим днем заробітну плату у мінімальному розмірі, яка може складатися з: окладу, систематичних премій, інших постійних доплат (окрім доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат).

Це передбачено новою статтею3-1 Закону України «Про оплату праці». І виконувати її потрібно буде як  юрособам, так і  фізособам - роботодавцям.          

За ч. 2 ст. 12 Закону України «Про оплату праці» ці норми і гарантії в оплаті праці, передбачені частиною першою цієї статті та КЗпП, є мінімальними державними гарантіями. Тому Держпраці в разі виявлення порушення при проведенні перевірки буде карати штрафом у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, вона застосовуватиме і в разі недотримання цих  умов оплати праці. 

Розмір мінімальної заробітної плати вже не буде змінюватися протягом 2017 року залежно від перегляду прожиткового мінімуму.

Для працездатних осіб (ст.7 Закону України «Про Державний бюджет  України на 2017 рік»): з 01.01.2017 – 1600 грн.; з 01.05.2017 – 1684 грн.; з 01.12.2017 – 1762 грн.                      

Нові штрафи за порушення трудового законодавства

До існуючих штрафів, встановлених ст. 265 КЗпП, відповідно до норм Закону № 1774 буде додано ще два, а саме:

• штраф у розмірі 3-х мінімальних зарплат у всіх випадках не допущення інспекторів до перевірки, крім випадку, коли темою перевірки є неоформлення трудових договорів з працівниками та виплата зарплат в „конверті”. При перевірках у 2017 році штраф становитиме 9600 грн.

• штраф у розмірі 100 мінімальних зарплат при недопущенні державного інспектора праці до перевірки, коли вона здійснюється з метою виявлення працівників з неоформленими трудовими договорами, виплати заробітної плати без нарахування та сплати ЄСВ (виплата зарплати в „конверті”). При перевірках у 2017 році штраф становитиме 320 000 грн.

Перевірки виконання законодавства про працю

З 2017 року перевірки за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення будуть проводити не тільки фахівці Держпраці, але й органи місцевого самоврядування та виконавчі органи міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад.
Також факти використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю будуть виявляти органи ПФУ. До їх прав буде додано (у разі виявлення за результатами аналізу даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру недостовірних відомостей про застрахованих осіб) вимагати від платників ЄСВ інформацію щодо цих відомостей та усунення порушень.

Також, право перевіряти правильність нарахування та виплати зарплати та решта виплат працівникам мають і фахівці ДФС.

Але зазначені штрафи встановлюються за недопущення до перевірки саме державних інспекторів з праці (фахівців від Держпраці). А отже, щодо решта перевіряючих вони не застосовуються.

Субсидії – стан призначення

Фактична чисельність домогосподарств у Миколаївській області становить 432892 домогосподарства, за станом на 15.01.2017 кількість домогосподарств, які охоплені програмою житлових субсидій становить 191,6тис. (44,3%) домогосподарств, програмою пільг – 54,3тис. домогосподарство. Таким чином, загальна кількість сімей, залучених до зазначених вище програм становить майже 246тис. або 56,8% від фактичної кількості домогосподарств області.

Використання  субвенцій

Пільги і субсидії на оплату ЖКП

Нараховано по пільгах і субсидіях на 1млрд. 255 млн. грн. Зареєстровано кредиторську заборгованість – 438,4 млн.грн., з них   по субсидіях –402,8млн.грн. по пільгах – 35,6млн. грн. ).

Пільги і субсидії на СГТП

      Нараховано на загальну суму  109,2млн. грн., що у 2,1 рази більше ніж у 2015р.  Субсидію призначено 38507 сім'ям, на 94,7 млн.грн.  Виплачено готівкою 41673 сім'ям  на суму 99,2 млн.грн. ( з урахуванням 2015р.).

Пільги нараховано  10756 сім'ям, виплачено готівкою на 99,7 %.

Допомоги

      Станом на 01.01.2017 кількість отримувачів державної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, тимчасової державної допомоги на дітей, державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям– інвалідам, допомоги на догляд за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу становить  88232  осіб. Виплачено допомоги на загальну суму 1млрд.517млн.грн.  Заборгованість з виплати відсутня. 

Чорнобильські програми

Надано усі види виплат і компенсацій на загальну суму  11,6 млн. грн. Заборгованість відсутня.

Медичне обслуговування  постраждалих

Використано у 2016 – 1млн. 514 тис. грн., що становить 99,5% від затвердженого обсягу асигнувань.

  На 2017 рік затверджено 1645,3 тис. грн., які розподілено між бюджетами міст і районів у відповідності до фактичного використання у 2016 році.

Проїзд

Передбачено в місцевих бюджетах на 2016 – 23,0 млн. грн. Усі кошти використано. 




Адреса цієї сторінки: http://www.msp.gov.ua/news/12341.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове